کد خبر: ۳۳۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۱ دی ۱۴۰۲ - 2024January 11
رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی:
وقتی می‌گوییم تعرفه را واقعی کنید یعنی به مردم فشار وارد نشود. در کاغذ و در ظاهر و در خبر احساس می‌کنید به مردم فشار نمی‌آید، ولی ما می‌دانیم نهایتاً فشار این امر را مردم به شکل‌های دیگری تحمل می‌کنند.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: این هنر نیست که ما تعرفه را دستوری پایین و ناچیز نگه داریم و دل خود را خوش کنیم که تعرفه را ۲۵ درصد بیشتر بالا نبرده‌ایم، ما می‌دانیم این ظلم به مردم و جامعه پزشکی است. وقتی می‌گوییم تعرفه را واقعی کنید یعنی به مردم فشار وارد نشود.

به گزارش شفا آنلاین:محمد رئیس زاده گفت: سال گذشته تعرفه را ۱۵ درصد کم کردیم، آنجایی که در سیطره ماست از حق و حقوق جامعه پزشکی می‌زنیم مثل تعرفه‌های مامایی و در جایی که در سیطره ما نیست از مردم می‌زنیم، این هنر نیست که ما تعرفه را دستوری پایین و ناچیز نگه داریم و دل خود را خوش کنیم که تعرفه را ۲۵ درصد بیشتر بالا نبرده‌ایم، ما می‌دانیم این ظلم به مردم و جامعه پزشکی است. وقتی می‌گوییم تعرفه را واقعی کنید یعنی به مردم فشار وارد نشود. در کاغذ و در ظاهر و در خبر احساس می‌کنید به مردم فشار نمی‌آید، ولی ما می‌دانیم نهایتاً فشار این امر را مردم به شکل‌های دیگری تحمل می‌کنند.

مهاجرت شغلی از مهارجت جغرافیایی نامطلب‌تر است

وی افزود: در حوزه استخدامی و چارچوب‌های اداری سیطره زیاد است به جامعه پزشکی فشار وارد می‌شود و یکی از عواقب این امر ممکن است مهاجرت باشد، مهاجرت شغلی از مهاجرت جغرافیایی به شدت برای ما نامطلوب‌تر است و متاسفانه در آمار بالاتر است. همکاران ما به سمت کار زیبایی می‌روند، جراح قلب به سمت عمل‌های دیگر که نیاز ضروری کشور نیست سوق داده می‌شود، بنابراین فکر نکنید با دستوری عمل کردن و بخشنامه‌های اداری نامعقول وضعیت را به نفع مردم به سامان می‌کنیم، آینده پزشکی کشور که آینده پرافتخاریست، فدای جذب رسانه‌ای کنیم که برای ما سوت و کف بزنند و رسانه‌ها نقدی به ما نکنند؟ این کار را هرگز نخواهیم کرد، اینکه حرفی بزنیم که رسانه خوشش بیاید در باطن خیانت به مردم و آینده پرافتخار پزشکی است. 

رئیس سازمان نظام پزشکی در پایان در خصوص کمبود منابع در حوزه زایمان گفت: کمبود منابع باید در شورای عالی بیمه مورد بحث قرار گیرد، در بند ۸ یا ۱۰ سیاست‌های ابلاغی سلامت مشخصاً گفته شده سهم سلامت از GDP باید از میانگین منطقه بالاتر باشد اما در حال حاضر این چنین نیست، هنگامی که سهم سلامت از GDP را طبق قانون رعایت نشود منابع در تمام حوزه‌ها کاهش می‌یابد و پرداختی از جیب مردم بالاتر خواهد رفت، چراکه کالای سلامت را تا حدودی می‌توانیم به‌صورت دستوری ارزان نگه داریم. تا زمانی که افراد در سیطره و حوزه استخدامی نظارتی‌اند می‌توانیم دستوری رفتار کنیم اما وقتی از سیطره ما آزاد شدند کالای خود را به قیمتی که ما می‌گوییم ارائه نمی‌دهد؛ که نهایتاً منجر به افزایش پرداختی از جیب مردم می‌شود. / خبرگزاری میزان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: