کد خبر: ۳۳۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - 2023December 30
بیبی چک نوعی تست بارداری است که در منزل انجام شده و از طریق آن می‌توان احتمال بارداری را بررسی کرد.

شفا آنلاین>سلامت>برای تشخیص بارداری پس از مراجعه به پزشک، انجام آزمایش خون تجویز می‌شود. اما اولین انتخاب برای بررسی احتمال بارداری، انجام آزمایش خون و مراجعه به پزشک نیست. 

به گزارش شفا آنلاین:بیبی چک نوعی تست بارداری است که در منزل انجام شده و از طریق آن می‌توان احتمال بارداری را بررسی کرد. اکنون این سوال پیش می‌آید که آیا بی بی چک صددرصد درست است؟ در واقع تا چه اندازه می‌توان به نتیجه بیبی چک مطمئن بود. در ادامه به بررسی پاسخ این سوال پرداخته‌ایم.

بهترین ساعت استفاده از بیبی چک

بهترین زمان برای انجام تست بارداری خانگی، صبح‌ها پس از بیدار شدن از خواب است. در این زمان، ادرار شما برای چندین ساعت در مثانه تجمع یافته و هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) به بالاترین مقدار خود در ادرار رسیده و بیبی چک مقدار آن را به راحتی تشخیص می‌دهد.

البته برخی از برندها، بیبی چک را با حساسیت زیاد به hCG تولید می‌کنند که می‌توان از آن استفاده کرد. در کل اگر قصد دارید تا در طول روز از بیبی چک استفاده کنید، باید حداقل ۳ ساعت از آخرین تخلیه ادرار شما گذشته باشد تا مقادیر هورمون به خوبی در ادرار جمع شود.

نحوه استفاده از بیبی چک

ابتدا راهنما داخل بسته‌بندی و تاریخ انقضا بیبی چک را بررسی کنید. برای استفاده از بیبی چک، ابتدا باید بدانید که این محصول در سه نوع مختلف تولید می‌شود و استفاده از آن با توجه به نوع بیبی چک متفاوت خواهد بود.

  1. بی بی چک مستقیم: در این نوع، باید بیبی چک را به طور مستقیم در جریان ادرار قرار دهید تا پس از زمان مشخص، نتیجه نمایان شود.

  2. بی بی چک نواری: در انتهای این نوع بیبی چک، یک محفظه کوچک دیده می‌شود که باید داخل آن کمی ادرار بریزید و در ادامه این قسمت انتهایی را به بیبی چک وصل کنید.

  3. بیبی چک قطره چکانی: همان‌طور که از نام آن مشخص می‌شود، در این بیبی چک باید از طریق قطره‌چکان موجود در بسته‌بندی محصول، چند قطره ادرار روی بخش مشخص شده بریزید.

تفسیر نتایج بیبی چک

آیا بی بی چک صددرصد درست است؟

فاصله زمانی مشخص شدن نتیجه بی بی چک با توجه به نوع آن متفاوت است؛ اما تفسیر نتایج آن به صورت زیر است:

  • نتیجه مثبت: نتیجه مثبت (بارداری) معمولا در کمتر از یک دقیقه تشخیص داده می‌شود و با دو خط رنگی روی دستگاه قابل مشاهده است.

  • نتیجه منفی: یک خط رنگی روی بی بی چک نمایانگر نتیجه منفی (عدم حاملگی) است و پس از ۱۰ دقیقه همچنان تنها یک خط روی دستگاه دیده می‌شود.

نتایج بیبی چک چقدر قابل اطمینان است؟

به یکی از سوالات مهم درباره تست بارداری خانگی می‌رسیم که آیا بی بی چک صددرصد درست است؟ بر اساس منابع علمی معتبر، اگر بیبی چک به درستی مورد استفاده قرار گرفته و کلیه نکات مهم در استفاده از این وسیله رعایت شود، نتیجه حاصل از آن بین ۹۸ تا ۹۹ درصد صحیح و مورد اطمینان است.

نکات مهم برای اطمینان از نتیجه بیبی چک

همان‌طور که گفتیم بیبی چک در صورت استفاده صحیح، نتایج قابل اطمینانی ارائه می‌دهد، پس در استفاده از آن نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • بهترین زمان استفاده از بیبی چک یک هفته پس از عقب افتادن پریود شماست. اگر حامله باشید، در این زمان مقدار هورمون hCG به سطح بالایی رسیده است.

  • دستورالعمل موجود در بسته‌بندی بیبی چک را به دقت مطالعه کنید و مطابق آنچه تولیدکننده محصول توضیح داده، از بیبی چک استفاده کنید.

  • پیش از استفاده، تاریخ انقضا بیبی چک را به دقت بررسی کنید؛ اگر تاریخ انقضا محصول گذشته باشد، نتایج درستی ارائه نمی‌دهد.

  • صبح پس از بیدار شدن از خواب از بیبی چک استفاده کنید تا از نتیجه ارائه شده مطمئن باشید، چراکه در این زمان ادرار غلیظ است.

  • اگر نتیجه تست بارداری شما منفی شد، اما همچنان به باردار بودن خود مشکوک هستید، چند روز بعد با یک بیبی چک دیگر، تست بارداری مجدد انجام دهید.

  • نتیجه مثبت در کمتر از یک دقیقه مشخص می‌شود، اگر این نتیجه در فاصله ۵ تا ۱۰ دقیقه بعد نشان داده شد، قابل اعتماد نبوده و باید چند روز بعد مجددا تست بدهید.

مراجعه به پزشک برای بارداری

آیا بی بی چک صددرصد درست است؟

اکنون شما پاسخ این سوال را به خوبی می‌دانید که آیا بی بی چک صددرصد درست است؟ فراموش نکنید که در صورت مثبت شدن نتیجه بیبی چک و بارداری، خانم‌ها باید در طول این دوره تحت نظر پزشک باشند. همچنین برای یافتن پاسخ سوالات مربوط به بارداری باید از یک پزشک راهنمایی گرفت. درضمن در صورتی که تلاش‌های شما برای بارداری موفق نیست، باید از یک پزشک مشاوره بگیرید.

روش‌های مختلفی برای ارتباط با پزشک زنان وجود دارد که یکی از آسان‌ترین آن‌ها، دریافت مشاوره پزشکی زنان تلفنی و آنلاین در سایت تلفن خونه است. در این روش بدون نیاز به خروج از خانه می‌توانید با بهترین پزشکان ارتباط داشته باشید. / سلامت نیوز



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: