کد خبر: ۳۳۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۲ دی ۱۴۰۲ - 2024January 02
افندی زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر مردم از تاخیر پروازشان شکایت داشته باشند به کجا می توانند مراجعه کنند؟ گفت: شرکت فرودگاه ها مسئولیت این کار را دارد و همچنین ایرلاین ها در تمام فرودگاه ها نماینده ای برای این کار اختصاص داده اند.

شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت های هواپیمایی طبق قانون حمایت از مسافر بعد از دو ساعت از تاخیر مجبورند در رابطه با خسارتی که ایجاد می شود یا در مورد مسائل مختلف مالی، اقداماتی انجام دهند.

به گزارش شفا آنلاین:شهریار افندی ‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با افزایش تاخیر پرواز هواپیماها مردم از این وضعیت گلایه مندند، باید شکایت خود را به کجا ببرند؟ گفت: در حال حاضر وضعیت هواپیماها از نظر برنامه زمان بندی بسیار بهتر و مناسب تر شده؛ ولی امکان دارد تعداد محدودی از هواپیماها به دلیل نقص فنی یا مشکلات دیگر، در پروازهایشان تاخیر داشته باشند.

رصد پروازها توسط سازمان هواپیمایی کشوری

معاون حمل ‌و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تاخیر در پروازها، امر بدیهی در همه کشورهای دنیاست، گفت: در کشور روز به روز این تاخیرها در حال کاهش است.

افندی زاده ادامه داد: اگر شرکتی در پروازهایش تاخیر داشته باشد، طبق قانون حمایت از مسافر بعد از دو ساعت مجبور است در رابطه با خسارتی که ایجاد می شود یا در مورد مسائل مختلف مالی، اقداماتی انجام دهد.

به گفته وی، سازمان هواپیمایی کشور و شرکت فرودگاهی در حال رصد پروازها هستند. بنابراین اکثر هواپیماها بدون تاخیر پرواز خواهند داشت. البته دقت کنید زمانی برای سوار شدن به هواپیما و انتظار در خود هواپیما به دلیل ترافیک هوایی، عادی است؛ ولی در مجموع روز به روز این تاخیرها در حال کاهش است.

به سامانه حقوق مسافر مراجعه کنید

معاون حمل ‌و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: امکان دارد هواپیمایی به دلیل نقص فنی یا شرایط جوی در پرواز خود تاخیر داشته باشد.

افندی زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر مردم از تاخیر پروازشان شکایت داشته باشند به کجا می توانند مراجعه کنند؟ گفت: شرکت فرودگاه ها مسئولیت این کار را دارد و همچنین ایرلاین ها در تمام فرودگاه ها نماینده ای برای این کار اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: ما دو مرجع برای پاسخگویی به شکایات مردم داریم. مرجع اول در شرکت فرودگاه ها خواهد بود که در هر ترمینالی، مدیریت ترافیک ترمینال مستقر شده است و مردم می توانند به صورت حضوری مراجعه کنند. همچنین، سامانه حقوق مسافر در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری برای همین موضوع طراحی شده است.

تاخیرها عمدی نیست

معاون حمل ‌و نقل وزیر راه و شهرسازی با ذکر مثالی تشریح کرد: برخی شرکت ها تعداد تاخیرهای پروازشان زیاد بود. بنابراین مشکلات آنها مورد بررسی قرار می گیرد ولی باید توجه کنیم که به هر حال ما در کشوری قرار گرفته ایم که تحریم هوایی هستیم.

افندی زاده ادامه داد: ایمنی، اولویت ما در پرواز است. شرکت های ایرلاین نیز تلاش می کنند تا پروازها بدون تاخیر انجام شود زیرا می دانند رضایتمندی مسافر بیشتر می شود. بنابراین در مجموع هم سازمان هواپیمایی کشور و هم شرکت فرودگاه ها این مسئولیت را دارد که پیگیری لازم را برای موضوع تاخیرها انجام دهد؛ گفتنی است هر تاخیری به صورت عمدی نیست ولی به هر حال، تلاش می شود این تاخیرها به حداقل خود برسد. / حیات

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: