کد خبر: ۳۳۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۰ دی ۱۴۰۲ - 2023December 31
عین اللهی، وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت ادامه داد: اگر داروخانه‌های مجهز خواستند به بیماران مزمن و افرادی که دیابت و پرفشاری خون دارند یا به طور مستمر دارو مصرف میکنند دارو بفروشد میتوانند این کار را به صورت اینترنتی انجام دهند.

شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: در صورتی که مسئولیت فروش دارو بر عهده داروخانه‌ها باشد فروش دارو میتواند به صورت اینترنتی انجام بگیرد و رویکرد وزارت بهداشت توسعه خدمات الکترونیکی در حوزه فناوری اطلاعات است.

به گزارش شفا آنلاین:بهرام عین اللهی در خصوص موضع وزارت بهداشت در خصوص فروش اینترنتی دارو گفت: با فروش اینترتی موافق نیستم، ولی اگر داروخانه‌ای قصد داشت دارو بفروشد میتواند هم به شکل حضوری و هم اینترنتی به صورت پیک همراه این کار را انجام دهد، اما مسئولیت بر عهده داروخانه است.

وی با اشاره به خطرات تجویز دارو بدون ضابطه افزود: اگر دارویی را مریض اشتباه استفاده کرد، ممکن است منجر به مرگ بیمار شود و در صورتی که در فرایند نظارت نباشد بعضی دارو‌ها ممکن است قاچاق و حتی فاسد شود، مسئولیت فروش دارو حتما با داروخانه است و خارج از آن ستاد تنظیم بازار مخالفت کرده و اگر کسی دچار ضایعه شود حتما باید این پیگیری قانونی صورت گیرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر داروخانه‌های مجهز خواستند به بیماران مزمن و افرادی که دیابت و پرفشاری خون دارند یا به طور مستمر دارو مصرف میکنند دارو بفروشد میتوانند این کار را به صورت اینترنتی انجام دهند.

عین اللهی یکی از رویکرد‌های وزارت بهداشت را توسعه خدمات الکترونیکی برشمرد و گفت: یکی از اهداف ما پیشرفت در حوزه فناوری اطلاعات است به طوری که در شروع کار دولت نسخه نویسی الکترونیک ۱۰ درصد بود و ما آنرا به بالای ۹۰ درصد رساندیم و در موضوع نوبت دهی الکترونیک اقدامات خوبی شکل گرفته و امیدواریم روز به روز تسهیل در دسترسی مردم به خدمات سلامت بیشتر شود و مردم کمتر بتواننند حضوری مراجعه کنند.

پیشتر موضوع فروش اینترنتی دارو در تبصره ۲ ماده ۸ آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه سلامت توسط هیئت وزیران مصوب شده بود که این آیین نامه وزارت بهداشت را مکلف میکرد زمینه عملیاتی شدن توزیع دارو از طریق سکو‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی با رعایت اصل رقابت و جلوگیری از انحصار فراهم شود. / خبرگزاری صدا و سیما

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: