کد خبر: ۳۳۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۷ دی ۱۴۰۲ - 2023December 28
رئیس سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به وزعیت تربیت نیروی انسانی در رشته‌های علوم پزشکی، تاکید کرد: ایران به مزرعه تربیت نیروی انسانی در حوزه تبدیل شده است.
شفا آنلاین>سلامت>محمد رئیس‌زاده با انتقاد از وضعیت آموزش پزشکی در کشور گفت: امسال ۲۸۰ دانشجوی پزشکی برای بیمارستانی با ۱۸۰ تخت پذیرش شدند، ضمن آنکه به همراه یک استاد ۵۰ دانشجو بر بالین بیمار حاضر می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین:رئیس سازمان نظام پزشکی در دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با اشاره به وضعیت تربیت نیروی انسانی در رشته‌های علوم پزشکی، تاکید کرد: ایران به مزرعه تربیت نیروی انسانی در حوزه تبدیل شده است.

وی با اشاره به افزایش ۵۰۰ درصدی ظرفیت پذیرش رشته پزشکی، افزود: در حالی که ظرفیت یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ۲۵ دانشجو برنامه‌ریزی شده بود، امسال ۱۲۵ دانشجوی پزشکی به آن اضافه شده است.

رئیس‌زاده ادامه داد: امسال ۲۸۰ دانشجوی پزشکی برای بیمارستانی با ۱۸۰ تخت پذیرش شدند، چه کسی به داد آموزش پزشکی کشور خواهد رسید.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه از این وضعیت به شدت دغدغه‌مند هستم، یادآور شد: با این روش آموزش پزشکی دچار عقب‌گرد شده و انتظار می‌رود تولیت حوزه بهداشت کشور توجه بیشتری به این حوزه‌ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه این چالش‌ها در حوزه بالینی بیشتر است، گفت: ۵۰ دانشجو با یک استاد در بالین بیمار می‌روند که مشخص است تعداد زیادی از دانشجویان در بیرون از بالین بیمار قرار می‌گیرند.

رئیس زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت علوم اعصاب، گفت: بسیاری از بخش‌های دیپلماتیک کشورها از تخصص متخصصان حوزه علوم اعصاب برای تعاملات بین‌المللی بهره می‌برند و در این میان ظهور هوش مصنوعی انقلاب جدیدی را ایجاد کرده است و توانسته هر آنچه که انسان آنالیز می‌کرده و پدیده‌ها را مورد آنالیز قرار دهد.

رئیس سازمان نظام پزشکی خاطر نشان کرد: توسعه هوش مصنوعی به اندازه‌ای بوده که برنامه آلفا زیرو برای هوش مصنوعی نوشته شد و توانست قهرمان شطرنج جهانی را شکست دهد؛ چرا که این برنامه هوش مصنوعی را قادر کرد تا روابطی را در شطرنج شناسایی کند که قهرمان شطرنج قادر به شناسایی آن‌ها نبوده است.

وی تاکید کرد: هم اکنون هوش مصنوعی در حوزه پلیتیک و ژئوپلیتیک وارد شده است و می‌تواند روابط جهانی را بر هم بزند. هوش مصنوعی به عنوان «نا کشور» نسل‌های آینده را مدیریت می‌کند.

رئیس‌زاده با اشاره به تحولات ایجاد شده از سوی هوش مصنوعی در حوزه‌های تشخیص و سلامت ابراز امیدواری کرد که این کنگره بتواند این امر را برای سیاستگذاران کشور تبین کنند.

وی با اشاره به اعطای جایزه اهوازی در حاشیه این کنگره، اظهار کرد: ما قبل از آنکه نیازمند طب سنتی باشیم، نیازمند شناخت بیشتر مشاهیر و دانشمندان خودمان هستیم.

به گفته وی کتاب قانون بوعلی سینا در سال ۱۹۸۷ در اروپا ترجمه شد و این کتاب در سال ۱۳۴۰ به فارسی برگردانده شده است. این اشکال از ما است که از نوابغ خود بی‌خبریم.

وی تاکید کرد: دو قطبی کردن طب سنتی و طب مدرن ساخته شیادان طب سنتی است./همشهری

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: