کد خبر: ۳۳۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - 2023December 30
به نظر پژوهشگران اکثر نوجوانان توصیه هشت تا ده ساعت خواب در شب را رعایت نمی‌کنند و در نتیجه آنها تند‌خو‌تر هستند و تصمیمات نادرست بیشتری می‌گیرند.

شفا آنلاین>سلامت>نتايج یک تحقیق جدید نشان مي دهد نوجوانانی که کم خواب هستند تحت تأثیر الکل و مواد مخدر بیش از سایر نوجوانان، رابطه جنسي  محافظت نشده دارند.

به گزارش شفا آنلاین:به نظر پژوهشگران اکثر نوجوانان توصیه هشت تا ده ساعت خواب در شب را رعایت نمی‌کنند و در نتیجه آنها تند‌خو‌تر هستند و تصمیمات نادرست بیشتری می‌گیرند.

بر اساس مقاله منتشر شده در مجله «بهداشت روانشناسی»، نوجوانانی که به طور مداوم از خواب کافی برخوردار نیستند، دو برابر بیش از آنهایی که در طول آخر هفته سه ساعت و نیم یا بیشتر می‌خوابند، رابطه جنسی محافظت نشده دارند.

«وندی تراکسل» محقق ارشد رفتار‌های اجتماعی در شرکت «رَند»، یک مؤسسه تحقیقاتی غیرانتفاعی و غیر وابسته، گفته است: «خواب ناکافی امکان خطر پذیری جنسی از طریق تصمیم‌گیری نادرست و تحت تأثیر تند‌خویی را افزایش می‌دهد.»

دکتر تراکسل، که پیش از این در مورد اینکه مدارس برای نوجوانان باید زمان دیرتری در روز شروع شود بحث کرده بود، گفته است: «خطر پذیری جنسی در هنگام بلوغ باعث بروز مشکلات جدی در سلامت افراد می‌شود و امکان ابتلا به بیماری‌های مقاربتی عفونی از جمله ایدز را افزایش می‌دهد.»

محققان بر روی ۱۸۵۰ نوجوان و جوان در جنوب کالیفرنیا تحقیق بلند مدتی را انجام دادند. اطلاعات در بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ چهار بار جمع‌آوری شد و شرکت‌کنندگان به طور میانگین در سال ۲۰۱۳ شانزده ساله و در سال ۲۰۱۷ نوزده ساله بودند.

شرکت کنندگان در این مطالعه میزان خواب خود در روز‌های هفته و پایان هفته، در طول چهار هفته قبل از شروع این تحقیق را گزارش دادند. آنها همچنین گزارش دادند که آیا در هنگام فعالیت جنسی و یا درست قبل از آن الکل، ماریجوانا و یا مواد مخدر دیگری مصرف کرده‌اند و همچنین آیا از کاندوم استفاده کرده‌اند یا خیر.

محققین دریافتند که بیشتر نوجوانان به طور میانگین ۷ و نیم ساعت در شب‌هایی که به مدرسه می‌روند می‌خوابند. فقط ۲۶ درصد از نوجوانان را می‌توان به عنوان افرادی که در روز‌های هفته خواب کافی دارند دسته‌ بندی کرد، که به طور متوسط ۸ و نیم ساعت در هر شب می‌خوابند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: