کد خبر: ۳۳۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۰۳ دی ۱۴۰۲ - 2023December 24
حمید اسماعیل‌زاده درباره طرح امنیت غذایی اظهار داشت: طرح امنیت غذایی با حمایت وزارت بهداشت، وزارت رفاه و سازمان برنامه و بودجه در حال اجراست. هدف این طرح شناسایی کودکانی است که سوءتغذیه داشته و دچار تأخیر و اختلال در رشد هستند.
شفا آنلاین>سلامت>مدیر دفتر بهبود وضعیت تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اعلام اینکه کودکان دارای اختلال رشد یارانه تغذیه دریافت می‌کنند، گفت: وزارت بهداشت با راه‌اندازی این طرح، برنامه‌ای دقیق تدوین کرده و بر آن شده تا هر شش ماه یکبار به معاینه این کودکان بپردازد. در صورت مشاهده بهبود در رشد کودک، حمایت از خانواده همچنان ادامه خواهد داشت.
به گزارش شفا آنلاین: حمید اسماعیل‌زاده درباره طرح امنیت غذایی اظهار داشت: طرح امنیت غذایی با حمایت وزارت بهداشت، وزارت رفاه و سازمان برنامه و بودجه در حال اجراست. هدف این طرح شناسایی کودکانی است که سوءتغذیه داشته و دچار تأخیر و اختلال در رشد هستند. این افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشت و کارشناسان تغذیه مستقر در مراکز بهداشت، به وزارت رفاه معرفی می‌شوند تا پس از مشخص شدن دهک‌بندی، خانواده‌های این کودکان کمک‌های یارانه‌ای در قالب‌های مشخص دریافت نمایند.
وی در ادامه با اشاره به دهک‌بندی‌های وزارت رفاه گفت: اگر کودکی در دهک یک تا ۵ قرار گیرد، مبلغ یک میلیون تومان به صورت ماهیانه و اگر در دهک‌های ۶ و ۷ قرار گیرد، مبلغ ۶۰۰ هزار تومان از طریق کارت یارانه دریافت خواهد کرد.
اسماعیل‌زاده گفت: خانواده‌های کودکان دارای اختلال رشد با یارانه واریزی وزارت رفاه می‌توانند ۱۶ قلم کالای خاص را که برای رشد کودکان ضروری است، خریداری کنند و اگر غیر از این مهم مشاهده شود، خانواده مورد نظر از طرح امنیت غذایی حذف خواهد شد.
وی ادامه داد: این مهم که مبلغ واریزی به کارت یارانه این قبیل خانواده‌ها واقعاً در راستای خرید چه کالاهایی صرف می‌شود، از طریق سامانه‌های وزارت رفاه قابل پیگیری و ردیابی است و تاکنون قریب به ۱۲۵ هزار کودک مشمول این طرح شده‌اند که از این میان ۵۰ هزار خانواده برای دریافت یارانه مراجعه کرده‌اند.
اسماعیل‌زاده تأکید کرد: این طرح نیاز به اطلاع‌رسانی‌های بیشتر برای شناسایی کودکان دارای اختلال در رشد دارد تا بتوان قدم مؤثری برای ریشه‌کنی این اختلال برداشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: