کد خبر: ۳۳۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۲ دی ۱۴۰۲ - 2023December 23
پزشک هیأت پزشکی و ورزشی استان کرمانشاه گفت: سلامت جسمانی روحی و روانی و کم شدن اضطراب و استرس از جمله مسائلی هستند که سبب افزایش رضایت از زندگی می‌شود که می‌توان همه این ویژگی‌ها را بر اثر ورزش به ویژه ورزش منظم ایجاد کرد.
شفا آنلاین>سلامت>متخصصان سلامت و بهداشت عقیده دارند که در روز حداقل ۳۰ دقیقه ورزش و فعالیت بدنی با شدت متوسط برای بدن کاملا لازم و ضروری است.

به گزارش شفا آنلاین:ورزش باید روزانه و مستمر باشد. بهتر است روز را با ورزش و نرمش صبحگاهی آغاز کنید؛ چرا که بقای هر موجود بر مبنای حرکت و فعالیت بدنی است؛ نداشتن تحرک علاوه بر ضعف جسمانی با پیدایش بیماری‌هایی مانند روان پریشانی، افسردگی، خشونت و کاهش آستانه تحمل هزینه‌های بسیار بالایی هم در بردارد.

نیاز نیست خیلی حرفه‌ای ورزش کنید، زمان و اندازه و همچنین شدت ورزش بستگی به شرایط دارد. افرادی چاق و دارای اضافه وزن، قطعا به زمان بیشتری برای ورزش نیاز دارند کسانی که حرفه‌ای ورزش انجام می‌دهند یا به منظور شرکت در مسابقه حاضر می‌شوند مدت زمان ورزش کردن آن‌ها متفاوت است با کسی که فقط به منظور سلامتی ورزش می‌کنند. به هر حال اگر افراد جامعه هر روز تحرک بدنی داشته باشند حتی در حد پیاده‌روی ساده و انجام امورات روزانه خود بدون استفاده از ماشین، خیلی در آرامش و رضایتمندی آن‌ها از زندگی موثر است.

تورج خدیری، پزشک هیأت پزشکی و ورزشی استان کرمانشاه در رابطه اثرات ورزش و رضایت از زندگی، می‌گوید: ورزش کردن موجب ترشح اندروفین(هورمون حس خوب) و دوپامین می‌شود که سبب حس رضایتمندی و شادی در افراد را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: مطالعات نشان می‌دهد افرادی که سطوح بالاتری از رضایتمندی از زندگی دارند همواره فعالیت ورزشی مرتب و منظمی داشته چون فعالیت بدنی اثرات گسترده‌تری بر کیفیت زندگی دارد و فعالیت بدنی با شدت متوسط تا شدید با کیفیت بالاتری از زندگی مرتبط است.

پزشک هیأت پزشکی و ورزشی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سلامت جسمانی روحی و روانی و کم شدن اضطراب و استرس از جمله مسائلی هستند که سبب افزایش رضایت از زندگی می‌شود که می‌توان همه این ویژگی‌ها را بر اثر ورزش به ویژه ورزش منظم ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: کاهش خطر ابتلا به افسردگی و افزایش اعتماد به نفس در ورزشکاران از عوامل دیگر اثرات ورزش بر رضایتمندی است با انجام ورزش منظم می‌توان حس رضایتمندی خود را از زندگی افزایش دهید.

وی نظم را از جمله عوامل موثر دیگر در حس رضایتمندی در زندگی دانست و گفت: افراد منظم به سبب اینکه امورات زندگی‌ خود را به راحتی انجام می‌دهند و به هم ریختگی کمتری در زندگی دارند مطمئنا لذت بیشتری از زندگی می‌برند. 

خدیری اضافه کرد: افراد ورزشکار اصولا افراد منظمی هستند که در این مورد هم سبب افزایش رضایت‌مندی از زندگی می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: