کد خبر: ۳۳۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 20
موسسات عالی این کشور به دلیل حضور اساتید با تجربه و متخصص از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار هستند. ازاین‌رو شما می‌توانید دانش و مهارت خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهید و به یکی از متخصصان حوزه مورد نظرتان تبدیل شوید.

شفا آنلاین>سلامت>بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای آشنایی با فرهنگ‌های دیگر و دریافت مدارک معتبر تحصیلی در زمینه پزشکی به کشورهای دیگر مثل روسیه مهاجرت کنند و سپس برای کار به ایران بازگردند. اگر شما نیز قصد چنین کاری را دارید، به شما توصیه می‌کنیم حتما لیست دانشگاه‌ های مورد تایید وازرت بهداشت ایران را بررسی کنید.

به گزارش شفا آنلاین:مدرک صادر شده توسط برخی از مراکز آموزشی کشور روسیه مورد تایید این وزارتخانه نیست و بعد از اتمام دوره تحصیلی خود نمی‌توانید از آن برای فعالیت در کشور استفاده کنید.

بررسی چرایی تحصیل در روسیه

قبل از بررسی لیست دانشگاه‌ های مورد تایید در این کشور، قصد داریم در مورد چرایی تحصیل در روسیه صحبت کنیم. عوامل مختلفی وجود دارد که بسیاری از افراد را علاقه‌مند به دریافت مدارک از موسسات عالی این کشور کرده که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کیفیت بالای دانشگاه‌ها

موسسات عالی این کشور به دلیل حضور اساتید با تجربه و متخصص از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار هستند. ازاین‌رو شما می‌توانید دانش و مهارت خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهید و به یکی از متخصصان حوزه مورد نظرتان تبدیل شوید. علاوه‌براین، امکانات موجود در مراکز آموزشی روسیه موجب شده تا امکان انجام پژوهش‌های پیشرفته برای دانشجویان فراهم شود.

تنوع فرهنگی

با بررسی لیست دانشگاه‌ های مورد تایید کشورهای مختلف، می‌توان متوجه دلیل تنوع فرهنگ دانشجویان در این کشور شد. بسیاری از افراد از اقصی نقاط جهان به روسیه سفر می‌کنند و در مراکز آموزشی این کشور مشغول به تحصیل می‌شوند؛ زیرا پس از پایان این دوران می‌توانند به راحتی در نقاط مختلف، شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و در آن مشغول به فعالیت شوند.

هزینه تحصیل مناسب

در روسیه هزینه تحصیل و زندگی نسبت به بسیاری از نقاط دنیا که دانشگاه‌های باکیفیتی دارند، کمتر است. به‌طور مثال اگر مبلغ مورد نیاز برای زندگی و تحصیل در فرانسه هزار دلار باشد، هزینه شما در این کشور نصف خواهد بود. همین امر موجب شده تا دانشجویان بسیاری برای ورود به مراکز آموزشی روسیه درخواست دهند.

اعتبار در کشورهای مختلف

اینکه شما صرفا یک مدرک دریافت کنید، ارزش چندانی ندارد؛ اما اگر مدرک مورد نظر شما در کشورهای مختلف معتبر باشد، به شما کمک می‌کند تا به راحتی شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. به‌عنوان مثال اگر قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی را داشته باشید، باید در دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ثبت‌نام کنید. لیست دانشگاه‌ های مورد تایید به شرح زیر است:

  • دانشگاه لومونسف مسکو

  • دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

  • دانشگاه سماشکو مسکو

  • دانشگاه فدرال کازان

  • دانشگاه ملی سن پترزبورگ

  • دانشگاه دولتی نووسیبیرسک

  • دانشگاه پیراگوف مسکو

مدارک ضروری برای تحصیل در روسیه

برای اینکه بتوانید در دانشگاه‌های کشور روسیه ثبت‌نام کنید، باید حداقل‌هایی را داشته باشید. به‌عنوان مثال شما باید ترجمه مدرک دیپلمی که تایید وزارت آموزش و پروش ایران باشد را در هنگام انجام امور اداری مختلف به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهید. سایر مدارک مورد نیاز به شرح زیر است:

  • مدرک پادفک برای آزمون ورودی دانشگاه

  • اصل پاسپورت به همراه تصویر آن

  • داشتن بیمه سلامت

  • عکس

  • دعوت‌نامه از دانشگاه مورد نظر

  • انجام تست‌های سلامت مانند HIV

  • اجازه پدر و مادر درصورتی‌که زیر 18 سال هستید.

لیست دانشگاه‌ های مورد تایید وزارت بهداشت

قبل از هر اقدامی برای ثبت‌نام در دانشگاه مدنظرتان باید بررسی کنید آیا مدرک ارائه شده توسط وزات بهداشت ایران مورد تایید است یا خیر؟ در ادامه تعدادی از این مراکز علمی را معرفی می‌کنیم.

دانشگاه لومونسف مسکو

قدیمی‌ترین دانشگاه روسیه که در سال 1755 تاسیس شده و در حال حاضر می‌توان برای تحصیل در رشته‌های مختلف از جمله پزشکی در آن ثبت‌نام کرد. رتبه فعلی این موسسه عالی در علوم طبیعی 21 بوده که آن را به انتخابی مناسب تبدیل کرده است. هزینه تحصیل در این مرکز برای رشته‌های پزشکی به طور سالانه 520 هزار و برای دندان پزشکی 325 هزار روبل است.

دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

دانشگاهی که سال 1897 تاسیس شده و در حال حاضر به‌عنوان دومین مرکز آموزشی برتر روسیه شناخته می‌شود. دانشجویان پزشکی می‌توانند به دو زبان روسی و انگلیسی در رشته مورد نظر خود مشغول به تحصیل شوند. هزینه ثبت‌نام به زبان رسمی این کشور حدود 4 هزار دلار است؛ اما اگر زبان مدنظر شما انگلیسی است، باید شهریه بیشتری پرداخت کنید.

دانشگاه سماشکو مسکو

در ادامه بررسی لیست دانشگاه‌ های مورد تایید وزارت بهداشت، می‌توانیم به سماشکو اشاره کنیم که در سال 1922 تاسیس شده و به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز آموزشی در شاخه دندانپزشکی شناخته می‌شود. رتبه این دانشگاه در جهان 5110 و در روسیه 255 است.

دانشگاه فدرال کازان

یکی از بهترین مراکز آموزشی در روسیه که بیش از 200 هزار دانشجو با ملیت‌های مختلف دارد و به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراکز عالی شناخته می‌شود. این دانشگاه سال 1802 توسط الکساندر اول تاسیس شده است. اگر شما قصد هزینه در رشته پزشکی این مجموعه معتبر را داشته باشید، باید به طور سالانه 493 هزار روبل پرداخت کنید.

دانشگاه ملی سن پترزبورگ

مرکز آموزشی که سال 1724 تاسیس شده و در لیست دانشگاه‌ های مورد تایید وزارت بهداشت قرار دارد. جالب است بدانید دانشگاه ملی سن پترزبورگ در طول این سال‌ها همیشه بین 300 مجموعه آموزشی برتر جهان قرار داشته و مدرک آن اعتبار بالایی دارد.

دانشگاه دولتی نووسیبیرسک

دانشگاهی که سال 1959 در شهر سیبری تاسیس شده و در طول سال‌های فعالیت خود بارها موفق به دریافت جوایز مختلف از دولت روسیه شده است. شما می‌توانید برای تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی با پرداخت مبلغ 6500 دلار ثبت‌نام خود را نهایی کنید. از ویژگی‌های این مرکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن آزمایشگاه‌های مختلف با مدرن‌ترین و به‌روزترین امکانات در جهان

  • قرار داشتن در جمع 300 مرکز آموزشی معتبر دنیا و لیست دانشگاه‌‌ های مورد تایید

دانشگاه پیراگوف مسکو

مرکز آموزشی با قدمت بیش از 100 سال که شما می‌توانید به‌عنوان دانشجو در رشته‌های مختلفی مثل پزشکی، داروسازی و ... در آن ثبت‌نام کنید. از مزایای تحصیل در این دانشگاه می‌توان به هزینه مناسب اشاره کرد. به‌طور مثال شما برای رشته پزشکی و دندان پزشکی باید به طور سالیانه 500 هزار روبل پرداخت کنید.

جمع‌بندی

روسیه یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان به حساب می‌آید که دانشگاه‌های معتبری دارد و مدارک صادر شده از آن مورد تایید بسیاری از نقاط دنیا، از جمله ایران است. در این مقاله، لیست دانشگاه‌ های مورد تایید وزارت بهداشت را بررسی کردیم تا اگر قصد تحصیل در رشته پزشکی را دارید، بتوانید به راحتی بهترین انتخاب را انجام دهید. جهت اطلاع بیشتر درباره تحصیل در روسیه می توانید با مجموعه روس دانش تماس بگیرید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: