کد خبر: ۳۳۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 18
وی با اعلام این که در حال تدوین آیین نامه «دارو پیک» و «توزیع اینترنتی دارو» هستیم و با فعالیت های غیرقانونی در این زمینه مخالفیم
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت ضمن اعلام مخالفت وزارت بهداشت با توزیع اینترنتی دارو و داروپیک، گفت: توزیع اینترنتی دارو خارج از مجرای داروخانه‌ها، کار بسیار خطرناکی است. با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به توافق رسیده ایم که دارو از مجرای داروخانه‌ها توزیع شود و اگر داروخانه تشخیص داد، با مسئولیت خود دارو را اینترنتی عرضه کند.

به گزارش شفا آنلاین:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که در چهار ماه گذشته ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی به مراکز درمانی کلانشهر تهران افزوده شده است، از تکمیل کمربند سفید بیمارستانی در شهرهای اقماری اطراف تهران خبر داد.

دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از کلان بیمارستان غدیر تهران، گفت: در دولت مردمی طی چهار ماه 2000 تخت بیمارستانی و دو کلان بیمارستان در تهران راه اندازی شده و در مجموع ۱۶ هزار تخت بیمارستانی جدید در کشور به بهره برداری رسیده است.

وی  افزود: کمربند سفید بیمارستانی در شهرهای اقماری تهران همچون شهریار، فردیس، ورامین، پاکدست، اسلامشهر و ملارد ایجاد شده و در حال توسعه است. 

وزیر بهداشت تلاش برای ارائه رایگان خدمات درمانی به کودکان زیر هفت سال کشور را از اهداف وزارت بهداشت ذکر و اظهارکرد: ‎هدف دولت، ارائه رایگان خدمات درمانی به محرومان است و رایزنی با دستگاه های مربوطه در این خصوص ادامه دارد. 

عین اللهی با بیان این که با راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص، خدمات بیماران نشان دار تحت پوشش سازمان بیمه سلامت، برخط ارائه می شود، گفت: امروز پنج ماه پس از راه اندازی بیمارستان غدیر برای بازدید و بررسی روند ارائه خدمات سلامت به این بیمارستان آمدیم و خوشبختانه شاهد تلاش بی وقفه کادر متعهد سلامت هستیم که با  اقدام جهادی این مجموعه بزرگ درمانی را راه اندازی کرده‌اند.

وی بهره برداری از کلان بیمارستانی با ظرفیت و بزرگی غدیر را ثمره مدیریت جهادی برشمرد که توسط دولت، مدیران وزارت بهداشت، پزشکان، پرستاران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بیمارستان غدیر دارای فضا و امکانات بسیار و پیشرفته ای است که به دلیل ارائه خدمات دولتی تحت پوشش بیمه، به طور عمده پذیرای بیماران از مناطق کم برخوردار و محروم تهران و کشور است. 

عین اللهی با اشاره به این که کلان بیمارستان غدیر تمام تخصص ها و امکانات لازم برای ارائه خدمات جامع سلامت را داراست، یادآور شد: هدف وزارت بهداشت از راه اندازی کلان بیمارستان ها ارائه خدمات سلامت به طور جامع است زیرا پراکندگی بیمارستان های کوچک، جابجایی بیماران را به ویژه در کلانشهرها در پی دارد که با مشکلات عدیده ای همراه است. 

وی وجود انواع امکانات پیشرفته بیمارستانی اعم از تصویربرداری، ۲۴ اتاق عمل، اورژانس بزرگ و پیشرفته در کلان بیمارستان غدیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: خوشبختانه امروزه دانشمندان، استادان و پزشکان بسیار برجسته ای در اختیار داریم که در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حال تلاش هستند و مانند دوران همه گیری کرونا فداکاری می کنند.

وزیر بهداشت از راه اندازی ۳۹ خدمت سلامت در پنجره هوشمند خدمات خبر داد و اظهار کرد: در حال تعامل با سازمان امور اداری و استخدامی برای ارائه خدمات بیشتر به مردم از طریق پنجره هوشمند خدمات هستیم و تاکنون ۳۹ خدمت در پنجره  خدمات هوشمند قرار گرفته است.

وی با اعلام این که در حال تدوین آیین نامه «دارو پیک» و «توزیع اینترنتی دارو» هستیم و با فعالیت های غیرقانونی در این زمینه  مخالفیم، اظهارکرد: با توزیع دارو توسط دارو پیک  موافق نیستیم، مگر این که پزشکان و مسئولان فنی داروخانه ها با مسئولیت خود اقدام به توزیع دارو با پیک کنند. / ایسنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: