کد خبر: ۳۳۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 15
یک متخصص پزشکی اجتماعی، شایع‌ترین راه انتقال ایدز را وجود رفتار‌های پرخطر جنسی عنوان کرد.
شفا آنلاین>سلامت> علی پاشا میثمی به رادیو سلامت گفت: آلوده شدن با ویروس ایدز بلافاصله باعث بروز علائم آن که شامل نقض سیستم ایمنی است، نمی‌شود و یک فاصله زمانی است که می‌تواند چندین سال طول بکشد تا علائم بروز کند که با مصرف دارو این فاصله طولانی‌تر هم می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:شایع‌ترین راه انتقال ایدز را وجود رفتار‌های پرخطر جنسی عنوان کرد و گفت: انتقال بیماری از طریق خون و فرآورده‌های خونی، سرنگ آلوده اعتیاد تزریقی و مصرف سرنگ مشترک صورت می‌گیرد و استفاده از سرسوزن مشترک در خالکوبی ها، و ابتلاء به انواع هپاتیت‌های ویروسی از عوامل خطر بیماری ایدز محسوب می‌شوند.
این متخصص پزشکی اجتماعی با اشاره به اینکه در مراحل اولیه علائم بیمار عمومی است و شامل خستگی، کوفتگی و مختصری افزایش وزن است، افزود این علائم نمی‌تواند باعث شناسایی بیماری شود. متأسفانه تا زمانی که این بیماری به مراحل پیشرفته نرسد، شناسایی نمی‌شود و این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی در ادامه تصریح کرد: معاشرت معمولی با بیماران مبتلا به ایدز و زندگی با آنان، سبب انتقال بیماری نمی‌شود و آنچه در همه کشور‌ها مشهود است، انگ اجتماعی به این افراد است.

پاشا میثمی با اشاره به اینکه مادران باردار باید درمان شوند و برای پیشگیری از ایدز در نوزادان، زایمان مادر باید سزارین باشد، اظهار کرد: فرد مبتلا باید تا آخر عمر درمان‌های دارویی را دریافت کند و سطح ویروس خون او به طور دوره‌ای اندازه گیری شود و بر اساس آن میزان داروی تجویزی مشخص شود تا ویروس در حداقل میزان قرار بگیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: