کد خبر: ۳۳۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 16
قیمت دلار برای چندمین هفته متوالی در کف کانال 50 هزار تومان قرار دارد. کلیه معاملات دلار در این روزها در محدوده کانال 50 هزار و 300 تا 400 تومان است.

شفا آنلاین>دلار>قیمت دلار امروز 25 آذر ماه بدون هیچ تغییری نسبت به هفته گذشته در کانال 50 هزار و 350 تومان ماند. روندی که نشان می‌دهد قیمت دلار فعلا میلی برای تغییر ندارد.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت دلار برای چندمین هفته متوالی در کف کانال 50 هزار تومان قرار دارد. کلیه معاملات دلار در این روزها در محدوده کانال 50 هزار و 300 تا 400 تومان است.

قیمت دلار

قیمت دلار در روزهای گذشته نه میلی برای افزایش داشته و نه کاهش یافته است. این ثبات در حالی است که پیش از این گفته می‌شد با توجه به نزدیکی به زمان پایان سال میلادی و افزایش تقاضا برای دلار قیمت این ارز افزایش پیدا می‌کند.

اما دلار فعلا در محدوده قبلی خود مانده و تغییری نکرده است. البته دیدگاه دیگری که درباره قیمت دلار مطرح می‌شود این است که احتمالا قیمت دلار ریزش مقطعی در پیش دارد و ممکن است تا کانال 47 تومان هم پایین بیاید. این گروه معتقدند دلار قبل از افزایش قیمت و ورود به فاز جدید قیمتی، ریزش موقتی را تجربه می‌کند و سپس به سمت بالا حرکت می‌کند. اما افزایشی‌های بازار معتقدند که سیگنال کاهشی در بازار و فضای سیاست خارجی دیده نمی‌شود و بعید است دلار به زیر کانال 50 هزار تومان برسد.

در یک ماه گذشته دلار یکبار وارد کانال 49 هزار تومان شد اما این کاهش قیمت بی‌دوام بود و تنها چند ساعت دلار زیر کانال کنونی خود قرار گرفت و بلافاصله کاهش قیمت خود را جبران کرد.

افزایشی‌های بازار هم سیگنالی برای افزایش قیمت دلار نمی‌بینند و بازار فعلا راکد و ساکن به نظر می‌رسد. به خصوص که رئیس کل بانک مرکزی هم در چند روز گذشته دو بار بر ثبات قیمت دلار تاکید کرده و گفته قیمت دلار به ثبات رسیده و دولت این قیمت را کنترل می‌کند.

میثم رادپور، کارشناس و فعال اقتصادی درباره علت ثبات قیمت دلار می‌گوید: در مدت اخیر شاهد افزایش فروش نفت کشور بودیم . بعد از حمله روسیه به اوکراین و تحریم حامل‌های انرژی روسیه برای بسیاری از کشورها، ایران به لیست خرید نفت برگشت و باعث شد فروش نفت به مقدار قابل توجهی افزایش یابد. بنابراین یکی از دلایل عدم افزایش قیمت دلار همین میزان افزایش فروش نفت است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: