کد خبر: ۳۳۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۷ دی ۱۴۰۲ - 2023December 28
رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور:
گر کسی با تقلب وارد شده و در رشته پزشکی هم تحصیل می‌کند و با جان مردم سر و کار دارد حتما باید جلوی ورود او گرفته شود، به هیچ عنوان فردی که تقلبی کرده و بهره هوشی پایینی دارد نمی‌تواند عهده‌دار سلامت مردم شود.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در واکنش به تحصیل داوطلبان شبهه‌دار در رشته پزشکی گفت: به هیچ عنوان فردی که تقلبی کرده و بهره هوشی پایینی دارد، نمی‌تواند عهده‌دار سلامت مردم شوند.

به گزارش شفا آنلاین:محمد رئیس‌زاده در واکنش به اظهارات اخیر  رئیس مرکز حقوقی، لوایح و امور مجلس وزارت علوم مبنی بر اینکه تمام داوطلبان شبهه‌دار در رشته پزشکی هستند و نگرانی ایشان از ورود آنها به رشته پزشکی و آسیب به این حرفه گفت: ما معتقدیم اگر کسی با تقلب وارد شده و در رشته پزشکی هم تحصیل می‌کند و با جان مردم سر و کار دارد حتما باید جلوی ورود او گرفته شود، به هیچ عنوان فردی که تقلبی کرده و بهره هوشی پایینی دارد نمی‌تواند عهده‌دار سلامت مردم شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: باید افراد توانمند که از هر جهت توانمند هستند، وارد جامعه پزشکی شوند، البته منظور از توانمند هم فقط افراد با بهره‌ ای کیو نیست، چرا که ما افرادی را داریم که ای کیو بالایی دارند، اما هوش اجتماعی پایینی دارند، دوره پزشکی و علم پزشکی علم دشواری است و نمی‌توان ساده انگاری درخصوص آن داشت.

وی در پایان افزود: فردی که با تقلب وارد شود اولا فرد توانمندی نیست و نمی‌تواند دوره‌ها را با موفقیت طی کند، ثانیا با توجه به اینکه با تقلب وارد شده بقیه دوره‌ها را هم با تقلب طی می‌کند. ما نمی‌توانیم سلامتی مردم را به دست فردی بسپاریم که با تقلب مدرک گرفته است. در حوزه سلامت باید به مراتب سختگیری ها بیشتر باشد. / ایلنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: