کد خبر: ۳۳۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۱ دی ۱۴۰۲ - 2024January 01
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از افزایش ۵٠ درصدی مسمومیت مونوکسید کربن پاییز ١۴٠٢ نسبت به مدت مشابه سال ١۴٠١ خبر داد.

شفا آنلاین>سلامت>پژمان قرائیان ۱۰ دی ماه با بیان اینکه پاییز امسال شاهد افزایش ۵٠ درصدی مسمومیت با مونوکسید کربن در مقایسه با مدت مشابه سال بودیم اظهار کرد: متاسفانه همه ساله با شروع فصل سرما شاهد بروز موارد متعدد مسمومیت هم استانی ها با مونوکسید کربن هستیم.

به گزارش شفا آنلاین:وی تصریح کرد: مونوکسیدکربن یک گاز بی رنگ، بی بو و بسیار سمی است که در اثر احتراق ناقص مواد سوختی حاصل شده و همه ساله منجر به مسمومیت و مرگ می شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: از میان ٣۴ نفری که در سه ماه پاییز امسال دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شده اند، دو نفر توسط نیروهای اورژانس در محل حادثه درمان شده، ٣٢ نفر بعد از اقدامات اولیه جهت درمان تکمیلی به مراکز درمانی اعزام شده اند و اما نکته قابل توجه تاکنون این بوده که خوشبختانه مسمومیت منجر به مرگ نداشته ایم. 

دکتر قرائیان به وقوع موارد مسمومیت در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان پرداخت و افزود: شهرستان های سمنان و گرمسار بیشترین موارد ناشی از این مسمومیت را داشته اند.

وی تاکید کرد: به هم استانی ها و مسافرین و زوار عبوری از استان توصیه می شود در صورت مواجهه با موارد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، مصدوم را به سرعت از محل خارج کرده و به فضای آزاد انتقال دهند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: دقت به این نکته حائز اهمیت است که استفاده از وسایل گرمایشی ایمن و استاندارد و رعایت نکات ایمنی در نصب و به کارگیری این وسایل از مهم‌ترین راه های پیشگیری از این حادثه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: