کد خبر: ۳۳۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۲ دی ۱۴۰۲ - 2024January 02
آزمون استخدامی وزارت بهداشت برای جذب ۲۵ هزار و ۱۲۰ نفر نیروی انسانی در بخش‌های بالینی و…، سرانجام با کلی تأخیر ۲۸ مهر ۱۴۰۲ برگزار شد.

شفا آنلاین>سلامت>ماجرای دنباله دار استخدام ۲۵ هزار نیروی انسانی در وزارت بهداشت که از سال گذشته کلید خورده بود، همچنان نیز ادامه دارد.

به گزارش شفا آنلاین:آزمون استخدامی وزارت بهداشت برای جذب ۲۵ هزار و ۱۲۰ نفر نیروی انسانی در بخش‌های بالینی و…، سرانجام با کلی تأخیر ۲۸ مهر ۱۴۰۲ برگزار شد.

حالا با گذشت بیش از دو ماه از برگزاری آزمون استخدامی و انجام مصاحبه با قبول شدگان هنوز از ورود نیروهای جدید به محل کار خود خبری نیست.

بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در آخرین اظهار نظر پیرامون جذب نیروهای جدید گفت: اصرار داریم تا قبل از پایان سال نیروهای جدید با اولویت جاهایی که ضرورت بیشتری دارد سریع‌تر جذب شوند.

با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی در بخش بالین وزارت بهداشت اصرار دارد که جذب نیروهای مورد نیاز خود را در سه مرحله دنبال کند. بر همین اساس در توافق با سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی ۷۵ هزار نیروی انسانی در سه مرحله در وزارت بهداشت جذب می‌شوند.

البته آن طور که معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت عنوان داشته است حتی با استخدام ۷۵ هزار نفر مشکل کمبود نیروی انسانی حوزه سلامت برطرف نخواهد شد.

برای آزمون استخدامی که ۲۸ مهر ۱۴۰۲ برگزار شد ۱۱۱ هزار متقاضی و داوطلب ثبت نام کرده بودند.

قرار است از مجموع ۲۵ هزار و ۱۲۰ نفر مجوز استخدام در وزارت بهداشت ۸ هزار و ۵۰۰ نیرو در حوزه بهداشت حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه فوریت‌های پزشکی و اورژانس و بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در حوزه درمان و پرستاری جذب شوند.

این در حالی است که با توجه به تأخیر ایجاد شده در روند جذب نیروهای استخدامی و فرصت محدود تا پایان سال بعید به نظر می‌رسد که وزارت بهداشت بتواند مرحله دوم استخدام نیروهای مورد نیاز خود را عملیاتی کند. زیرا هنوز تکلیف جذب و شروع به کار قبول شدگان آزمون ۲۸ مهر مشخص نشده است.

به گفته مسعود کریم‌خانی مدیر روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، قرار است از روز شنبه آینده ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲، نیروهایی که از محل مجوز ۲۵۱۰۰ نفر سازمان اداری و استخدامی در آزمون مهرماه سال جاری وزارت بهداشت پذیرفته شده اند، به تدریج جهت انجام مصاحبه، گزینش و ارزیابیشایستگی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور فراخوان خواهند شد. / مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: