کد خبر: ۳۳۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 15
سرپرست بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: کمبود و فرسودگی برخی از تجهیزات در اتاق عمل و بخش های دیگر بستری بیماران و دستگاه ها از چالش های اصلی این بیمارستان است.

شفا آنلاین>سلامت>محمودرضا زاهدنژاد، عصر امروز(پنجشنبه، ۲۳ آذرماه) در نشست خبری، اظهار کرد: رویکرد تیم جدید بیمارستان شهید بهشتی حفظ وضعیت موجود و در صورت امکان ارتقای خدمات این مرکز درمانی خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین:وی با بیان اینکه رویکرد بیمارستان در چند سال گذشته مثبت بوده است، افزود: با حمایت‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی استان و خیران حوزه سلامت و درمان در سال‌های گذشته انجام دادند امکانات، خدمات و نیروی انسانی قابل توجه و خوبی در این بیمارستان وجود دارد ولی مطمئنا باید امکانات بیشتر رفاهی در این مرکز ارتقا پیدا کند.

به گزارش ایسنا، سرپرست بیمارستان شهید بهشتی اردستان با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد کمبود پزشک متخصص است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده اکنون حدود ۲۳ پزشک متخصص در طول هفته این بیمارستان به مردم خدمات ارائه می‌دهند. در هفته گذشته پنج پزشک متخصص شامل متخصص عفونی، روان پزشک، زنان و زایمان و چشم پزشک به کادر درمان این مجموعه اضافه شده است.

زاهدنژاد در خصوص گلایه مردم درباره کیفیت خدمات و فرسودگی بعضی از وسایل در بیمارستان، تصریح کرد: موضوع فرسودگی برخی از تجهیزات بیمارستان یک هزینه بالایی می خواهد ولی بر حسب اولویت قصد نوسازی و ارتقای بعضی از آنها را داریم. فرهنگ مردم اردستان، فرهنگ مطالبه‌گری نیست و این مطالبه‌گری باید از سوی رسانه‌ها دنبال شده و به گوش مسئولان و مخصوصا مسئولان حوزه درمان برسد.

وی خاطرنشان کرد: موضوعات حاشیه‌ای هیچ کمکی به حوزه درمان اردستان نمی‌کند و بازگو کردن آنها برای مردم سودی ندارد. جابجایی نیروها در بخش‌های مختلف بیمارستان براساس شایستگی انجام می‌شود، بنابراین خبرنگاران اگر می‌خواهند پیشرفتی در حوزه درمان بیمارستان اتفاق بیفتد از بیان حاشیه‌ها پرهیز کنند و بیشتر مطالبه گر خدمات ارائه شده باشند.

سرپرست بیمارستان شهید بهشتی اردستان با بیان اینکه یکی از چالش‌های اصلی بیمارستان اردستان فرسودگی پانسیون‌های پزشکان این مرکز است، گفت: همچنین کمبود و فرسودگی برخی از تجهیزات در اتاق عمل و بخش‌های دیگر بستری بیماران و دستگاه‌ها از چالش های اصلی این بیمارستان است.

زاهدنژاد با اشاره به اینکه رویکرد بیمارستان در سال‌های گذشته یک وضعیت مثبت بوده است، گفت: اکنون ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان بیش از ۳۰ درصد است و بسیاری از بیماران به شهرهای اطراف اعزام نمی شوند و خدمات مورد نیاز را در همین مرکز دریافت می‌کنند.

۴۲۰ بیمار جدید مبتلا به فشارخون و دیابت در اردستان شناسایی شد

همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: از ابتدای شروع برنامه پویش ملی دیابت و فشارخون از جمعیت ۳۲۳۱۸ نفر افراد بالای ۱۸ سال در اردستان بالغ بر ۱۰۸۰۰ نفر غربالگری شدند.

حسن ذبیحی با بیان اینکه ۶۵۴۵ نفر در شهر و ۴۲۵۵ نفر در روستا از نظر بیماری‌های دیابت و فشارخون بالا مورد ارزیابی قرار گرفتند، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده تاکنون بیش از ۴۲۰ نفر مشکوک مبتلا به فشار خون بالا و دیابت پس از گذشت یک ماه از اجرای پویش ملی سلامت در این شهرستان شناسایی شدند.

وی یادآوری کرد: شناسایی و تشخیص زودهنگام فشار خون بالا و دیابت می‌تواند از ابتلا به سایر بیماری‌ها و تحمیل عوارض زیاد مانند سکته قلبی و مغزی پیشگیری کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان همچنین با اشاره به شناسایی حدود ۲۲۹۱ مشکوک به فشارخون بالا و ۹۸۷ نفر در مرحله پری دیابت(پیش دیابت) در پویش ملی سلامت در اردستان در یک ماه گذشته گفت: شناسایی این افراد برای نظام بهداشت و درمان بسیار مهم است زیرا اگر مراقبت‌های سلامتی آنها زود شروع نشود در ۲ تا پنج سال آینده به فشارخون و دیابت مبتلا می‌شوند.

ذبیحی بر لزوم اصلاح سبک زندگی و انجام برخی مداخلات مانند ورزش و تحرک بدنی و اصلاح رژیم غذایی تاکید کرد و گفت: رعایت برخی از موضوعات منجر به پیشگیری انواع بیماری‌ها و مخصوصا دیابت و فشارخون می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: