کد خبر: ۳۳۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۶ دی ۱۴۰۲ - 2023December 27
معاون وزیر بهداشت مطرح کرد
معاون پرستاری وزارت بهداشت در پیامی ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، بر ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگانی و علمی و عبور از سکون در راستای ارتقای حرفه و کیفیت خدمات پرستاری تاکید کرد.
شفا آنلاین>سلامت>در متن پیام دکتر عباس عبادی آمده است:« ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری با مشارکت و حضور پرشور جامعه فرهیخته پرستاری و نمایندگان ارزشمند آنها به سرانجام رسید. این حضور پررنگ و حماسی، نشان از تعهد و پایبندی شما به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نظام سلامت کشور است.

به گزارش شفا آنلاین:اینجانب به نمایندگی از وزیر محترم بهداشت و جامعه فرهیخته پرستاری کشور، از همه دست‌اندرکاران برگزاری این انتخابات، از جمله هیات‌های نظارت و اجرایی، تشکر و قدردانی می‌کنم. بی‌شک برگزاری این انتخابات باشکوه، مرهون تلاش و همت همه شما عزیزان بود.

همچنین، از کلیه پرستاران شریف و متعهد کشور که در این انتخابات شرکت کردند، تشکر و قدردانی می‌نمایم. باید توجه داشت تشکیل گروه‌های رقابتی با تفکرهای مختلف و مشارکت بالا در این انتخابات، نشان از عزم و اراده پرستاران برای نقش آفرینی بیشتر در نظام سلامت کشور است.

با توجه به اهمیت نقش پرستاران در ارائه خدمات سلامت به مردم، ضرورت دارد تا فارغ از نتیجه انتخابات، با رویکرد امیدآفرینی، عبور از سکون و بهره گیری حداکثری از توان و ظرفیت نخبگانی و تزریق تفکر نوین و علمی برای ارتقای حرفه، گفتمان پرستاری از صرف مطالبات صنفی به نگاه مردم محوری تغییر و زمینه را برای مشارکت بیشتر پرستاران در تصمیم‌گیری‌های نظام سلامت فراهم سازیم که این امر مستلزم یکدلی و هم‌صدایی همه پرستاران با تکیه بر تجربیات ارزشمند بزرگان حرفه در جهت ارتقای کیفیت خدمات به مردم و تعالی حرفه پرستاری است.

ضمن قدردانی از اعضای شورایعالی دوره پنجم و آرزوی موفقیت برای منتخبین دوره ششم، خداوند متعال را شاکریم که نوید فرداهایی بهتر و برتر ارزانی فرمود تا با امید، همدلی و همکاری همه دست اندرکاران و فرهیختگان حرفه پرستاری، زمینه را برای تحقق اهداف والای نظام پرستاری و ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم عزیز فراهم نماییم.»

به گزارش ایسنا، دکتر سعید کریمی - معاون درمان وزارت بهداشت، در مراسم ششمین دوره انتخابات «شورای عالی سازمان نظام پرستاری» در انستیتو تحقیقات تغدیه‌ای و صنایع غذایی کشور ضمن قدردانی از جامعه پرستاری برای شرکت گسترده در ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری و همچنین اعضای مجمع این سازمان در انتخابات شورای عالی این سازمان، این مشارکت را به مثابه عمل به آیه قرآن «فاستبقوا الخیرات» دانست و گفت: از این که در این مسابقه خیر شرکت کردید سپاسگزاریم. زیرا هدف همه نهادهای موجود در نظام سلامت اعم از سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری خدمت به مردم است.

وی افزود: از ابتدای امسال فرآیند برگزاری ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری آغاز شد و در مهرماه اقدامات در زمینه این انتخابات به اوج خود رسید.

وی با قدردانی از در صحنه بودن پرستاران و تصمیم گیری برای سرنوشت‌شان، ادامه داد: خوشبختانه پرستاران در این انتخابات به خوبی حضور یافته و ۴۹ هزار و ۲۳۵ نفر از آنان در این دوره، پای صندوق های رای آمدند و نشان دادند علیرغم برخی تبلیغات منفی، بسیار به نظام سلامت و کشور امیدوارند.

رییس هیات اجرایی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری بیان داشت: خدمات جامعه پرستاری، کادر درمان و پزشکی بر کسی پوشیده نیست. برخی‌ها دفاع مقدس را ندیدند ولی همه‌گیری کرونا را همه به خاطر داریم و شاهد بودیم در شرایطی که درمان قطعی کرونا در ابتدای همه‌گیری وجود نداشت و کسی از زنده بودنش خبر نداشت، این پرستاران و کادر پزشکی و درمان بودند که فداکارانه بر بالین بیماران حضور می یافتند و به آنان امید و خدمت ارائه می کردند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری که در ۷ مهر ماه برگزارشد ۱۴۳۱ نفر به عنوان اعضای هیات مدیره در ۱۵۹ هیات مدیره انتخاب شدند. در داخل خود هیات مدیره‌ها نیز انتخابات برگزار شد و نمایندگانی را به ستاد اجرایی معرفی کردند و ۱۹۷ نفر می‌توانند برای انتخاب اعضای شورای عالی سازمان نظام پرستاری رای دهند تا از بین ۲۵۱ کاندیدا ۲۵ عضو شورای عالی سازمان نظام پرستار انتخاب شوند.

وی افزود: از این ۲۵ عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری، ۱۸ نفر پرستار، ۵ نفر بهیار، یک نفر کاردان اتاق عمل و یک نفر کاردان بیهوشی خواهد بود و ۵ نفر هم بعد از آن به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

کریمی افزود: انتخابات شورای عالی نظام پرستاری با تایید صلاحیت شدن و به روز بودن کارت ۲۵۱ کاندیدا و با مشارکت ۱۹۷ نفر از نمایندگان مجمع نظام پرستاری برگزار می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: قطعا حضور فعال و موثر پرستاران در فعالیت‌هایی که منجر به سلامتی جامعه و ارائه خدمت به مردم می‌شود، ستودنی است و امیدواریم افراد منتخب بتوانند با همکاری هم مسائل و مشکلات جامعه پرستاری را حل کنند./ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: