کد خبر: ۳۳۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۸ دی ۱۴۰۲ - 2023December 29
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بار مالی زیادی با دارویار به داروخانه‌ها تحمیل شد، گفت: دولت بار مالی طرح دارویار را تامین کند.

شفا آنلاین>سلامت>نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بار مالی زیادی با دارویار به داروخانه‌ها تحمیل شد، گفت: دولت بار مالی طرح دارویار را تامین کند.

به گزارش شفا آنلاین:محمد پاکمهر امروز در نشست با متولیان حوزه سلامت در خراسان شمالی در حضور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: خراسان شمالی علی‌رغم اینکه دیگر استان نوپایی نیست و زمان زیادی از استان شدنش می گذرد ولی در حوزه توسعه همچنان نوپاست.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم ، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: بیمه سلامت در سطح کشور در راستای سیاست‌های دولت ارزشی و مردمی بحث بیمه عمومی و همگانی را به خوبی پیش برده است.

وی افزود: بیمه رایگان 12 میلیون نفر جمعیت و زیرپوشش قرار دادن مهاجرین جای قدردانی دارد زیرا امروز کسی را نمی‌بینیم بیمه نباشد.

پاکمهر گفت:  یکی از دستگاه‌هایی که بین وزارتخانه‌های درگیر قانون جوانی جمعیت، به خوبی عمل کرد، وزارت بهداشت است که یک بخش آن بیمه سلامت است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت و درمان و بیمه سلامت، رتبه اول را در حوزه قانون جوانی جمعیت ایفا کرد و بعد از این وزارت خانه، رتبه دوم متعلق به سایر وزارتخانه‌هاست.

پاکمهر ‌با بیان اینکه به کمک دانشگاه علوم پزشکی توانستیم در استان خراسان شمالی، سطح 3 درمان ناباروری را راه اندازی کنیم اظهار داشت: پژوهشکده غربالگری سرطان پستان که مکمل پژوهش‌های تهران خواهد بود16 دی امسال با غربالگری تیم خبره رادیولوژی و ماموگرافی به صورت رایگان 48 ساعته انجام در استان عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به موضوع دارویار تصریح کرد: موضوع دارویار هم مهم است که در مجلس مطرح و در زمان عین اللهی و ناصحی تصویب و در حال اجرا است.

نماینده مردم بجنورد افزود: این طرح برکاتی در سطح کلان داشت و یک سری نقاط صعف هم دارد که بار مالی زیادی به داروخانه‌ها تحمیل شد که اگر سرمایه در گردش داروخانه‌ها تامین نشود در دارویار چالش ایجاد می‌شود و امیدواریم بتوانیم به داروخانه‌ها کمک کنیم. وزارت بهداشت 55 همت تقاضا داشت و 22 همت پرداخت شده که با نقطه آرمانی فاصله داریم.

پاکمهر به طرح نظام ارجاع هم اشاره کرد افرود: 18 و نیم همت در قانون بودجه پیش‌بینی شده که پولی پرداخت نشده برای نظام ارجاع و امیدواریم نسبت به گذشته تحقق اعتبارات افزایش یابد. / تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: