کد خبر: ۳۳۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - 2023December 26
روز گذشته قیمت دلار در بازار آزاد نوسان محدود ۱۰۰ تومانی داشت. این اسکناس با قیمت ۴۹ هزار و ۸۵۰ تا ۹۰۰ تومان معامله شد و روند عرضه و تقاضا در این بازار در تعادل قرار داشت.

شفا آنلاین>دلار>قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ابتدای هفته با الگوی نوسانات کمتر از 10 تومانی عرضه می‌شود. این در حالی است که قیمت دلار در بازار آزاد به کریدور ۴۰ هزار تومانی برگشته و روند بازار نیز رکودی است.

به گزارش شفا آنلاین:روز گذشته قیمت دلار در بازار آزاد نوسان محدود ۱۰۰ تومانی داشت. این اسکناس با قیمت ۴۹ هزار و ۸۵۰ تا ۹۰۰ تومان معامله شد و روند عرضه و تقاضا در این بازار در تعادل قرار داشت. پیش از این، کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده بودند، در صورت برگشت قیمت دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی روند تقاضا صعودی می‌شود و همین موضوع این اسکناس را به کریدور ۵۰ هزار تومانی برمی‌گرداند. اما به اعتقاد معامله‌گران، روند تقاضا به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی مردم، تغییری نداشته و خواست سیاست‌گذار برآورده شده است.

گفتنی است قیمت دلار حواله و اسکناس دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران نیز که طی بیش از یک ماه گذشته در روند افزایشی قرار گرفته بود و رشد‌های قیمتی ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومانی داشت، بار دیگر نوسانات محدود کمتر از ۱۰ تومانی دارد.

گفتنی است روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه نوسان محدودی داشت. قیمت دلار هرات با قیمت ۴۹ هزار و ۶۳۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه نیز با قیمت ۵۰ هزار و ۵۰ تومانی معامله شد و کاهش محسوسی نداشت.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز دوشنبه چهارم دی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۹۴۰ تومان عرضه شد و کاهش پنج تومانی داشت. دلار حواله نیز با چهار تومان کاهش با قیمت ۳۹ هزار و ۴۷ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو  با رقم ۵۵ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد و رشد قیمت ۵۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش ۸۳ تومانی با رقم ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان عرضه شد. روز  یکشنبه قیمت یوروی حواله رشد داشت و به کانال ۴۳ هزار تومانی ورود کرد اما دیروز با کاهش ۷۵ تومانی بار دیگر به کانال ۴۲ هزار تومانی برگشت و با قیمت ۴۲ هزار و ۹۵۰ تومان قیمت‌گذاری شد.

دیروز درهم امارات با ۴۰ تومان کاهش روی قیمت ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومانی ایستاد. در مرکز مبادله ارز و طلای ایران حواله درهم کاهش یک تومانی داشت و با رقم ۱۰ هزار و ۶۳۲ تومان عرضه شد، اسکناس درهم نیز با همین مقدار کاهش با قیمت ۱۱ هزار و ۶۹۲ تومان عرضه شد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: