کد خبر: ۳۳۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۲ دی ۱۴۰۲ - 2024January 02
برخی گیاهان علاوه بر مزیت زیبایی می‌توانند تصفیه‌کننده و اکسیژن‌ساز محیط‌های داخلی باشند
شفا آنلاین>عمومی>بسیاری از مردم گیاهان را صرفا برای زیبایی خانه و آپارتمان یا حتی محل کار خود نگهداری می‌کنند و نمی‌دانند که بسیاری از آنها علاوه بر زیبا بودن به تصفیه هوا هم کمک می‌کنند. خیلی‌ها هم شاید ندانند که این گیاهان یک مزیت بزرگ هم دارند، اینکه می‌توانند اکسیژن‌ساز محیط‌های داخلی باشند. عجیب‌تر اینکه اداره کل ملی هوانوردی و فضای آمریکا(ناسا) هم این گیاهان مخصوص مقابله با آلودگی هوا را تأیید کرده و حتی به آنها امتیاز هم داده است. 
به گزارش شفا آنلاین:گیاهان خانگی و آپارتمانی به‌دلیل خاصیت فتوسنتزی که دارند قادرند انرژی، نور خورشید و دی‌اکسیدکربن موجود در محیط را جذب خود کنند و اکسیژن هوا را افزایش دهند که به پاکسازی فضای خانه کمک می‌کند. البته این نکته را هم بدانید که گیاهان به اندازه درختان نمی‌توانند اکسیژن زیادی را پمپاژ کنند ولی اگر تعداد زیادی از این گیاهان را داشته باشید میزان اکسیژن در فضا هم افزایش پیدا خواهد کرد. نکته دیگر هم این‌ که همه گیاهان به درد مقابله با آلودگی‌ هوا نمی‌خورند و به‌ویژه توصیه می‌شود که گیاهان سوزنی‌برگ، یعنی آنهایی را که برگ‌های پهنی ندارند برای این هدف خریداری کنید، چون گیاهان برگ‌پهن خودشان یکی از سطوح موجود در خانه هستند که ذرات آلاینده روی آنها می‌نشیند.



هوای آلوده و آسم
هنگامی که کیفیت هوای داخل خانه شما نامناسب باشد، می‌تواند به‌طور مستقیم بر سلامت شما تأثیر بگذارد. اغلب اوقات، می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک شود. همچنین می‌تواند باعث حملات آسم شود. افراد مبتلا به آسم راه‌های هوایی بسیار حساسی دارند که آنها را در برابر آلاینده‌های هوای خانه بسیار مستعد می‌کند. حتی اگر بیماری تنفسی ندارید، آلاینده‌های هوا می‌توانند باعث سردرد، آبریزش چشم یا خارش شوند.

انواع آلاینده‌های هوای داخل ساختمان
وسایل احتراق سوخت‌رسان، محصولات تنباکو، مصالح ساختمانی و اثاثیه مانند عایق حاوی آزبست، کفپوش تازه نصب‌شده، تودوزی یا فرش و کابینت یا مبلمان ساخته‌شده از برخی محصولات چوبی فشرده، محصولاتی برای تمیز کردن و نگهداری خانه، مراقبت شخصی یا سرگرمی‌ها، رطوبت بیش از حد که باعث ایجاد کپک می‌شود، گازهایی مانند رادون و مونواکسید کربن، آلاینده‌های بیولوژیکی مانند باکتری‌ها، کپک‌ها، ویروس‌ها، کنه‌های گردوغبار خانه، سوسک‌ها و گرده‌ها.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: