کد خبر: ۳۳۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۴ دی ۱۴۰۲ - 2024January 04
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ارائه داروهای خاص و کمیاب در داروخانه‌های هلال‌احمر، از فعالیت شبانه‌روزی داروخانه مرکزی این جمعیت در تهران خبر داد.

شفا آنلاین>سلامت>آیین افتتاح پروژه نوسازی و بهسازی داروخانه شبانه‌روزی هلال‌احمر با حضور پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر، مرضیه وحیدی‌دستجردی وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راضیه عالیشوندی معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر در خیابان طالقانی نبش سپهبد قرنی برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین:پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر، در آیین افتتاح پروژه نوسازی و بهسازی داروخانه شبانه‌روزی هلال‌احمر گفت: «فضای فیزیکی این داروخانه با توجه به تعدد مراجعه‌کنندگان کافی نبود، ولی هم‌اکنون بعد از بهسازی و نوسازی این داروخانه، مردم با رفاه و آسایش بیشتری از این داروخانه دارو دریافت می‌کنند.» او ادامه داد: «داروهای خاص و کمیاب در داروخانه‌های هلال‌احمر موجود است و هر دارویی که در کشور کمیاب باشد، اگر به ما اعلام شود، توانایی واردات آن را داریم. این داروخانه نیز به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است.»

هلال‌احمر یار و یاور نظام سلامت است
مرضیه وحید دستجردی، وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مشاور رئیس جمعیت، در این مراسم گفت: «در داروخانه‌های هلال‌احمر خدمت‌رسانی بزرگی به مردم ارائه می‌شود.» وزیر اسبق بهداشت گفت: «هلال‌احمر در زمان جنگ، کرونا و... در کنار مردم بودند و هم‌اکنون نیز هلال‌احمر در نظام سلامت یار و یاور مردم است.»
وحید دستجردی گفت: «امیدواریم وضعیت دارویی هلال‌احمر در استان‌ها هم بهبود پیدا کند و این داروخانه‌های شبانه‌روزی هلال‌احمر را در استان‌ها هم داشته باشیم.»

کاهش ۵۰درصدی مدت انتظار مراجعه‌کنندگان در داروخانه  شبانه‌روزی هلال‌احمر
گفتنی است که داروخانه سابق هلال‌احمر در زمینه نور، تهویه و سیستم‌های ارتباطی دارای مشکلات اساسی بود و برای رفع این مشکلات اقدام به نوسازی و بهسازی داروخانه شد. هدف از این نوسازی ارائه خدمات بهتر به مراجعه‌کنندگان و مخصوصا اقشاری از مردم که دارای بیماری‌های خاص هستند، بوده است. تعداد باجه‌های داروخانه از ۱۸ مورد به ۲۲ مورد رسیده است. دوره انتظار بیمار برای دریافت دارو با این نوسازی ۵۰درصد کاهش پیدا کرده است.
۸میلیارد برای بازسازی این داروخانه هزینه شده و هم‌اکنون به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت و ارائه خدمات به مردم است.
تامین آسایش محیطی برای مراجعه‌کنندگان و طراحی شکل داروخانه از جمله ویژگی‌های جدید این داروخانه است. این داروخانه دارای داروهای خاص، داروهای بیماران شیمیایی و پیوندی و همچنین دارای یک باجه مخصوص برای ایثارگران و جانبازان است.
داروخانه مرکزی شبانه‌روزی هلال‌احمر در سپهبد قرنی واقع شده است و در روزهای پیک در این داروخانه به بیش از هزار و ۲۰۰ نفر خدمات ارائه می‌شود. لازم به ذکر است، در حال حاضر ۳۰درصد به حجم داروهای موجود در داروخانه افزوده شده است.

ایجاد باجه مخصوص برای جانبازان در داروخانه شبانه‌روزی هلال‌احمر
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از ایجاد یک باجه مخصوص برای جانبازان جنگ تحمیلی در داروخانه هلال‌احمر خبر داد.
علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی، در آیین افتتاح پروژه نوسازی و بهسازی داروخانه شبانه‌روزی هلال‌احمر گفت: «این داروخانه ۲۰سال بدون هیچ تغییری در حال فعالیت و فاقد سیستم تهویه گرمایش و سرمایش مناسب بود.» او در ادامه بیان کرد: «مردم در اوج کرونا با همین شرایط نامناسب این خدمات را دریافت می‌کردند و این شرایط در شأن مردم ما نبود.»
عسکری گفت: «یک سال است که این داروخانه شبانه‌روزی شده است و علی‌رغم تمام تنگناها همچنان به مراجعه‌کنندگان به بهترین شکل خدمات ارائه می‌دهیم.»
به گفته این مقام مسئول، یک باجه مخصوص جانبازان نیز در این داروخانه برای ارائه خدمات بهتر در نظر گرفته شده است. مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر ادامه داد: «بخش خصوصی اینگونه نیست و ممکن است مشکلاتی برای بیمارانی که بیمه دارند، ایجاد کنند، البته ما خدمات‌مان را به مردم ارائه می‌دهیم و سوپاپ اطمینان در این حوزه هستیم، اما اگر وضع اینگونه پیش برود، کار دشوار می‌شود. ما در پخش هم همین مشکل را داریم، نیم همت از دانشکده‌های علوم پزشکی مطالبه داریم، البته با توجه به آشفتگی مدیریت در حوزه سلامت این مشکلات وجود دارد.»
او با اشاره به ترافیک منطقه داروخانه گفت: «خیلی از مردم به دلیل ترافیک منطقه، شب‌ها تمایل دارند مراجعه کنند. بیمه سلامت درخصوص تایید نسخ در شب‌ها همکاری دارد، اما تامین اجتماعی همکاری لازم را در شب‌ها با ما ندارند و مردم نمی‌توانند تاییدیه نسخه را در شب‌ها بگیرند و مجبورند دوباره مراجعه کنند. ما پیگیری‌های زیادی کردیم، اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم.»
عسگری تاکید کرد: «لازم است هم درخصوص مطالبات و هم ارائه خدمات در شب‌ها کمک لازم به ما بشود. شرایط به طور کامل در حوزه دارو تحت کنترل است و امیدواریم بدون مشکلی مجموعه‌های سلامت‌محور هلال‌احمر سال ۱۴۰۲ را به پایان برسانند.»/شهروند

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: