کد خبر: ۳۳۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۱ دی ۱۴۰۲ - 2024January 11
رییس دانشگاه علوم پزشکی فارس گفت: ۱۵ هزار بیمار خارجی در یکسال گذشته در مراکز مختلف بخش درمان و سلامت این استان پذیرش شده و از خدمات انها بهره مند شدند.
شفا آنلاین>سلامت>سید وحید حسینی روز چهار شنبه در آیین افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی خدمات پزشکی، درمانی و بهداشتی و گردشگری سلامت فارس اظهار کرد: در حالی که پیش از انقلاب مردم برای هر خدمات تخصصی پزشکی و جراحی‌ها به خارج از کشور ارجاع می‌شدند اما امروز در پرتو جمهوری اسلامی نه تنها نیاز به اعزام بیماران ایرانی به خارج نیست بلکه فارس در یکسال پذیرای ۱۵ هزار بیمار خارجی بود.

به گزارش شفا آنلاین:وی افزود: پیشتر دانشجویان پزشکی برای همه تخصص‌ها مجبور به تحصیل در خارج از کشور بودند اما اکنون دانشگاه علوم پزشکی شیراز در همه رشته‌های فلوشیپ و تخصص میزبان دانشجویان خارجی از کشمیر و لبنان و تا کشورهای آفریقایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ظرفیت‌های شیراز در گردشگری سلامت، ادامه داد: تشکیل شورای گردشگری سلامت با حمایت و مدیریت استاندار فارس مسیری را باز کرده که نیازهای توسعه این نوع گردشگری در آن دیده و گنجانده شده و امید است که تصمیمات برای آن عملیاتی شود.

وی گفت: شیراز مزایای گردشگری بسیاری دارد اما با توجه به بنیه علمی و در مانی متخصصان، امیدواریم این وجهه و اعتبار دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌های ‌شیراز که تلاش بزرگان ایجاد کرده را حفظ کنیم و ارتقا دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: از مزایای مهم ارتباط پزشکی و درمانی با همسایگان علاوه بر منفعت مادی حاصل از رونق گردشگری و اشتغالزایی، ارتباط فرهنگی و علمی با برادران مسلمانمان است و علاوه بر آن سبب ارتقای علمی ما نیز می‌شود چرا که با توسعه گردشگری سلامت مجبور به تجهیز به امکانات و علم روز می‌شویم.


حسینی توصیه کرد: پزشکان و مراکز بهداشتی و درمانی در پذیرش بیماران درستکاری را اصل قرار دهند و چرا که عملکرد درست بهترین مبلغ است و در غیر این صورت ظاهرسازی و بیان اقدامات انجام نشده، اثر عکس دارد.

وی اضافه کرد: مراکز درمانی، بهداشتی و سلامت سود و منفعت بلند مدت را در نظر بگیرند چرا که ارائه خدمات با کیفیت با قیمت ارزان در آینده حجم بالایی از گردشگران و منفعت را به همراه می‌آورد.

استاندار فارس دغدغه گردشگری سلامت را دارد

مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در ادامه افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی گردشگری سلامت شیراز یادآور شد: چنانکه رهبر معظم انقلاب در شیراز بیان کردند، اگر به مقوله گردشگری فارس پرداخته شود، این استان از دیگر مقوله ها بی‌نیاز بوده و می‌تواند آنرا سرآمد کشور کند.

سید مجتبی علوی اردکانی با اشاره به خشکسالی‌های سال‌های اخیر و تصمیم کشور برای برون رفت از اقتصادی وابسته به نفت، اظهار کرد: گردشگری می‌تواند ما را به پویایی اقتصادی برساند و فارس از ظرفیت‌های متعددی در حوزه های مختلف گردشگری بهره‌مند است.

وی ادامه داد: اکنون یکی از متخصصان پزشکی در راس مدیریت سیاسی استان فارس قرار دارد و دغدغه ویژه ای نسبت به گردشگری سلامت دارد.

مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس عنوان کرد: شورای راهبردی گردشگری سلامت در فارس پایه گذاری شده و استاندار آن را راهبری می‌کند، نشست‌های آن هر ۲ هفته یکبار برگزار می‌شود و دستگاه‌های متولی درباره مسائل و مشکلات و حل انها گفت و گو می‌کنند.

علوی گفت: فارس یکی از سه استان کشور است که در استانداری معاونت هماهنگی امور گردشگری و زیارت دارد و منجر به وحدت خوبی در میان دستگاه‌های متولی برای رونق صنعت گردشگری آن شده است و اخیرا نیز سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری را به خوبی با همکاری بخش خصوصی برگزار کرد.


تمرکز توسعه گردشگری سلامت فارس بر گردشگران عراق

به گفته مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس، دومین نمایشگاه تخصصی خدمات پزشکی، درمانی و بهداشتی و گردشگری سلامت فارس در ۶ هزار متر مربع برگزار شده است و ۵۰ غرفه در آن شرکت دارد.

محسن نهاوندی، با بیان اینکه پس از برپایی دوره گذشته این نمایشگاه دفاتر خدمات گردشگری سلامت فارس در کشور عمان دایر شده، افزود: با توجه به تاکید استاندار فارس، این دوره از نمایشگاه نیز بر توسعه گردشگری سلامت فارس در عراق و پاکستان تمرکز کرده و میزبان ۲۰ هیات تجاری هستیم.

وی ادامه داد: بررسی‌ها و آنالیز خوبی انجام شده و امید است در پایان نمایشگاه تفاهم‌نامه‌های خوبی میان فارس و استانهای جنوبی عراق منعقد شود.

در پایان این آیین مسئولان از بسیاری از غرفه‌های نمایشگاه بازدید کردند و نقطه نظرات انها را شنیدند.

نمایشگاه گردشگری سلامت شیراز و در قالب ۵۰ غرفه با رویکرد سلامت و گردشگری سلامت از امروز به مدت ۴ روز -۲۰ تا ۲۳ دی‌ماه جاری -در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، استانداری فارس، سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های پزشکی استان با عاملیت اجرایی شرکت رویداد سازان توسعه پارس پذیرای بازدیدکنندگان است./ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: