کد خبر: ۳۳۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 16
دکتر قانعی:
پروفسور مصطفی قانعی‌ روز شنبه در نخستین همایش هوش مصنوعی در سلامت طب و رزم به میزبانی بیمارستان امام حسین (ع) مشهد افزود: هم اکنون ۱۰ درصد تولید ناخالص کشور برای سلامت هزینه می‌شود و کشور دیگر قادر به پرداخت این هزینه نیست
شفا آنلاین>سلامت>رییس ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: هم اکنون ۱۰ درصد تولید ناخالص کشور برای سلامت هزینه می‌شود و کشور دیگر قادر به پرداخت این هزینه نیست و استفاده از هوش مصنوعی تنها گزینه ای است که با پرداخت پول کمتر، سلامت بیشتری ایجاد می کند.

به گزارش شفا آنلاین:پروفسور مصطفی قانعی‌ روز شنبه در نخستین همایش هوش مصنوعی در سلامت طب و رزم به میزبانی بیمارستان امام حسین (ع) مشهد افزود: هم اکنون ۱۰ درصد تولید ناخالص کشور برای سلامت هزینه می‌شود و کشور دیگر قادر به پرداخت این هزینه نیست و استفاده از هوش مصنوعی تنها گزینه ای است که با پرداخت پول کمتر، سلامت بیشتری ایجاد می کند.

وی ادامه داد: پس از صرفه جویی در هزینه های سلامت تولید نرم افزارهایی که باعث شود فرد بتواند در منزل با استفاده از هوش مصنوعیِ متصل به یک بیمارستان هوشمند از خودش مراقبت کند و از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیری مانند فشار خون، قند خون، سکته قلبی و غیره پیشگیری کند نقشی بسیار موثر در بازار دنیا خواهد داشت.

رییس ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: هم اکنون بازار دنیا در حوزه هوش مصنوعی از ۲۰ میلیارد دلار به ۶۰ میلیارد دلار طی سه سال افزایش یافته که رشد آن در همه حوزه ها بیشتر بوده است، بنابراین بهره وری از هوش مصنوعی و سلامت الکترونیک برای کشور ما یک منبع ثروت است که سبب کاهش هزینه ها و افزایش سلامت و بهره‌وری می‌شود.

قانعی افزود: اکنون بهترین فرصت بهره‌وری از هوش مصنوعی و سلامت الکترونیک در کشور است، چرا که فارغ التحصیل این رشته و زیرساخت‌های لازم آن در اختیار است، بیمارستان نظامی امام حسین(ع) مشهد به عنوان نمونه و الگوی کشوری در حال پیاده سازی و عملیاتی کردن این هوشمندسازی است.

بیمارستان امام حسین پیشرو در هوش مصنوعی

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه نیز در این مراسم گفت: در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه در زمینه هوش مصنوعی و هوشمندسازی باید جزو ۱۰ کشور برتر دنیا قرار بگیریم، کارگروه های تخصصی برای رسیدن به این هدف راهبردی تشکیل شد و بیمارستان امام حسین از مراکز زیر پوشش سپاه به عنوان نمونه و الگوی عملیاتی شدن این هدف و تبدیل به یک بیمارستان کاملا هوشمند در سال ۱۴۰۴ انتخاب شد.

سردار احمد اخوان افزود: این بیمارستان به عنوان پیشرو و پیشقراول اجرا و تحقق فرمان رهبر فرزانه انقلاب برای پیاده سازی هوش مصنوعی در کشور انتخاب شده است و هم اکنون تمام زیرساخت‌های هوشمندسازی در تمام فرآیندهای درمان و ارایه خدمات پزشکی در این بیمارستان در حال فراهم شدن است.

وی ادامه داد: از دیگر چشم اندازهای افق ۱۴۰۴ ، قرار گرفتن بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در بین پنج ارتش دنیا است و در تلاشیم هوشمندسازی در تمامی بیمارستان های زیر پوشش محقق شود.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه بیان کرد: اگر ما هوشمندی را با دقت و بر اساس فرآیندهای علمی پیش ببریم سبب کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و افزایش رضایتمندی بیماران می‌شود و تسهیلات و خدمات پزشکی مورد نیاز بیماران با دسترسی بهتر و با کیفیت بالاتر در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی گفت: اگر بیمارستان‌های کشور هوشمند شوند، ضریب مرگ و میر در مادران باردار کاهش یافته و به صفر می‌رسد. / ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: