کد خبر: ۳۳۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۰ دی ۱۴۰۲ - 2024January 10
میرمحمدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
میرمحمدی : پارسال ارز دارو و تجهیزات پزشکی را دادند و کامل هم دادند اما متاسفانه هیچ کدام نه به موقع بود و نه کیفی، این اقدام باعث شد که مواد اولیه دارو به موقع نیاید و دارو گرانتر به مردم برسد

شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امروز وضعیت بدهی دانشگاه‌ها به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی اسفناک است، عددهای بدهی دانشگاه‌ها قابل توجه است و از سوی دیگر نیز مطالبه دانشگاه‌ها از بیمه‌ها به ویژه از بیمه تامین اجتماعی ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش شفا آنلاین:جلیل میرمحمدی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص ارزیابی اثر بخشی سیاست گذاری‌ها و اقدامات عملیاتی دستگاه‌های مسئول برای ساماندهی مشکلات زنجیره تامین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی در کشور با تاکید بر لزوم اتخاذ تصمیمات به موقع و مناسب درباره مسائل مختلف گفت: مشاهده کردیم که چندی پیش وزارت بهداشت همت کرد و الان وضعیت شیر خشک در کشور نسبتاً شرایط آرامی را طی می‌کند، در این زمینه سازمان غذا و دارو تدبیر خوبی انجام داد و امروز شرایط تحویل شیر خشک به مردم خوب شده است، مسئولان در بقیه کارها نیز به همین شکل به میدان بیایند تا مشکلات برطرف شود.

نماینده تفت و میبد در مجلس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز وضعیت بدهی دانشگاه‌ها به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی اسفناک است ادامه داد: عددهای بدهی دانشگاه‌ها قابل توجه است و از سوی دیگر نیز مطالبه دانشگاه‌ها از بیمه‌ها به ویژه از بیمه تامین اجتماعی ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: خودمان در حال تحریم خودمان هستیم، امروز یکی از مشکلات ما کمبود تجهیزات پزشکی مصرفی است، همین الان تعداد قابل توجهی پروتز لگن و زانو در گمرک است و وقتی از سازمان غذا و دارو پیگیری می‌کنیم، می‌گویند که مربوط به وزارت صمت است و وقتی موضوع را از وزارت صمت پیگیری کردم گفتند که موضوع مربوط به بانک مرکزی است که هرچه تلاش کردم نتوانستم با این مجموعه ارتباط بگیرم.

میرمحمدی در پایان اضافه کرد: پارسال ارز دارو و تجهیزات پزشکی را دادند و کامل هم دادند اما متاسفانه هیچ کدام نه به موقع بود و نه کیفی، این اقدام باعث شد که مواد اولیه دارو به موقع نیاید و دارو گرانتر به مردم برسد و آن شد که نباید می‌شد. اگر تدبیر مناسب باشد می‌توانیم مشکلات‌مان را به خوبی مدیریت و آنها را برطرف کنیم. / ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: