کد خبر: ۳۳۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۴ دی ۱۴۰۲ - 2024January 04
شریفی، دبیر علمی کنگره بین‌المللی طب اورژانس ایران عنوان کرد
دبیر علمی کنگره بین‌المللی طب اورژانس ایران به چالش‌های حرفه طب اورژانس اشاره کرد و افزود: عدم رضایتمندی متخصصین طب اورژانس از شرایطی که در این حرفه وجود دارد، باعث شده شاهد ایجاد سیکل معیوب در این رشته تخصصی باشیم،

شفا آنلاین>سلامت>دانشیار طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عدم رضایتمندی متخصصین طب اورژانس از شرایطی که در این حرفه وجود دارد، باعث شده شاهد ایجاد سیکل معیوب در این رشته تخصصی باشیم، شاید همین عدم رضایتمندی همکاران از شرایط کار و خدمت، باعث شده خدمات طب اورژانس از کیفیت لازم برخوردار نباشد.

به گزارش شفا آنلاین:محمد داوود شریفی در حاشیه برگزاری شانزدهمین کنگره بین‌المللی طب اورژانس ایران در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران به تشریح اهداف کنگره پرداخت و گفت: مهم‌ترین هدف کنگره، ارتقای سطح علمی همکاران طب اورژانس برای ارائه خدمات با کیفیت تر به بیماران است.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی طب اورژانس ایران به چالش‌های حرفه طب اورژانس اشاره کرد و افزود: عدم رضایتمندی متخصصین طب اورژانس از شرایطی که در این حرفه وجود دارد، باعث شده شاهد ایجاد سیکل معیوب در این رشته تخصصی باشیم، شاید همین عدم رضایتمندی همکاران از شرایط کار و خدمت، باعث شده خدمات طب اورژانس از کیفیت لازم برخوردار نباشد.

وی افزود: شلوغی اورژانس بیمارستان‌ها و کمبود نیرو، باعث شده تا بیماران در صف‌های انتظار باقی بمانند، استرس محیط کار و عدم درک مسئولین مربوطه از سختی‌ها و دشواری‌های رشته طب اورژانس است، این شرایط باعث شده تا پزشکان عمومی هیچ رغبتی برای ورود به رشته تخصصی طب اورژانس نداشته باشند و خیلی از ظرفیتظرفیت‌های این رشته خالی بماند.

شریفی در پایان به ترک کار متخصصین طب اورژانس از دو مسیر اشاره کرد و گفت: نخست، شاهد خانه نشینی خانم‌های متخصص طب اورژانس هستیم که حاضر شده اند به دلیل شرایط سخت کاری، طبابت را رها کنند، مسیر دوم ترک کار متخصصین طب اورژانس، رفتن به فیلد زیبایی است که در حال حاضر از جذابیت‌های مالی بالایی برخوردار است، شرایط حاکم، باعث شده تا شاهد خالی شدن اورژانس بیمارستان‌ها از وجود نیروهای متخصص باشیم. / مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: