کد خبر: ۳۳۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 21
قیمت دلار امروز پنجشنبه 30 آذر، روند افزایشی دارد و نرخ ارز آمریکایی از صبح امروز در بازار بین 49 هزار و 800 تومان تا 50 هزار و 50 تومان در نوسان است.

شفا آنلاین>دلار>قیمت دلار پس از افت دیروز و ورود به کانال 49 هزار تومانی، امروز همزمان با پایان پاییز، روند افزایشی دارد و وارد کانال 50 هزار تومانی نیز شده است.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت دلار امروز پنجشنبه 30 آذر، روند افزایشی دارد و نرخ ارز آمریکایی از صبح امروز در بازار بین 49 هزار و 800 تومان تا 50 هزار و 50 تومان در نوسان است.

این در حالی است که بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، دیروز چهارشنبه بیست و نهم آذر، شروع معاملات بازار ارز با قیمت 49 هزار و 950 تومان بود. کف و سقف قیمت دلار نیز 49 هزار و 700 تومان و 49 هزار و 950 تومان به ثبت رسید. آخرین معامله پشت خطی هم با قیمت 49 هزار و 750 تومان انجام شد.

امروز نیز در این کانال‌ها دلار با حدود قیمتی 49 هزار و 800 تومان آغاز شده است و اکنون با 50 تومان افزایش معامله می‌شود. آخرین نرخ قیمت دلار فردایی نیز 49 هزار و 900 تومان ثبت شده است.

پیش‌بینی‌ها از قیمت دلار

این روزها بازارساز با کنترل و سرکوب قیمت از طریق خبردرمانی و ارزپاشی، قیمت دلار را در محدوده 49 هزار و 800 تا کف کانال 50 هزار تومانی نگه داشته، این در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند اکنون با توجه به شاخص‌های اقتصادی، ارزش ذاتی دلار از این رقم فراتر رفته است.

در هفته‌های اخیر علی‌رغم مسائل بنیادی، ارزش ذاتی و تاکید تحلیلگران بازار ارز درباره اینکه در بازه زمانی مهمی برای تقاضای ارز هستیم، اما برگشت قیمت دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی قابل پیش‌بینی بود. با توجه به اینکه نرخ دلار در سامانه نیما طی یک ماه اخیر افزایشی شده، کارشناسان اقتصادی این افزایش را متاثر از رشد تقاضا می‌دانند. 

در همین رابطه، علی طباطبایی، کارشناس اقتصادی در این رابطه به تجارت‌نیوز گفت: «بهترین اتفاقاتی که می‌توانست موج صعودی دلار را موقتا سرکوب کند تا کنون رخ داده. سیاست‌گذار با خبردرمانی قیمت دلار را مهار کرده است. پس از این هم شاید بتواند موقتا و در محدوده زمانی کوتاهی قیمت‌ها را در همین محدوده نگه دارد؛ اما معتقدم در درازمدت ریزشی برای دلار نخواهیم داشت.»

همچنین، فردین آقابزرگی کارشناس اقتصادی نیز با اشاره به فریز قیمت دلار توسط سیاست‌گذار به تجارت‌نیوز گفت: «در شرایطی که قیمت کالاهای اساسی، کالاهای مصرفی ، لوازم خانگی، لوازم الکترونیک و خودرو بیش از دلار افزایش قیمت داشته است می‌توان نتیجه گرفت قیمت این اسکناس توسط سیاست‌گذار فریز شده است.»

در عین حال، با توجه به روند کاهشی دلار در روزهای اخیر کارشناسان اقتصادی برای هفته آینده احتمال برگشت قیمت این اسکناس به کف کانال ۴۷ و ۴۸ هزار تومانی را نیز می‌دهند. در صورت بروز این اتفاق، فاصله قیمت دلار با ارزش ذاتی، بالای ۲۰ درصد خواهد شد. آنها دوام دلار در این منطقه را یکی دو روزه می‌دانند و معتقدند تقاضا افزایش پیدا می‌کند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: