کد خبر: ۳۳۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 13
برای چندمین هفته متوالی قیمت دلار در نیمه اول کانال 50 هزار تومان ایستاد و تغییر چندانی نکرد.
شفا آنلاین>دلار>قیمت دلار امروز 22 آذر ماه هم در محدوده کانال 50 هزار و 300 تومان در نوسان بود. به نظر می‌رسد که قیمت این ارز قرار نیست به این زودی تغییر کند.

به گزارش شفا آنلاین:برای چندمین هفته متوالی قیمت دلار در نیمه اول کانال 50 هزار تومان ایستاد و تغییر چندانی نکرد. در این روزها قیمت دلار در بازار با نوسان بسیار اندکی در محدوده 50 هزار و 200 تا 50 هزار و 400 تومان نوسان دارد.

معامله‌گران می‌گویند قیمت دلار برای صعود باید به 50 هزار و 600 تومان برسد و از این مرحله می‌توان به افزایش قیمت دلار امید داشت. اما تا زمانی که دلار به این محدوده نرسد، روند قیمت آن صعودی نیست و همچنان در کف کانال 50 هزار تومان سیر خواهد کرد.

اما ماندگاری دلار در این کانال تا چه زمان ادامه دارد؟ سجاد بوربور، کارشناس اقتصادی می‌گوید متصور نیستیم که قیمت دلار پایین‌تر از ارقام فعلی بیاید، اما به خاطر شرایط فعلی اقتصادی، دلار در کانال‌های بالاتر به سادگی امکان ظهور دارد. به گفته وی«با وجود نقدینگی فعلی در هفت ماه گذشته و استاپ قیمت دلار در کریدور ۵۰ هزار تومان، به نظر می‌رسد کریدور ششم، قیمت کاملا منصفانه‌ای برای دلار است. این در حالی است که قیمت و ارزش به هم چسبیده و در سال‌های گذشته چنین رخدادی کمتر پیش آمده است.»

با توجه به تحریم‌های جدید و جنگ اسرائیل و حماس به نظر می‌رسد از موضوع برجام فاصله زیادی گرفته‌ایم، این مساله چه تاثیری بر بازار ارز دارد؟ وی در پاسخ گفت: «وقتی از برجام خیلی دور شویم نفت را راحت نمی‌خرند. در حالت خوشبینانه اگر خرید نفت صورت گیرد راحت پول آن را نمی‌دهند و کسری بودجه کشور که الان مساله‌ساز شده، بیشتر خود را نشان می‌دهد. در نهایت پایه پولی رشد خواهد داشت.»

بوربور ادامه داد: «با توجه به رشد ۶۵ درصدی سپرده‌های دیداری و فراهم شدن سوخت لازم برای تورم، اگر مساله دخالت ایران در جنگ اخیر جدی شود، این سد می‌شکند و تورمی بیش از گذشته رخ خواهد داد. باید توجه داشت که احتمال وقوع چنین رخدادی کم نیست و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. اگر در دام چنین مساله‌ای بیفتیم دلار حتی بیش از کریدور ششم امکان صعود خواهد داشت.»


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: