کد خبر: ۳۳۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۱ دی ۱۴۰۲ - 2024January 11
جراحی زیبایی که معمولا در بسیاری از نقاط دنیا به عنوان جراحی پلاستیک نیز نامیده میشود، یک زمینه پزشکی رو به رشد است، که در آن تکنیک های پزشکی مدرن برای بهبود ظاهر فرد استفاده میشود.
شفا آنلاین>سلامت>جراحی پلاستیک شامل طیف گسترده ای از روش های ممکن است، افرادی که مایل به رتبه بندی در میان مدل های زیبایی زنان در جهان هستند یا میخواهند در دسته خوش تیپ ترین مردان قرار بگیرند. به همین دلیل ممکن است تحت عمل جراحی زیبایی برای از بین بردن چین و چروک صورت، تنظیم شکل بینی، افزایش اندازه برخی از اندام، کوچک کردن معده و... قرار بگیرند. افراد دیگر ممکن است به دنبال صاف کردن زخم های ناشی از سوختگی های جدی، اصلاح شکاف کام، یا بازسازی عضو از دست رفته باشند. در بسیاری از موارد افراد به کشور های دیگر سفر میکنند تا جراحی پلاستیک را در کشوری با جراحان ماهر تر یا قیمت های ارزان تر انجام دهند. با توجه به این عوامل کدام کشور ها هرساله بیشترین جراحی پلاستیک را انجام میدهند؟   

کشور هایی که بیشترین آمار عمل های زیبایی را دارند

به گزارش شفا آنلاین:بر اساس گزارش های سال ۲۰۲۱ ایلات متحده، برزیل و مکزیک بیشترین تعداد عمل های زیبایی در جهان را دارند. ایالات متحده یکی از بزرگ ترین جمعیت های جهان را دارد و بیش از هر کشور دیگری جراحی پلاستیک انجام میدهد، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۴ میلیون عمل زیبایی در ایالات متحده انجام شده است. برزیل و مکزیک نیز بیش از یک میلیون عمل زیبایی در همان سال انجام داده اند. در کشور هایی مانند: آلمان، هند و کره جنونی نیز تعداد زیادی عمل زیبایی انجام میشود.

کشور

مجموع جراحی ها

ایلات متحده

۱۹۹۲۲۹۶

برزیل

۱۶۳۴۲۲۰

مکزیک

۶۷۲۶۸۳

آلمان

۴۷۶۹۵۱

ترکیه

۴۶۴۴۹۰

آرژانتین

۳۹۸۹۸۰

کلمبیا

۳۷۴۰۷۶

 

کدام روش عمل زیبایی شایع تر است؟

برخی از روش های جراحی پلاستیک شایع تر از دیگران هستند و کشور های مختلف ترجیحات متفاوتی دارند. در ایالات متحده تزریق بوتاکس از محبوب ترین عمل ها به شمار میرود، زیرا نیاز به حداقل بیهوشی را دارد، نسبتا سریع است و مقرون به صرفه تر از برخی روش های دیگر است. روش های محبوب دیگر شامل: لیپوساکشن، حذف مو، جراحی پلک، ابدومینوپلاستی و جوان سازی پوست است. در کره جنوبی عمل بینی، لیپوساکشن و بلفاروپلاستی در صدر لیست جراحی های پلاستیک قرار دارد. بلفاروپلاستی یک روش است که به عنوان جراحی پلک دوگانه نیز شناخته میشود که معمولا شامل حذف چربی اضافی در اطراف چشم و از بین بردن افتادگی چشم است. در کره جنوبی این بیشتر در مورد از بین بردن یا سفت کردن چین وچروک های اطراف چشم نیست، بلکه بیشتر شبیه شدن به جهان غرب است.

بیشترین آمار مرگ و میر عمل های زیبایی در ایران کدام است؟

نائب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفته است که به احتمال زیاد لیپوساکشن بیشترین آمار مرگ و میر را در میان عمل های زیبایی دارد. لیپوساکشن یکی از جراحی های زیبایی است که با استفاده از آن چربی اضافی از بدن شما جدا میشود. این جراحی معمولا برای کاهش چربی در مناطقی مانند شکم، ران، بازو، پشت و گردن انجام می شود.  

کدام کشور مقرون به صرفه تر است؟

جراحی پلاستیک به ندرت تحت پوشش بیمه درمانی قرار میگرد و می تواند بسیار گران باشد، به ویژه در ایالات متحده و به ویژه اگر نیاز به بیهوشی داشته باشد. در نتیجه بسیاری از بیماران سفر و جراحی پلاستیک خود را در کشوری که هزینه های پزشکی آن مقرون به صرفه تر است انجام میدهند. کشور های آمریکا جنوبی مانند برزیل، مکزیک و کاستاریکا مقصد های بسیار محبوبی هستند. کشور های آسیایی مانند کره جنوبی و سنگاپور و در اروپای شرقی جمهوری چک، مجرستان و ترکیه میباشد.

کدام کشور ها کمترین آمار عمل های زیبایی را دارند

بر اساس گزارش های سال ۲۰۲۴ کشور هایی که کمترین تعداد عمل های زیبایی را دارند عبارتند از: ۱ سودان ۲ سومالی ۳ افغانستان ۴ سورینام، البته که این کشور ها با توجه به شرایط خاصی که دارند ارزیابی میشوند. لطفا توجه داشته باشید که این آمار ممکن است در آینده تغییر کند.

آیا انجام عمل های زیبایی خطرناک است؟

عمل های زیبایی مانند هر عمل جراحی دیگری خطراتی دارند، برای انجام این عمل ها  باید تحت نظارت پزشکان مجرب و با رعایت اصول بهداشتی انجام شوند. برای مثال: اگر شاخص توده بدن شما ۳۰ یا بالاتر باشد (یعنی شامل افراد چاق شوید) یا به دیابت مبتلا باشید ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ایجاد عوارضی مانند لخته شدن خون در دوران جراحی باشید. پس برای انجام هرگونه عمل زیبایی بهتر است با پزشک خود مشورت و از انجام عمل های زیبایی در مراکز مجاز و تحت نظارت پزشکان مجرب استفاده کنید.

علت اصلی عمل های زیبایی چیست؟

با توجه به تحقیقات انجام شده دلایل اصلی انجام جراحی های زیبایی برای بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس می باشد. همچنین برخی از افراد به دلیل ناخشنودی از عیب های جزئی و تخیلی در ظاهرشان اقدام به این کار میکنند. بعضی از افراد تحت تاثیر سلبریتی ها و افراد معروف قرار میگرند، تاثیر رسانه در ترویج یک الگو خاص از زیبایی نیز بسیار مهم است. در این الگو سعی نمیشود افراد را همانطور که هستند بپذیرند بلکه سعی در آن دارند که یک الگو خاصی ترویج شود و مورد تایید باشد. برای مثال رنگ پوست، شکل و فرم بینی، نوع خاصی از اندام، چاقی یا لاغری بیش از اندازه و...

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: