کد خبر: ۳۳۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - 2023December 30
یک کارشناس سلامت گفت: نحوه انتخاب رشته در آزمون دستیاری نشان می دهد که چند سال آینده دچار یک وقفه و فرسودگی در نظام خدمت رسانی در خدمات پزشکی خواهیم شد.
شفا آنلاین>سلامت>کیانوش جهانپور ، سخنگوی اسبق وزارت بهداشت و کارشناس ارشد سلامت گفت: تعرفه گذاری دستوری و نحوه تعیین تعرفه متناسب با تورم جامعه نخواهد بود و عدم وضع تعرفه مناسب سبب ایجاد اشکال در اقتصاد سلامت خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین:وی بیان کرد: تعیین تعرفه نادرست سبب کاهش سرمایه گذاری در حوزه سلامت و صنایع دارویی و همچنین تجهیزات پزشکی و کمبود دارویی خواهد شد.

این کارشناس سلامت ادامه داد: مسائل مالی و تعرفه نادرست سبب مهاجرت پزشکان از مراکز دانشگاهی به سمت بخش خصوصی و کلینیک های غیر دولتی خواهد شد و این موضوع سبب کمبود نیرو در مراکز درمانی دانشگاهی می شود.

وی افزود: شرکت پزشکان در آزمون دستیاری و نحوه انتخاب رشته در این آزمون تصویر آینده را نشان می دهد که در صورت ادامه این روند، چند سال آینده دچار یک وقفه و فرسودگی در نظام خدمت رسانی در خدمات پزشکی خواهیم بود.

جهانپور تاکید کرد: این نگرانی وجود دارد که این شرایط وضعیت ایران را از قطب گردشگران سلامت در منطقه مدیترانه شرقی و یک کشور خوب از منظر درمان بیماران به یک کشور صادر کننده بیمار تبدیل کند.

یکی از بزرگترین مشکلات حوزه سلامت اعم از عدم رغبت پزشکان جهت شرکت در رشته های تخصصی همچنین مهاجرت از مناطق محروم به مراکز استان ها و شهرهای بزرگ به خاطر مسئله تعرفه است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: