کد خبر: ۳۳۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۶ دی ۱۴۰۲ - 2023December 27
جراحی‌هایی که حتما باید توسط یک پزشک دارای مدرک فوق تخصص جراحی چاقی و متابولیک و با تجربه و مهارت بالا انجام شود تا بدون عارضه خاتمه یابد و بهترین نتیجه در کاهش وزن را به ارمغان بیاورد.

شفا آنلاین>سلامت>اگر از رژیم های سخت و طاقت فرسا و ورزش های سنگین خسته شده اید و نتیجه ی مطلوب را نگرفته اید ممکن است به فکر جراحی هایی که منجر به کاهش وزن دائمی در شما می شود بیافتید.

به گزارش شفا آنلاین:اگر از رژیم‌های سخت و طاقت فرسا و ورزش های سنگین خسته شده اید و نتیجه مطلوب را نگرفته اید ممکن است به فکر جراحی‌هایی که منجر به کاهش وزن دائمی در شما می شود بیافتید. جراحی‌هایی که حتما باید توسط یک پزشک دارای مدرک فوق تخصص جراحی چاقی و متابولیک و با تجربه و مهارت بالا انجام شود تا بدون عارضه خاتمه یابد و بهترین نتیجه در کاهش وزن را به ارمغان بیاورد. جراحی‌های چاقی که به دو دسته عمده اسلیو معده و بای پس معده تقسیم می شوند.

بای پس معده چیست و چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟

بای پس معده یکی از روش های جراحی چاقی است که در آن حجم معده کاهش می‌یابد و مسیر عبور غذا در سیستم گوارش تغییر می‌کند. در این روش، معده به دو بخش تقسیم می‌شود: یک بخش کوچکتر که فقط مقدار کمی از غذا را می‌پذیرد و یک بخش بزرگتر که ترشح هورمونها و آنزیم های گوارشی را انجام می دهد. همچنین در این روش بخشی از روده کوچک از مسیر جذب غذا حذف می شود و باعث کاهش جذب مواد غذایی در بدن می‌شود.

این روش موجب کاهش جذب غذا و کاهش اشتها می‌شود. بای پس معده از طریق تغییرات هورمونی و عملکرد گوارشی، به کاهش وزن کمک می‌کند. این روش معمولاً برای درمان چاقی شدید و مشکلات بهداشتی و سلامتی مرتبط با چاقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش می‌تواند بهبود بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی را نیز به همراه داشته باشد.

برای دریافت بهترین نتیجه پس از انجام جراحی بای پس معده توصیه می شود که این جراحی پیچیده توسط یک جراح بای پس معده حاذق و با تجربه انجام شود.

عمل جراحی بای پس معده چیست؟

اسلیو معده چیست و چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

اسلیو معده یکی دیگر از روش‌های جراحی چاقی است که در آن بخش بزرگی از معده برداشته می‌شود و معده به شکل لوله‌ای و باریک تبدیل می‌شود.

در اسلیو معده، حجم معده به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و بخشی از معده که قدرت جذب و ذخیره غذا را دارد برداشته می‌شود. معده کوچک شده ای که به دست می‌آید، با ایجاد محدودیت در دریافت غذا باعث کاهش اشتها و احساس سیری زودرس می شود.

اسلیو معده عموماً به منظور کاهش وزن برای بیمارانی که چاقی شدید دارند و به دلیل مشکلات بهداشتی و سلامتی نیاز فوری به کاهش وزن دارند، استفاده می‌شود.

عمل جراحی بای پس معده چیست؟

اینکه کدام روش مناسب‌تر است و بیشترین تاثیر را می‌تواند داشته باشد مستلزم بهره مندی از مشاوره های تخصصی و فوق تخصصی یک پزشک با تجربه و حاذق دراین زمینه می باشد.

پارامترهای انتخاب جراح چاقی حاذق

بهترین جراح اسلیو و بای پس باید مشخصات زیر را داشته باشد:

تخصص و تجربه: جراح چاقی خوب باید تخصص و تجربه لازم در این زمینه را داشته باشد. آن‌ها باید دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی و آموزشی خاصی را در زمینه جراحی‌های چاقی گذرانده باشند و تجربه کافی در انجام این نوع جراحی ها را کسب کرده باشند.

صلاحیت و مجوز: جراح اسلیو باید صلاحیت حرفه‌ای معتبر داشته باشد و توانایی انجام عمل‌های جراحی چاقی را دارا باشد. همچنین، باید دارای مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه مانند IFSO (فدراسیون بین المللی جراحی چاقی و متابولیک) باشد.

سابقه جراحی‌های موفق: بررسی سابقه موفقیت یک جراح چاقی در انجام عمل‌های اسلیو و بای پس مهم است.

ارتباط با بیمار: جراح اسلیو معده باید بتواند به درستی با بیماران ارتباط برقرار کند و به نیازها و انتظارات آن‌ها گوش فرا دهد. این ارتباط می‌تواند برای موفقیت عمل و بهبود بیماری بسیار مهم باشد.

شرکت در انجمن‌های بین‌المللی: در جهت کسب آخرین و به روزترین تکنینک‌های جراحی دنیا

دکتر پدرام طالبیان فوق تخصص جراحی چاقی و متابولیک و بهترین جراح اسلیو و بای پس در کلینیک جراحی چاقی خود با بهره مندی از آخرین تجهیزات و متدهای جراحی چاقی دنیا این امکان را فراهم کرده اند تا هموطنان در هر کجای ایران که از مشکل چاقی و اضافه وزن رنج می برند بتوانند حتی به صورت غیر حضوری و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های موجود مشاوره های تخصصی و فوق تخصصی پیش از عمل را دریافت کنند. / ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: