کد خبر: ۳۳۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 21
محمد پیکانپور، عصر چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ در نشست بررسی چالش‌های اقتصاد داروخانه‌ها در محل اتاق تهران، گفت: در حوزه دارو، تجربیات باید به جای خودش استفاده شود.

شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، در ارتباط با چالش‌های داروخانه‌ها در کشور توضیحاتی داد.

به گزارش شفا آنلاین:محمد پیکانپور، عصر چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ در نشست بررسی چالش‌های اقتصاد داروخانه‌ها در محل اتاق تهران، گفت: در حوزه دارو، تجربیات باید به جای خودش استفاده شود.

وی افزود: اگر طرح دارویاری اجرا نمی‌شد، مجموعه نظام دارویی کشور و مردم به شدت آسیب می‌دیدند.

پیکانپور ادامه داد: ظرفیت کشور در افزایش قیمت دارو باید در نظر گرفته شود.

وی با عنوان این مطلب که بنده مسئول عدم افزایش قیمت دارو در سال‌های گذشته نیستم، گفت: امسال افزایش قیمت دارو، متناسب با تورم پیش رفت.

پیکانپور افزود: سلامت مردم اولویت است و نمی‌توان از بُنجُل بودن دارو بدون نظرات کارشناسی صحبت کرد. آزمایشگاه مرجع باید سلامت و کیفیت داروهای وارداتی را تأیید کند.

وی ادامه داد: سیاست ما این نیست که به خاطر منافع تولید داخل، نیاز مردم را نادیده بگیریم. ما نمی‌توانیم چون محصولات یک شرکت سرم سازی پیش فروش شود، از واردات مورد نیاز کشور دست برداریم.

پیکانپور افزود: سیاست سازمان غذا و دارو، حمایت از تولید داخل است؛ اما نه به قیمت بروز کمبود و مشکل برای مردم.

وی در ارتباط با موضوع فروش اینترنتی دارو، گفت: سر بحث اطمینان و کیفیت دارو در عرضه اینترنتی حرف داریم. کنترل قیمت دارو، باید حتماً صورت بگیرد که یک قلم دارو به ۳۰ برابر قیمت واقعی فروخته نشود.

پیکانپور افزود: اگر قرار است در موضوع توزیع اینترنتی دارو، بنده استنکاف شوم، این تهدید سند افتخار من است.

وی با تاکید بر اطمینان از کیفیت و اصالت دارو در توزیع اینترنتی، گفت: نباید تقاضا و تبلیغ دارو در پلتفرم‌های آنلاین صورت بگیرد. همچنین، اطلاعات بیماران باید حفظ شود.

پیکانپور افزود: پلتفرم اینترنتی داروی سقط جنین می‌فروشد و بعد از دو سال که پرونده در دادگاه در جریان است، تنها ۵ میلیون تومان جریمه می‌شود. / مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: