کد خبر: ۳۳۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 12
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فسا از کشف بیش از 926 هزار قلم داروی تاریخ مصرف گذشته به ارزش یک میلیارد و ششصد میلیون تومان خبر داد و گفت: علاوه بر داروهای تاریخ مصرف گذشته تعداد زیادی هم داروی مخدر، غیر مجاز و مجهول هم در این انبار بود.
شفا آنلاین>سلامت>هوشمندی در خصوص این خبر بیان کرد: با اعلام خبری مبنی بر نگهداری مقادیر زیادی اقلام دارویی غیرمجاز و تاریخ گذشته در شهر فسا اکیپی از بازرسان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با همکاری نیروی انتظامی و بازرسان  معاونت غذا و دارو و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی فسا در بازرسی سرزده و نامحسوس یک انبار غیرمجاز دارو قاچاق و تاریخ گذشته کشف و توقیف شد.

به گزارش شفا آنلاین:وی با بیان اینکه بازرسی از این انبار که یک هفته به طول انجامید بیش از 926 هزار قلم داروی تاریخ مصرف گذشته به ارزش یک میلیارد و ششصد میلیون تومان کشف شد افزود : علاوه بر داروهای تاریخ مصرف گذشته تعداد زیادی هم داروی مخدر، غیر مجاز و مجهول هم در این انبار بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فسا ادامه داد : بازرسی از چند داروخانه‌ و واحد‌های صنفی کالای پزشکی و عطاری و کشف مقادیر قابل توجهی از داروهای ترکیبی غیر مجاز، فراورده های دست ساز،‌ داروهای مخدر و مکمل های غذایی و ورزشی غیر مجاز و قاچاق از دیگر برنامه های این طرح بود که سه واحد فروش کالای پزشکی و عطاری هم تعطیل شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی فسا هم در این خصوص گفت : بازرسی از داروخانه ، عطاری کالا پزشکی و نمونه برادری از کارخانجات خوراکی ،آشامیدنی ،آرایشی و  بهداشتی از وظایف  معاونت غذا و دارو می باشد که با هدف حفظ و ارتقا سلامت مردم و مبارزه با متخلفین کالاهای سلامت محور به صورت مستمر در سال انجام میشود.

شعله خانی افزود : ما از ابتدای سال جاری در این راستا بیش از 285 مورد بازرسی در سطح  داروخانه ها ، واحد های صنفی کالای پزشکی ، نمونه برادری از کارخانجات خوراکی ،آشامیدنی ،آرایشی و  بهداشتی توسط بازرسین معاونت غذا و دارو انجام شده است که از این تعداد بازرسی انجام شده 18 واحد متخلف با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی و  8 داروخانه و کالای پزشکی و عطاری نیز پلمپ شدند.

وی با بیان اینکه تمام اقلام کشف شده در این بازرسیها به معاونت غذا و دارو تحویل و افراد متخلف نیز برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند افزود : : عرضه داروهای چاقی و لاغری غیر‌مجاز، داروهای مخدر، مکمل های ورزشی قاچاق و داروهای سقط جنین به دلیل دخالت در امور پزشکی و تهدید سلامت مردم، در عطاری ها و صنوف ممنوع است و شهروندان در صورت مشاهده تخلف در زمینه فروش و عرضه داروهای تاریخ گذشته ، غیر‌مجاز و قاچاق، با سامانه 190 وزارت بهداشت تماس بگیرند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: