کد خبر: ۳۳۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۸ دی ۱۴۰۲ - 2024January 08
اقتصاد ما اگر دارای روابط آزاد با دنیا بود شاید ضرورتی نداشت عین ۹۷ تا ۹۹‌درصد داروی موردنیاز کشور را تولید داخل داشته باشیم چرا که می‌توانستیم با هزینه کمتر بخشی از آن را تامین کنیم، اما در عوض روی مزیت‌‌‌های رقابتی کشور در این حوزه کار می‌‌‌کردیم و تبدیل به منبع صادراتی دارو در منطقه می‌‌‌شدیم.
شفا آنلاین>سلامت>مدیرگروه اقتصاد و مدیریت دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان مطلب فوق گفت: درست است که بیش از ۹۷‌درصد از داروی موردنیاز کشور و بر اساس اظهارات رئیس سازمان غذا و دارو به میزان ۹۹درصد، تولید داخل است اما به میزان یک‌درصد وابسته به واردات دارو هستیم که از لحاظ ارزشی عدد بزرگی دارد. 
به گزارش شفا آنلاین:به گفته فرزاد پیرویان از دید اقتصاد مدیریت دارو با توجه به اینکه ما در حال حاضر در شرایط تحریم قرار داریم راهی جز این سیاست نیز نداریم و چه بسا در واردات همین میزان دارو نیز بسیار مشکل داریم. وی ادامه داد: قیمت‌گذاری عادی دارو در برخی مواقع برای تولیدکننده داخلی به صرفه نیست و تامین‌‌‌کنندگان مجبورند از شیوه‌‌‌ای متفاوت  برای قیمت‌گذاری استفاده کنند که صرفه اقتصادی برای تولیدکننده و تامین‌کننده داشته باشد که بتواند آن را تولید یا تامین کرده و در اختیار بیمار بگذارد. این فعال صنعت دارو گفت: اصلاح قیمت‌گذاری داروها در مقاطع مختلف زمانی از سوی سازمان غذا و دارو ضروری است چون مقصر تغییر نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی، صنعت داروی کشور نبوده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: