کد خبر: ۳۳۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 15
قیمت خودرو امروز، جمعه، 24 آذر 1402 هیچ تغییری ندارد. دلیل این امر تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو در روز جاری است و احتمالاً طی ساعات آینده نیز نوسانی در بازار مشاهده نخواهد شد.

شفا آنلاین>خودرو>قیمت خودرو امروز، 24 آذر 1402 تغییری تجربه نمی‌کند. بازار خودرو در هفته جاری متأثر از برخی اخبار، نوساناتی داشت؛ اما آیا این نوسانات در هفته آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود؟

به گزارش شفا آنلاین:قیمت خودرو امروز، جمعه، 24 آذر 1402 هیچ تغییری ندارد. دلیل این امر تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو در روز جاری است و احتمالاً طی ساعات آینده نیز نوسانی در بازار مشاهده نخواهد شد.

بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت با وجود ثبات قیمت ارز، افزایش قیمت‌های چند ده میلیون تومانی را متأثر از برخی اخبار منفی تجربه کرد. البته تجربه نشان داده که تأثیرگذاری این‌گونه اخبار تنها برای چند روز است؛ بنابراین در صورتی که هفته آینده نیز دلار با قیمت‌های کنونی به معامله ادامه دهد، احتمالاً در بازار خودرو نیز آرامش برقرار باشد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی از آغاز روند معاملات امروز تغییری ندارد. کوییک اتوماتیک R از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته نوسانات جزئی داشته و امروز نیز بدون تغییر با 451 میلیون تومان قابل خریداری است.

شاهین G از سدان‌های لوکس سایپا به شمار می‌رود که از ماه‌های گذشته در محدوده 580 الی 590 میلیون تومان نوسان می‌کند. این خودرو امروز با  همان نرخ 583 میلیون تومانی روز گذشته خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی که از سدان‌های پرفروش بازار محسوب می‌شود تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و با قیمت 602 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس LX TU5 از هم رده‌های سمند سورن بوده اما به دلیل محبوبیت بیشتر در بازار، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. این خودرو همانند روز گذشته با نرخ 675 میلیون تومان معامله می‌شود.

1

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی نیز خبری از تغییرات قیمتی نیست. آریزو 5 توربو جدید، سدان نسبتاً اقتصادی مدیران خودرو به شمار می‌رود که نسبت به روز گذشته تغییر قیمتی ندارد و یک میلیارد و 70 میلیون تومان است.

هایما 8S جدیدترین کراس‌اوور مونتاژی شرکت ایران خودرو است که با همان قیمت یک میلیارد و 675 میلیون تومانی روز گذشته به فروش می‌رسد.

فردا T5 کراس‌اوور مونتاژی شرکت فردا محسوب می‌شود که نوسان چندانی در بازار ندارد. فردا T5 امروز نیز تغییری ندارد و با قیمت یک میلیارد و 390 معامله می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو 5 نفره، کراس‌اوور محبوب بهمن موتور به شمار می‌رود که در روزهای گذشته تغییرات چندانی نداشت و امروز نیز با همان قیمت یک میلیارد و 555 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

2

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو اظهار کرد: در هفته جاری، برخی از اخبار موجب بروز نوساناتی در بازار خودرو شد. برای مثال داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفتگویی اعلام کرد که دولت ارز کافی جهت واردات خودرو ندارد؛ در صورتی که نیازی به تأمین ارز توسط بانک مرکزی نیست.

وی افزود: واردات به قوت خود ادامه‌دار بوده و می‌توان گفت که قیمت خودروها در بازار فعلی، واقعی‌ست. به نظر می‌رسد که ثبات قیمتی در روزهای آینده نیز برقرار باشد و توصیه این است که از رفتارهای هیجانی پرهیز شود. هفته آینده نیز با توجه به تکذیب این اخبار و تسریع روند واردات، احتمالاً بازار خودرو روند آرام و به دور از التهابی داشته باشد. / تجارت نیوز


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: