کد خبر: ۳۳۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۱ دی ۱۴۰۲ - 2024January 01
هند گرفتار موج دوم همه‌گیری کرونا شده و هر 4 دقیقه یک نفر در دهلی‌نو پایتخت این کشور که نظام مراقبت درمانی آن زیر بار ازدحام بیماران کمر خم کرده است، به علت کووید-19 می‌میرد.
شفا آنلاین>سلامت>«سونامی» شیوع کرونا در هند باعث رکودردشکنی شمار موارد عفونت برای سومین روز پیاپی در این کشور شده و بیمارستان‌های پرشده از بیماران و دچار کمبود اکسیژن توان پاسخ به بیماران جدید را ندارند.

به گزارش شفا آنلاین:هند گرفتار موج دوم همه‌گیری کرونا شده و هر 4 دقیقه یک نفر در دهلی‌نو پایتخت این کشور که نظام مراقبت درمانی آن زیر بار ازدحام بیماران کمر خم کرده است، به علت کووید-19 می‌میرد.

دولت هواپیماهای نظامی را برای رساندن اکسیژن به دهلی نو از نقاط دوردست کشور و نیز از کشورهای خارجی مانند سنگاپور به کار گرفته است. شمار موارد کرونا در این کشور حدود 3/1 میلیارد نفری در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۴۶۷۸۶ مورد افزایش یافته است و به شمار کلی 6/16 میلیون نفر، شامل ۱۸۹۵۴۴ مورد مرگ رسیده است.

هند روز یکشنبه ۲۶۲۴ مورد جدید مرگ در ۲۴ ساعت گذشته را گزارش کرد که بیشتر میزان روزانه افزایش تلفات در این کشور تا به حال است. محل‌های مرده‌‌سوزی در دهلی نو انباشته از جنازه‌هاست و مسوولان از خانواده‌هایی سوگوار می‌خواهند در انتظار بمانند.

بیمارستان‌ها در دهلی نو این هفته از دیوان عالی این شهر خواستند به دولت‌های ایالتی و فدرال دستور دهد که اقدامات اضطراری برای تامین تجهیزات پزشکی عمدتا اکسیژن را به اجرا در آورد. تلویزیون‌ خانواده‌های را نشان می‌دهد که در کنار بیمارانشان در سالن‌های بیمارستان‌‌ها و خیابان‌‌ها در انتظار ایستاده‌اند تا این بیماران پذیرش شوند.دیوان عالی از دولت خواسته‌است رساندن ملزومات بهداشتی به بیمارستان‌‌ها را تضمین و همچنین امنیت مراکز پزشکی در برابر موج مردم عاجزشده را حفظ کند.

هند پنجشنبه پیش با گزارش ۲۹۷۴۳۰ مورد عفونت جدید در یک شبانه روز رکورد قبلی در این مورد را که متعلق به آمریکا بود، شکست.

دولت فدرال هند در ماه فوریه (بهمن) به طور زودهنگامی اعلام کرده بود که بر کرونا ویروس فائق آمده است.گروهی از کارشناسان بهداشتی می‌گویند علت این سونامی این است که هند در طول زمستان با کاهش موارد جدید عفونت به ۱۰۰۰۰ مورد در روز فکر کرد که شیوع کرونا را کنترل کرده است و با برداشتن محدودیت‌ها اجازه برگزاری گردهمایی‌های بزرگ را داد. گروهی دیگر نیز معتقدند که گونه جدید واگیرتر که در هند شیوع یافته است، علت اوج‌گیری شیوع بیماری است.

هند که دومین کشور پرجمعیت جهان است، تراکم جمعیتی بالایی دارد و اغلب تا 6 نفر در یک اتاق زندگی می‌کنند.کارشناسان می‌گویند تنها راهی که هند برای مقابله با این موج بیماری در اختیار دارد افزایش سرعت واکسیناسیون عمومی و تعطیلی سراسری و قرنطینه عمومی در نقاط به اصطلاح قرمز با میزان بالای عفونت است. هند برنامه واکسیناسیونش به همه بزرگسالان در این کشور گسترش داده است اما با کمبود واکسن مواجه است. هند در حال حاضر از واکسن آسترازنکا و یک واکسن کرونای تولید داخلی به نام کواکسین استفاده می‌کند. 

هند همچنین واکسن‌های فایزر، مدرنا، اسپوتنیک V و جانسون اند جانسون را تایید کرده است. / هفته نامه سلامت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: