کد خبر: ۳۳۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۶ دی ۱۴۰۲ - 2024January 06
پزشکان در انگلیس طولانی‌ترین اعتصاب تاریخ هفت‌دهه‌ای خدمات بهداشت ملی انگلیس را بر سر دستمزد و شرایط دشوار کارآغاز کرده‌اند

شفا آنلاین>سلامت> «مشکلات خدمات بهداشت ملی انگلیس (N.H.S.) به نشانه‌ای از شکست گسترده‌تر در خدمات عمومی بریتانیا تبدیل شده ‌است. تیموتی بیل، استاد سیاست در کوئین مری، دانشگاه لندن، می‌گوید: «تا آنجا که به رأی‌دهندگان مربوط می‌شود، وخامت روز‌افزون خدمات بهداشت ملی بدون شک بعد از هزینه‌های زندگی موضوع شماره یک است/نیویورک‌تایمز» این در حالی است که پزشکان بیمارستان‌ها در انگلیس طولانی‌ترین اعتصاب تاریخ هفت‌دهه‌ای «ان‌اچ‌اس» را بر سر دستمزد و شرایط دشوار کارآغاز کرده‌اند. با استناد به گزارش‌هایی از نیویورک‌تایمز، گاردین و دیلی‌تلگراف به وضعیت بهداشت و درمان در بریتانیا، از ارائه خدمات به مردم تا نارضایتی پزشکان پرداخته‌ایم.

 اعتصاب پزشکان و پسرفت خدمات درمان بحران‌زده انگلستان
به گزارش شفا آنلاین:«نیویورک‌تایمز» در گزارشی با عنوان «اعتصاب پزشکان و پسرفت خدمات درمان بحران‌زده انگلستان» می‌گوید: «مشکلات خدمات بهداشت ملی انگلیس  به نشانه‌ای از شکست گسترده‌تر در خدمات عمومی بریتانیا تبدیل شده ‌است. تحلیلگران می‌گویند این ممکن است برای ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، و محافظه‌کاران (حزب حاکم) در سال انتخاباتی تهدیدی بزرگتر از حتی مهاجرت انبوه، به‌ویژه نحوه جلوگیری از عبور پناهجویان از کانال مانش با قایق‌های کوچک باشد. تیموتی بیل، استاد سیاست در کوئین مری، دانشگاه لندن، می‌گوید: تا آنجا که به رأی‌دهندگان مربوط می‌شود، وخامت روزافزون خدمات بهداشتی بدون شک بعد از هزینه‌های زندگی موضوع شماره یک است.» از سوی دیگر، پزشکان بیمارستان‌ها در انگلیس از چهارشنبه، ٣ ژانویه، طولانی‌ترین اعتصاب خود را در تاریخ هفت‌دهه‌ای خدمات سلامت ملی بریتانیا آغاز کرده‌اند. به گزارش «نیویورک‌تایمز»، این اعتصاب که قرار است ٦ روز طول بکشد (تا صبح روز ٩ ژانویه)، طولانی‌ترین اقدام اعتراضی این پزشکان تاکنون است، که از دسامبر ٢٠٢٢ با دولت بر سر دستمزد و شرایط کار درگیر شده‌اند. اعتصاب‌ها در لحظه‌ای خاص و خطرناک برای خدمات بهداشتی رخ داده؛ زمانی که آنفلوآنزا، کووید- ١٩ و سایر بیماری‌ها در حال پر کردن اورژانس‌ها و کلینیک‌های سرپایی و تسخیر امکانات پزشکی هستند. آنها به دنبال افزایش ٣٥ درصدی دستمزدها هستند، پس از اینکه ارزش واقعی حقوق پزشکان از سال ٢٠٠٩ - ٢٠٠٨ به میزان ٢٦ درصد کاهش یافت. آنها از ساعات طولانی کار و فشارهای بی‌امان شکایت دارند. دولت در ماه مارس سال گذشته اختلافات حقوقی با پرستاران و کارکنان آمبولانس را حل و فصل کرد، اما چالش آن با اتحادیه‌ای که نماینده پزشکان جوان است، بسیار دشوار بوده است. این پزشکان سال گذشته که دستمزد اولیه آنها ١٤,٠٩ پوند یا حدود ١٧.٨٠ دلار در ساعت بود، شکایت داشتند. دستمزد آنها از آن زمان کمی افزایش یافته، اما طبق گفته سازمان تحقیقات سلامت «نافیلد تراست»، این پزشکان جوان که تقریبا نیمی از پزشکان خدمات بهداشت ملی انگلیس را تشکیل می‌دهند، هنوز به‌طور متوسط ​​٤١هزار  و ٣٠٠ پوند یا ٥٢ هزار و ٢٣٠ دلار در سال اول کار خود درآمد دارند.

لیست انتظار برای درمان به ٧,٨ میلیون نفر رسیده
«نیویورک‌تایمز» ادامه می‌دهد که این اعتصاب‌ها تلاش‌های خدمات بهداشت ملی انگلیس را برای نجات از عمیق‌ترین بحران تاریخ ٧٥ساله خود پیچیده کرده است. لیست انتظار برای درمان به ٧,٨ میلیون نفر رسیده که در مقایسه با ٤.٦ میلیون نفر قبل از همه‌گیری ویروس کرونا افزایش یافته است. ریشی سوناک، نخست‌وزیر، سال گذشته متعهد شد که زمان انتظار برای درمان را کاهش دهد و آن را به یکی از پنج هدف اساسی دولت محافظه‌کار خود تبدیل کند. اما این فهرست ٣٠٠ هزار نفر افزایش یافته است. تحلیلگران تخمین می‌زنند که اعتصاب‌های قبلی پزشکان ارشد و جوان حدود ٢١٠ هزار نفر را به دلیل قرارهای از دست رفته آنها به لیست انتظار خدمات بهداشت ملی انگلیس اضافه کرد. این آخرین اعتصاب می‌تواند تعداد قرارها و جراحی‌های لغو شده را به بیش از یک‌میلیون برساند. این موارد از عمل غیر اورژانسی تعویض مفصل زانو تا جراحی‌های فوری سرطان را شامل می‌شود.

دیلی‌تلگراف: فزونی مرگ‌ومیر در میانه اعتصاب‌ها
بریتانیا سال گذشته در بحبوحه اعتصاب‌های مکرر خدمات بهداشت ملی انگلیس و ادامه هزینه‌های پاندمی کووید-١٩، تعداد بی‌سابقه‌ای مرگ‌ومیر «بیش از حد» را تجربه کرد. تجزیه‌وتحلیل «دیلی‌تلگراف» نشان می‌دهد که در سال ٢٠٢٣ نزدیک به ٥٣ هزار نفر بیشتر از حد معمول جان خود را از دست دادند، بالاترین رقم ثبت‌شده در سالی بدون پاندمی کووید و از زمان جنگ جهانی دوم. پزشکان در سال گذشته به مدت ٣٨ روز اعتصاب کردند و کارشناسان نگرانند که این اختلال باعث افزایش تعداد مرگ‌ومیرهای بیش از حد معمول شود.  پروفسور کارل هنگهان، مدیر یک مرکز پزشکی در دانشگاه آکسفورد، به «دیلی‌تلگراف» گفت که «بیماران رها شده‌اند» در حالی که پزشکان و دولت «در یک بن‌بست» قرار دارند و این بیماران هستند که در نهایت رنج می‌برند. کارشناسان گفته‌اند که تأثیرکرونا، قرنطینه‌ها و در نتیجه لیست‌های انتظار طولانی برای درمان همه به مرگ‌ومیر بیش از حد کمک کرده‌اند. روسای «ان‌اچ‌اس» هشدار داده‌اند که بر اساس تجزیه‌وتحلیل اعتصاب‌های قبلی، بیمارانی که سرطان آنها به سرعت در حال پیشرفت است، کسانی که به اقدامات حیاتی نیاز دارند، بخش زایمان و جراحی پیوند قرنیه در این دور از اعتصاب‌ها  بیشتر در خطرند.

هر هفته بیش از ١٠٠٠ مرگ غیر معمول
تجزیه‌وتحلیل «دیلی‌تلگراف» از ارقام دفتر آمار ملی (ONS) برای انگلیس، ولز و اسکاتلند نشان داد که بر اساس میانگین پنج‌ساله مرگ‌ومیر قبل از کووید، ٥٢ هزار و ٦٩٨ مرگ بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت تا ٨ دسامبر سال گذشته میلادی رخ داده است. تجزیه‌وتحلیل رسمی دفتر آمار ملی برای محاسبه میانگین پنج‌ساله، سال ٢٠٢٠ را مستثنی کرده، اما شامل سال ٢٠٢١ می‌شود، که هنوز به شدت تحت تأثیر کووید بود. تعداد کل فوتی‌ها در سال گذشته میلادی ٥٩٥ هزار و ٧٨٩ نفر بوده است. این بدان معناست که هر هفته بیش از ١٠٠٠ مرگ اضافی وجود داشته که از مجموع ٥٠ هزار و ٢٠٠ مرگ در سال ٢٠٢٢ و ٥١هزار و ٢٠٠ مورد در طول اپیدمی آنفلوآنزای ١٩٥١ فراتر رفته است. این بالاترین رقم از سال ١٩٤٠ است، قبل از اینکه «ان‌اچ‌اس» وجود داشته باشد، زمانی که حدود ٩٦ هزار مرگ اضافی وجود داشت. در طول همه‌گیری کووید-١٩، به ترتیب ٨٢ هزار و ٦٠ هزار مرگ اضافی در سال‌های ٢٠٢٠ و ٢٠٢١ رخ داده است.

مردم در صف انتظار برای درمان جان می‌بازند
پروفسور کارل هنگهان به «دیلی‌تلگراف» گفت: «ما در «ان‌اچ‌اس» در نقطه بحرانی هستیم. مردم در صف انتظار برای درمان جان خود را از دست می‌دهند، کسانی که نیاز به مراقبت‌های اورژانسی دارند به سرعت تحت نظر قرار نمی‌گیرند و مراقبت‌های اجتماعی تقریبا وجود ندارد. به نظر می‌رسد هر دو طرف، پزشکان و دولت، در یک بن‌بست قرار گرفته‌اند، به‌گونه‌ای که تقریبا تفنگ را روی سر یکدیگر گذاشته‌اند. اکنون باید نخست‌وزیر واکنش نشان دهد، زیرا این بیماران هستند که به طرق مختلف رنج خواهند برد. بازی با جان مردم به این شکل کاملا غیرقابل قبول است.» دکتر تیم کوکسلی، رئیس سابق انجمن پزشکی حاد، هم معتقد است که این اعتصاب‌ها منعکس‌کننده استرس، فشار و ناامیدی کارکنان بخش بهداشت و سلامت است که نمی‌توانند مراقبت‌های بهداشتی را که می‌خواهند، به بیماران ارائه دهند. اعتصاب‌ها فشار بر خدمات را افزایش می‌دهد که آثار نامطلوب و آسیب آن دامنگیر بیماران می‌شود. پروفسور کارول سیکورا، متخصص شناخته‌شده سرطان، هم هشدار داد که بریتانیا همچنان شاهد آثار دنباله‌دار کووید-١٩ است: «تمرکز صِرف روی یک ویروس باعث شد تا میلیون‌ها بیمار در هر جنبه‌ای از مراقبت‌های بهداشتی از تاخیر در تشخیص و درمان رنج ببرند.»

خدمات بهداشت ملی انگلیس در بخش «مراقبت‌های ویژه»
دکتر آدریان بویل، رئیس کالج سلطنتی پزشکی اورژانس، هم با اشاره به «انتظارهای بیش از حد طولانی برای درمان» در تمام سرویس‌ها و اعتصاب‌های متوالی، به «دیلی‌تلگراف» گفت: «خدمات بهداشت ملی انگلیس در ١٢ ماه گذشته مجبور به مقابله با یک‌سری چالش‌های مهم بوده و زمستان گذشته سخت‌ترین زمستانی بود که تا به حال تجربه کرده است. چیزی که عیان است این سیستم بهداشتی به درستی کار نمی‌کند و بیش از پیش خود آن به «مراقبت‌های ویژه» نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که این ارقام تکان‌دهنده (مرگ‌های بیش از حد و فهرست طولانی انتظار برای درمان) دیگر سال آینده افزایش نخواهد یافت.»

مرگ‌ومیر بیش از حد در بریتانیا بدتر از هر کشور توسعه‌یافته دیگری
به گزارش «دیلی‌تلگراف»، مرگ‌ومیر بیش از حد در بریتانیا تا اواسط اکتبر ٢٠٢٣، زمانی که داده‌های بین‌المللی قابل مقایسه در دسترس بود، بدتر از هر کشور توسعه‌یافته دیگری بود. میزان مرگ‌ومیر بیش از حد در بریتانیا (٨,٦ درصدی) که بالاتر از رقم مورد انتظار برای سال گذشته بود، به‌طور چشمگیری از اسرائیل، کشور بعدی دارای وضعیت بد با ٥.٥، درصد، پیشی گرفت. مرگ‌ومیر بیش از حد در بریتانیا حدود چهار برابر بیشتر از ٢.٢ درصد در آلمان بود. تحلیل جداگانه دیلی‌تلگراف از مجموعه داده‌های مرگ‌ومیر جهانی نشان داد که نیوزیلند ١.٤ درصد بیشتر از حد معمول مرگ‌ومیر داشت، در حالی که فرانسه ١.٧ درصد کمتر از حد انتظار. داده‌های دفتر نابرابری‌های بهداشتی نشان می‌دهد که مرگ‌ومیرهای بیش از حد به‌طور نامتناسبی بر افراد میانسال بین ٥٠ تا ٦٤ سال تأثیر می‌گذارد که ١٣.٥ درصد بیشتر از حد انتظار است، همچنین افراد زیر ٢٥ سال که ١١.٨ درصد بیشتر از حد انتظار است.

افزایش ١٦ درصدی مرگ‌ بر اثر نارسایی قلبی
این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که افراد بیشتر از آنچه باید به دلیل مشکلات قلبی و عروقی، عفونت‌های تنفسی و دیابت در میان سایر بیماری‌ها می‌میرند. مرگ‌ومیر بیش از حد ناشی از نارسایی قلبی در سال گذشته میلادی ١٦ درصد افزایش یافت. مراقبت‌های قلبی و تنفسی از جمله مواردی بوده‌اند که بدترین آسیب را از تأخیر در درمان  خدمات بهداشت ملی انگلیس دیده‌اند.

ابتلا به سرطان؛ هر یک دقیقه یک نفر
«دیلی‌تلگراف» همچنین گزارش داد که تا سال ٢٠٤٠ در انگلستان یک نفر در دقیقه به سرطان مبتلا می‌شود. در حال حاضر حدود ٤٢٠ هزار نفر هر ساله در بریتانیا به سرطان مبتلا می‌شوند، اما طبق پیش‌بینی موسسه  Cancer Research UK، این میزان با یک‌پنجم افزایش به ٥٠٥ هزار نفر در سال خواهد رسید. مرگ‌ومیر نیز تقریبا یک‌پنجم افزایش می‌یابد، از ١٧٦ هزار و ٣٧٦ هزار نفر به ٢٠٨ هزار و ٢٢ نفر. مدیر اجرایی این موسسه هشدار داد که بریتانیا در خطر از دست‌دادن موقعیت خود به عنوان ابرقدرت تحقیقاتی در مورد این بیماری است و ممکن است یک میلیارد پوند شکاف مالی وجود داشته باشد. میشل میچل گفت که سرمایه‌گذاری نمی‌تواند با این بار روزافزون همگام شود.

از هر سه پزشک بریتانیایی، دو نفر در رنجند
«کمبود منابع برای معالجه افرادی که بیماری آنها اغلب به دلیل فقر بدتر می‌شود، به سلامتی پزشکان آسیب جدی وارد می‌کند»؛ گاردین در گزارشی که اینگونه آغاز می‌شود، می‌گوید تحقیقات نشان می‌دهد از هر سه پزشک در بریتانیا، دو نفر از «رنج اخلاقی» ناشی از وضعیت ضعیف «ان‌اچ‌اس» و آسیب‌هایی که بحران هزینه‌های زندگی بر سلامت بیماران وارد می‌کند، در عذابند. بسیاری از پزشکان با این احساس که نمی‌توانند بهترین مراقبت ممکن را به بیماران ارائه دهند، به دلیل مشکلاتی که نمی‌توانند بر آنها غلبه کنند، از جمله انتظار طولانی برای درمان یا کمبود دارو یا این واقعیت که فقر یا مسکن بد آنها را بیمار می‌کند، از نظر روانی آسیب می‌بینند. یک نظرسنجی جدید نشان داد که ٦٥ درصد از پزشکان به‌طور کلی، شامل تقریبا چهار نفر از هر پنج (٧٨ درصد) پزشک عمومی و بیش از نیمی (٥٦ درصد) از پزشکان بیمارستان، این حالت را به‌عنوان نتیجه مستقیم موقعیت‌هایی که با آنها در «ان‌اچ‌اس» مواجه شده‌اند، تجربه کرده‌اند. پروفسور فیلیپ بانفیلد، رئیس انجمن پزشکی بریتانیا، گفت: «روزانه به سختی دکتری در «ان‌اچ‌اس» می‌بینید که این درد و سختی را به صورت روزانه مشاهده یا تجربه نکند.» «ان‌اچ‌اس» به‌طور غیرقابل تحملی تحت فشار است. هزاران جای خالی برای پزشکان وجود دارد و سرانه پزشکان یک‌چهارم کمتر از آلمان است.

۶ میلیون روز مرخصی استعلاجی برای پزشکان
«گاردین» ادامه می‌دهد که پزشکان وقتی دچار «رنج اخلاقی» می‌شوند که به دلیل کمبود امکانات نمی‌توانند مراقبت‌های لازم را به بیماران بر اساس آموزش‌هایی که دیده‌اند، ارائه کنند. این، آنها را با ناامیدی به دلیل ناتوانی در انجام صحیح وظایف حرفه‌ای مواجه کرده است. این نظرسنجی تصویر واضحی از نارضایتی گسترده در میان نیروی کار پزشکی «ان‌اچ‌اس» ارائه می‌دهد که آنقدر حاد است که بسیاری از پزشکان را غمگین، عصبانی یا افسرده می‌کند. درماندگی آنها باعث می‌شود که با عزیزان‌شان ستیز کنند، غذای ناسالم بخورند یا در روابط خود با مشکل مواجه شوند. یکی از پزشکان در پاسخ به این سوال که چه چیزی پشت پریشانی و خستگی آنها نهفته است، گفت: «ظاهرا «ان‌اچ‌اس» ایمنی بالینی، شخصی و اخلاقی را مثل همیشه کنار گذاشته است.» این یافته‌ها در بحبوحه نگرانی‌هایی به دست آمده است که کار در خدمات بهداشت ملی انگلیس که به‌طور معمول بیش از حد تحت فشار است، به کارکنانش آسیب سنگینی وارد می‌کند، کارکنانی که فقط در انگلیس سال گذشته به دلیل استرس، اضطراب و سایر مشکلات سلامت روان، ۶ میلیون روز مرخصی استعلاجی گرفتند. برخی دیگر به بیمارانی اشاره می‌کنند که با مشکلات سلامت روان یا بیماری‌های عمدتا قابل اجتناب مرتبط با سبک زندگی مانند دیابت و چاقی درگیرند یا مجبور شده‌اند به مراکز خصوصی مراجعه کنند، زیرا تاخیر در ارائه مراقبت در حال حاضر در سراسر مجموعه «ان‌اچ‌اس» بسیار رایج است.

٧٢ درصد با مشکل سلامت روان؛ ٤٠ درصد در فکر ترک کار
به گزارش «گاردین»، به‌طور کلی، بیش از چهار نفر از پنج (٨٣ درصد) پزشک بریتانیایی مورد نظرسنجی گفتند که «چالش‌های فعلی که «ان‌اچ‌اس» با آن مواجه است، عامل حس رنج اخلاقی من است». آنها کمبود تخت و پرسنل، مشکلات بیماران در دسترسی سریع به درمان و عدم تطابق بین تقاضای رو به رشد برای مراقبت و ناتوانی «ان‌اچ‌اس» در پاسخگویی را به عنوان دلایل اصلی احساسات‌شان می‌شناسند. تقریبا نیمی (٤٧ درصد) از پزشکان مورد بررسی معتقد بودند که «تأثیر بحران هزینه‌های زندگی عامل احساس رنج اخلاقی من است.» پزشکان به مثال‌هایی اشاره کردند که نشان می‌داد چگونه بیماران قادر به تهیه یک رژیم غذایی سالم یا گرم کردن مناسب خانه خود نبودند که منجر به بیماری‌هایی مانند چاقی و مشکلات تنفسی می‌شد. این تحقیق دریافت که٧٢ درصد از پزشکان گفتند ناخشنودی در محل کار بر سلامت روان آنها تأثیر گذاشته است. ٨٥ درصد با خستگی، ٧٧ درصد با نگرانی و ٦١ درصد با احساس غم و اندوه دست به گریبان بودند. ٦١ درصد به دلیل استیصال در ارائه خدمات خود احساس عصبانیت یا رنجش می‌کردند. علاوه بر این، ٧٠ درصد مشکل خواب، ٦٨ درصد عادات غذایی ناسالم و ٥٠ درصد با دوستان یا اقوام درگیری داشتند. ٤٠ درصد هم به دلیل ناخشنودی در محل کار، در ارتباطات‌شان مشکل داشتند. از هر پنج نفر (٤٠ درصد) دو نفر گفتند که برخورد با مواردی که شامل رنج اخلاقی است چنان تأثیری بر آنها داشته است که به فکر ترک پزشکی افتاده‌اند، در حالی که ٢٥ درصد به بازنشستگی زودهنگام فکر کرده‌اند. به‌طور کلی ٥٣ درصد از پزشکان گفتند که فکر می‌کنند اوضاع در «ان‌اچ‌اس» بدتر یا بسیار بدتر از قبل از شیوع کووید در اوایل سال ٢٠٢٠ است.

 ١٠ سال انتظار برای رسیدن فهرست انتظار برای درمان سال ٢٠١٠
به گزارش «گاردین»، بر اساس مطالعه موسسه تحقیقات سیاست عمومی (IPPR)، یک اندیشکده مترقی، خدمات عمومی تا دهه ٢٠٣٠ حتی تحت حکومت حزب کارگر هم بهبود نخواهد یافت و یک دهه طول می‌کشد تا مشکلات و عقب‌افتادگی‌های موجود در «ان‌اچ‌اس» برطرف شود. هری کویلتر پینر، مدیر IPPR، هشدار داد که اصلاحات و هزینه‌های بیشتر ضروری است: «دولت بعدی یکی از چالش‌برانگیزترین زمینه‌ها را از نظر خدمات عمومی هر دولت جدیدی از زمان جنگ جهانی دوم به ارث خواهد برد» انتظار می‌رود حزب کارگر در انتخابات بعدی با وعده تغییر خدمات عمومی مبارزه کند، اما منابع مالی کافی نخواهد داشت. در این تحقیق، IPPR می‌گوید نزدیک به ١٠ سال طول می‌کشد تا فهرست انتظار برای درمان در خدمات بهداشت ملی انگلیس به سطح سال ٢٠١٠ میلادی برسد. در نظرسنجی این گزارش، بیشتر مردم گفتند که بسیاری از خدمات عمومی در حال بدتر شدن است. نیمی از مردم مایلند مالیات بیشتری بپردازند، اگر این پول در بخش‌هایی مانند بیمارستان‌ها هزینه شود./شهروند

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: