کد خبر: ۳۳۷۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۸ دی ۱۴۰۲ - 2023December 29
بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بیمارستان‌هایی که پزشکان آن زیر میزی دریافت کنند، مواخذه می‌شوند و در زمینه اعتبارسنجی و تمدید پروانه‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد

شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت در مورد برآورد مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا گفت: در خصوص زیرمیزی پزشکان وظیفه وزارت بهداشت نظارت بازرسی و اعلام به مراجع قضایی است که این کار در دست انجام است، در صورتی که اثبات شود پزشکی به هر دلیلی خارج از تعرفه‌های مصوب زیرمیزی دریافت کرده، کل پروانه بیمارستان ابطال میشود.

به گزارش شفا آنلاین:بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بیمارستان‌هایی که پزشکان آن زیر میزی دریافت کنند، مواخذه می‌شوند و در زمینه اعتبارسنجی و تمدید پروانه‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد، در خصوص زیرمیزی پزشکان وظیفه وزارت بهداشت نظارت بازرسی و اعلام به مراجع قضایی است که این کار در دست انجام است، در صورتی که اثبات شود پزشکی به هر دلیلی خارج از تعرفه‌های مصوب زیرمیزی دریافت کرده، کل پروانه بیمارستان ابطال میشود. 

وزیر بهداشت در مورد راهکارهای جلوگیری از گسترش ویروس آنفلوآنزا نیز تاکید کرد: ویروس‌ها فعال هستند و بالاخره در تجمعات اگر یک نفر مبتلا باشد به دیگران نیز منتقل می‌کند؛ راه حل آن هم این است که افرادی که دچار بیماری می‌شوند تا زمانی که علائم دارند به محل تجمع نروند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص دریافت زیر میزی پزشکان با توضیح اینکه وزارت بهداشت در این زمینه وظیفه نظارتی دارد افزود: بیمارستان‌هایی که پزشکان آن زیر میزی دریافت کنند، مواخذه می‌شوند و در زمینه اعتبارسنجی و تمدید پروانه‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد، در مورد زیرمیزی پزشکان وظیفه وزارت بهداشت نظارت بازرسی و اعلام به مراجع قضایی است که این کار در دست انجام است.

عین اللهی گفت: تعرفه‌های پزشکی هر سال در شورای عالی بیمه بررسی و پیشنهاد آن به هیات دولت ارسال می‌شود تا مصوب شود، اکنون فرایند تعیین نرخ تعرفه‌های پزشکی در شورای بیمه شروع شده و هنوز به نتیجه نرسیده است.

وزیر بهداشت با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای تکمیل کادر درمانی گفت: از دانشجویان نخبه سال آخری که به مرحله کارورزی رسیده‌اند، این نقاط خالی را می‌توانند، تکمیل کنند اما در مجموع افزایش ظرفیت بسیاری خوبی داریم.

وی در پایان در خصوص برآورد مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا اظهار کرد: آمار تخمینی است و نمی‌توان گفت که ۱۰۰ درصد آن بابت آلودگی هواست، در این زمینه رقمی حدود ۲۶ هزار نفر در کشور و در تهران هفت هزار نفر ثبت شده است. / روزنامه آرمان ملی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: