کد خبر: ۳۳۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۱ دی ۱۴۰۲ - 2024January 11
انجمن فدرال پزشکان اطفال و نوجوانان آلمان درباره کمبود مجدد داروهای کودکان هم زمان با موج قریب الوقوع بیماری‌های عفونی و تنفسی در کشور ابراز نگرانی کرد.
شفا آنلاین>سلامت>روزنامه "تاگس سایتونگ" در مطلبی نوشت: انجمن فدرال پزشکان اطفال و نوجوانان آلمان (BVKJ) روز سه شنبه اعلام کرد که بار دیگر داروهای کودکان به طور نگران کننده‌ای در این کشور با کمبود مواجه شده است. مایکل هوبمن، رئیس این سازمان، همچنین از بدتر شدن وضعیت عرضه به دلیل موج گسترده آنفولانزای قریب‌الوقوع ابراز نگرانی کرده و توصیه کرد کودکانی که قبلاً بیمار نشده‌اند علیه آنفولانزا واکسینه شوند.

به گزارش شفا آنلاین:براساس اطلاعات BVKJ، پس از اینکه آنتی بیوتیک ها و شربت تب کودکان در پاییز/زمستان گذشته کمیاب شد، این بار پنی سیلین و سالبوتامول به طور خاص تحت تأثیر این کمبودها قرار می گیرند. بر این اساس این وضعیت برای هر دو دارو مهم است: پنی سیلین، زیرا جایگزینی آن با آنتی بیوتیک های طیف وسیع می تواند مقاومت ایجاد کند و سالبوتامول زیرا هیچ جایگزین مناسبی برای این داروی حساس برای گسترش مجاری هوایی در آسم و برونشیت شدید وجود ندارد.

مؤسسه فدرال داروها و تجهیزات پزشکی (BfArM) البته هنوز عرضه آنتی بیوتیک ها از جمله پنی سیلین را "اساسا پایدار" ارزیابی می کند. وزارت بهداشت فدرال قبلاً در ماه دسامبر یک تنگنای عرضه داروهای حاوی سالبوتامول را اعلام کرده بود. این امر امکان واردات داروهایی را فراهم می کند که برای بازار آلمان تولید نمی شوند.

"یاکوب ماسک"، سخنگوی BVKJ در این باره البته گفت: وضعیت هنوز "به طور قابل توجهی بهتر از سال گذشته است . به گفته وی این عمدتا به دلیل وضعیت عفونت و بیماری های - نسبتاً - هنوز متوسط ​​​​است. وی تاکید کرد که اگرچه در فصل زمستان شاهد افزایش بیماری های عفونی هستیم، اما هنوز موج جدی وجود ندارد. ماسک در عین حال گفت: اما موج بزرگ بیماری نباید بیاید چرا که سیستم برای آن آماده نیست. به عنوان مثال در بیمارستان های کودکان در این فصل نسبت به سال گذشته تخت کمتری وجود دارد.

در واقع همچنین به نظر می‌رسد که وضعیت در بیمارستان‌ها مجدداً در مناطق به شدت متشنج است. هابمن، رئیس BVKJ، گزارش می دهد: "ما تا به حال به این مسئله عادت کرده ایم که به طور منظم کودکان را از مونیخ به گارمیش منتقل کنیم، زیرا دیگر تخت رایگان در مونیخ وجود ندارد. او همچنان انتظار دارد موج عظیم آنفولانزا، «احتمالاً در پایان فوریه» رخ دهد و بنابراین توصیه می‌کند برای کودکان و جوانانی که قبلاً بیمار نشده‌اند، واکسیناسیون انجام شود. به گفته مؤسسه رابرت کخ (RKI)، کودکان مدرسه‌ای و جوانان به‌ویژه تحت تأثیر موج فعلی آنفولانزا قرار دارند.

کمیسیون دائمی واکسیناسیون آلمان (Stiko) تا کنون واکسیناسیون آنفولانزا را فقط برای افراد بالای 60 سال و گروه های در معرض خطر توصیه کرده است. ماسک که خود متخصص اطفال در برلین است، گفت: ما به توصیه Stiko پایبند هستیم، اما در حال بحث در مورد این هستیم که آیا توسعه منطقی است یا خیر. به گفته وی موارد شدید بیماری در کودکان بسیار نادر است، اما می توانند ناقل به گروه های آسیب پذیر باشد. بنابراین، ماسک می‌گوید، اساساً منطقی‌تر است که همه بزرگسالان در معرض خطر واقعاً واکسینه شوند./تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: