کد خبر: ۳۳۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 21
قیمت خودرو امروز 30 آذر 1402، در بازار آزاد صرفا افزایش بسیار جزئی در بخش خودروهای داخلی دارد و روند عادی خود را در آخرین روز پاییزی سال 1402 طی می‌کند؛ به عبارتی خبری از نوسانات ناگهانی قیمت در این بازار نیست.

شفا آنلاین>خودرو>قیمت خودرو امروز 30 آذر 1402، با تغییرات جزئی همراه بود. چنان‌که در آخرین روز پاییز کم‌رمق امسال، تنها چند محصول داخلی تغییر نرخ را تجربه کردند.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت خودرو امروز 30 آذر 1402، در بازار آزاد صرفا افزایش بسیار جزئی در بخش خودروهای داخلی دارد و روند عادی خود را در آخرین روز پاییزی سال 1402 طی می‌کند؛ به عبارتی خبری از نوسانات ناگهانی قیمت در این بازار نیست.

در این بین، روند کلی قیمت‌گذاری خودرو در مبدا کارخانه در میان‌مدت رو به افزایش است و به طبع در آینده نه‌چندان دور ممکن است یک افسارگسیختگی در بازار آزاد رخ دهد؛ اما تا آن زمان باید منتظر ماند و دید که آیا مسئولان مربوطه در وزارت صمت، شورای رقابت و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان چاره‌ای برای ثبات بازار خودرو خواهند یافت یا خیر؟

قیمت خودروهای داخلی

در بخش بازار خودروهای داخلی همچنان ارزان‌ترین خودرو تولید داخل یا همان پراید 151 در بازار همانند روزهای گذشته با قیمت 276 میلیون تومان معامله می‌شود. کوییک دنده‌ای دیگر محصول ارزان‌قیمت گروه خودروسازی سایپا نیز با قیمت 348 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود، اما خودرو کوییک S افزایش قیمت 3 میلیون تومانی را نسبت به دیگر محصولات خانواده کوییک به نام خود ثبت کرده که نوسان قیمت آن طبیعی به نظر می‌رسد.

دیگر خودرویی که در گروه خانواده کوییک در آینده احتمالا دچار افزایش قیمت در بازار می‌شود، خودرو کوییک اتوماتیک است که در حال حاضر 452 میلیون تومان در بازار ارزش گذاری می‌شود اما با توجه به بیانیه منتشر شده از سوی شرکت خودروسازی سایپا مبنی بر ارتقا این خودرو بر اساس استانداردهای 85 گانه، طبیعتا در آینده با افزایش قیمت این خودرو نسبت به گذشته مواجه خواهیم بود.

قیمت خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو نیز وضعیت مشابهی را با قیمت محصولات گروه خودروسازی سایپا در بازار دارند. آخرین بازمانده از خانواده سمند، یعنی سمند سورن پلاس بنزینی همچنان با قیمت 605 میلیون تومان مانند روزهای گذشته در بازار آزاد میان مصرف کنندگان معامله می‌شود. تارا اتوماتیک V2 نیز همچنان با قیمت 763 میلیون تومان در بازار ارزش گذاری می‌شود. اما در گروه محصولات پژو 207 در مورد قیمت برخی خودروها مانند 207 اتوماتیک سقف پانارومیک و 207 اتوماتیک سقف فلزی شرایط به گونه دیگری است و این خودروها هر کدام به ترتیب با افزایش قیمت 6 و 3 میلیون تومانی در بازار مواجه هستند، در بازار آزاد امروز 30 آذر ماه 1402 پژو 207 سقف شیشه‌ای با قیمت 800 میلیون تومان و پژو 207 اتوماتیک سقف فلزی با قیمت 782 میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

داخلی 2

قیمت خودروهای مونتاژی

خودروهای مونتاژی هیچ‌گونه تغییر قیمتی را نسبت به روز گذشته به نام خود ثبت نکرده‌اند و دلیل این امر را می‌توان دور جدید تحویل و ثبت نام خودروهای وارداتی دانست.

جک j4 ارزان ترین سدان مونتاژی موجود در بازار و ارزان‌ترین خودروی شرکت کرمان موتور همانند روز گذشته با قیمت 740 میلیون تومان در بازار اعلام قیمت می‌شود. متقاضیان خودروی X55 پرو ارزان‌ترین کراس‌اوور مونتاژی مدیران خودرو نیز، این محصول را با قیمت 1.280 میلیون تومان در بازار خریداری می‌کنند. خودرو هایما S7 پلاس، پرفروش‌ترین کراس‌اوور ایران خودرو در بازار نیز همچنان با قیمت 1.420 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری می‌شود.

خارجی 1

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

به مثابه گذشته همواره قیمت خودرو در روزهای پایانی هفته بدون تغییر قیمت در بازار باقی خواهد ماند و می‌بایست چشم انتظار روزهای آغازین هفته آتی ماند و دید آیا تغییری در روند سیاست گذاری تولید و فروش خودرو در کشور رخ خواهد داد یا خیر.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: