کد خبر: ۳۳۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۶ دی ۱۴۰۲ - 2023December 27
باید از معاون وزیر پرسید آیا می‌دانید پرستاران چقدر تعرفه‌ دارند و کارانه‌شان ماهی ۲۰۰ هزار تومان است!
شفا آنلاین>سلامت>سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت اعلام کرده است «تعرفه‌های پزشکی اصلاح نشود دچار معضل می‌شویم».

به گزارش شفا آنلاین:به گفته وی، «الان ویزیت یک متخصص قلب در یک مرکز فوق تخصصی ۳۷ هزار تومان است که ۳۰ درصد این مبلغ هم برای بیمارستان است و با احتساب مالیات، ۲۰هزار و خورده‌ای به پزشک متخصص می‌رسد که آن هم با تاخیرهای چند ماهه بیمه‌ها روبرو است. تعرفه به پاشنه آشیل ما تبدیل شده که اگر اصلاح نشود دچار معضل می‌شویم».

محمدی یکی از پرستاران تهرانی که روزهای گذشته به ناچیز بودن دستمزدها اعتراض کرده‌اند، در این رابطه می‌گوید: برای یک پرستار که تمام وقت سر پا می‌ایستد و سخت‌ترین کارهای مراقبتی و درمانی را انجام می‌دهد، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بابت تعرفه! برای شش ماه می‌پردازند و ظاهراً هیچ مشکل و معضلی هم درست نمی‌شود! اما اگر تعرفه‌ی پزشکان اصلاح نشود، دچار معضل می‌شویم. این چه مدل استدلالی‌ست؟!

به گفته وی، آیا نارضایتی هزاران پرستار که در صف مقدم مبارزه با بیماری‌ها ایستاده‌اند، «معضل» نیست؟ آیا مهاجرت هزاران پرستار باسابقه و متخصص «معضل» نیست؟

محمدی ضمن انتقاد از رویکرد وزارت بهداشت می‌گوید: کل بودجه‌ای که برای تعرفه‌گذاری پرستاران اختصاص داده‌اند، ۹ هزار میلیارد تومان است! حالا دوباره می‌خواهند تعرفه‌ی پزشکان را بالا ببرند؛ این در حالیست که باید قبل از هر کار، تعرفه‌گذاری پرستاران را اصلاح و بودجه آن را چند برابر کنند.

او اضافه کرد: باید از معاون وزیر پرسید آیا می‌دانید پرستاران چقدر تعرفه‌ دارند و کارانه‌شان ماهی ۲۰۰ هزار تومان است!

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: