کد خبر: ۳۳۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - 2023December 30
۱۳ دی ماه روز مادر سال ۱۴۰۳ است. دولت امسال تصمیم گرفته است به عنوان هدیه روز مادر از طرح یسنا رونمایی کند که بر اساس آن حساب مادران شیرده ۴۰۰ الی یک میلیون تومان شارژ خواهد شد.
شفا آنلاین>جامعه>دولت رییسی امسال تصمیم گرفت تا در آستانه روز مادر، اجرای طرح یسنا را آغاز کند. بر این اساس حساب مادران شیرده یک میلیون تومان شارژ شده است. این طرح به منظور حمایت غذایی از مادران باردار و شیرده نیازمند از سه‌شنبه (۵ دی) آغاز شده است.

به گزارش شفا آنلاین:این طرح برای مادران شیرده (دارای فرزند زیر ۲ سال) در دهک یک درآمدی در ۸ استان کهگیلویه و بویراحمد، خراسان‌جنوبی، ایلام، خراسان‌شمالی، گلستان، فارس، هرمزگان و لرستان، با ارائه سبد غذایی رایگان مشتمل بر اقلام معین و مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان(شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات و غلات ) تا پایان سال در بستر کالابرگ الکترونیکی با شارژ حساب یارانه سرپرستان خانوار با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی، قرارگاه محرومیت‌زدایی امام‌ حسن مجتبی(ع) و بنیاد پانزده خرداد اجرا می‌شود. اعتبار کل طرح حدود ۱۱۰ میلیارد تومان بوده که به‌طور ماهیانه و به مدت ۶ ماه در بستر کالابرگ الکترونیکی به ۲۷ هزار مادر مشمول(۲۲ هزار مادر شیرده) اختصاص خواهد یافت.

علیرضا عسگریان،  معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با یارانه مادران گفته است: خیلی امیدوار هستیم که استان‌های تحت پوشش طرح امنیت غذایی مادران باردار و شیرده در طول این ماه افزایش یابد یعنی اخباری بدهیم مبنی بر اینکه استان‌ها دوبرابر شدند یا کل استان‌ها زیر پوشش رفتند؛ شاید هم اگر منابع تامین بشود، میزان کمک هزینه پرداختی آن‌ها را از ۴۰۰ هزار تومان به سقف ۶۰۰ هزار تومان هم برسانیم. (گفتنی است طبق اخبار جدید این رقم تا یک میلیون تومان هم افزایش پیدا کرده است.)

معاون وزیر رفاه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیما با تاکید بر اینکه شناسایی مادران دهک آول نیازمند طرح امنیت غذایی بر عهده وزارت بهداشت است گفت: این مادران بعد از شناسایی به ما معرفی می‌شوند سپس وسع سنجی می‌کنیم و بعد از تایید، به حساب سرپرست خانوارشان ماهانه ۴۰۰ هزار واریز می‌کنیم. البته این رقم اعتبار است یعنی صرفا برای خرید ۱۶ قلم کالای خوراکی است و امکان برداشت نقدی ندارد و قاعدتا این شارژ زمانی باز می‌شود که مادر ۱۶ قلم کالای خوراکی خریداری کند.

نحوه مشاهده اعتبار یارانه مادران

عسگریان تاکید کرد: برای هر فرد و سرپرست خانواری که پیامک برود، می‌داند که واجد شرایط است و بلافاصله می‌تواند شارژ اعتبار خودش را در اپلیکیشن و یا برنامه کاربردی «شما» ببیند. همچنین با هر بار خرید هم می‌توانند باقی مانده اعتبار را از طریق همین برنامه کاربردی شما مشاهده کنند./آرمان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: