کد خبر: ۳۳۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۰ دی ۱۴۰۲ - 2024January 10
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر تلاش این وزارتخانه برای تأمین نیازهای مادی پرستاران تأکید کرد و گفت: اولین گام در این زمینه، اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری پس از ۱۵ سال در دولت سیزدهم بود.

شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر تلاش این وزارتخانه برای تأمین نیازهای مادی پرستاران تأکید کرد و گفت: اولین گام در این زمینه، اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری پس از ۱۵ سال در دولت سیزدهم بود. این قانون در ابتدای اجرا ممکن است ایراداتی داشته باشد اما باید به نقطه‌ای برسیم که پرداخت‌ها براساس عملکرد نیروها باشد.
به گزارش شفا آنلاین:بهرام عین‌اللهی، در نشست اعطای اعتبارنامه منتخبان ششمین دوره شورایعالی سازمان نظام پرستاری، پرستاران ایرانی را از بهترین پرستاران دنیا دانست و عنوان کرد: در حادثه تروریستی هفته گذشته در کرمان همچون سایر برهه‌ها و بحران‌ها، شاهد ایثارگری و رشادت نیروهای بهداشتی، درمانی و پرستاران بودیم. برخی امدادگران ما برای نجات مجروحان، خود دچار مجروحیت شدند که نشان‌دهنده اوج ایثار آنهاست.
آمارهای به‌دست آمده از پویش ملی سلامت هشداردهنده است
وزیر بهداشت از معاونت‌های آموزشی و درمان وزارت بهداشت خواست که از دیدگاه‌ها و مشورت‌های اعضای شورایعالی سازمان نظام پرستاری در کارگروه‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های حوزه سلامت و پرستاری، کمک بگیرند.وی با بیان اینکه باید به نقش پرستاران در پیشگیری از بیماری‌ها و مراقبت‌های بهداشتی توجه بیشتری شود، افزود: در پویش ملی سلامت ۳۷ میلیون نفر مشارکت کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۰۰ هزار بیمار مبتلا به فشارخون بالا و بیش از ۴۰۰ هزار مبتلا به دیابت که از بیماری‌های خود اطلاعی نداشتند، شناسایی شدند. آمارهای به دست آمده از پویش ملی سلامت تاکنون بویژه در مناطق شهری هشدار دهنده است چراکه سبک زندگی و تغذیه در مناطق شهری، وضعیت مناسبی ندارد و از سوی دیگر سه‌چهارم مردم کشورمان در مناطق شهری سکونت دارند؛ بنابراین از سازمان نظام پرستاری انتظار داریم که به حوزه بهداشت، پیشگیری و مراقبت‌های بهداشتی نیز وارد شود چرا که مقوله سلامت باید پیشگیرانه باشد نه درمان‌محور.
ضرورت ارائه خدمات پرستاری در منزل توسط پرستاران کار آزموده
عین‌اللهی، ارائه خدمات پرستاری در منزل را رویکردی بسیار ارزشمند دانست و گفت: متأسفانه برخی افراد فاقد مهارت با مداخله در این حوزه، شرایط خدمات پرستاری در منزل را با مشکلاتی روبه‌رو کرده‌اند که نیاز است پرستاران کارآزموده، مجرب و مورد تأیید با ارائه خدمات پرستاری در منازل موجبات ارتقای سلامت مردم را فراهم آورند./ایران

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: