کد خبر: ۳۳۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 17
به تازگی نیز علیرضا احمدی فینی سرپرست ستاد مدیریت سوخت حمل و نقل کشور مطرح کرد: ناترازی در حوزه انرژی کشور رخ داده است که باید در این بخش مدیریت سوخت انجام شود
شفا آنلاین>سلامت>موضوعی که پیش از این سید کاظم عزیزی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در خصوص آن گفت: با محوریت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و همکاری دستگاه‌های ذی ربط ازجمله بیمه مرکزی، فراجا و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در گام اول اجرای این ماده قانونی، بیش از ۲۰ هزار خودرو نفت گازسوز فاقد بیمه نامه که علی‌رغم گذشت بیش از یک سال از تاریخ انقضاء بیمه نامه همچنان فاقد بیمه بوده اند، در تیر امسال شناسایی شدند.​

به گزارش شفا آنلاین: به تازگی نیز علیرضا احمدی فینی سرپرست ستاد مدیریت سوخت حمل و نقل کشور مطرح کرد: ناترازی در حوزه انرژی کشور رخ داده است که باید در این بخش مدیریت سوخت انجام شود و این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است. ستاد مدیریت سوخت حمل ونقل کشور ماده ۴۸ بیمه شخص ثالث را پیگیری کرده است و برای ناوگانی که بیمه شخص ثالث نداشته باشند کارت سوخت صادر نمی‌کند.

احمدی فینی اظهار کرد: طبق ماده ۴۸ برای ناوگانی که بیمه شخص ثالث ندارند کارت سوخت صادر نشده و سهمیه سوختی به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت، همچنین طبق هماهنگی و پیگیری‌هایی که با ستاد سوخت صورت گرفته است که در حال حاضر اولویت برای خودروها و ناوگان گاز سوز، نفت بوده که در سیستم حمل ونقل عمومی میزان سهمیه آن‌ها در مقایسه با سایر بخش‌ها بیشتر بوده است.

مساله بنزین از زمان‌های دور، مساله مهم برای حاکمیت بوده و همین موضوع در دوران‌ مختلف، مشکلات متعددی برای کشور ایجاد کرده است. در حال حاضر نیز مساله اصلی بنزینی کشور روی موضوع ناترازی بنزین متمرکز است. عوامل متعدد و مختلفی روی ناترازی بنزین تاثیر دارد؛ از تعداد بالای خودرو‌های فرسوده گرفته تا قیمت پایین بنزین در کشور، که موجبات افزایش استفاده از خودروی شخصی و قاچاق سوخت به کشور‌های همسایه را فراهم کرده است. / اقتصاد 100


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: