کد خبر: ۳۳۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 12
قیمت خودرو امروز 21 آذر 1402، افت و خیزهای قیمتی نرمالی را به نام خود ثبت کرده است.

شفا آنلاین>خودرو>بازار خودرو امروز افت و خیزهای قیمتی نرمالی را به نام خود ثبت کرده است، بخش اعظمی از محصولات موجود در بازار شاهد ثبات قیمت هستند و تنها برخی از محصولات با نوسان قیمت مواجه‌اند.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت خودرو امروز 21 آذر 1402، افت و خیزهای قیمتی نرمالی را به نام خود ثبت کرده است. در گزارشات آماری و قیمتی ارسال‌شده از سوی سایت کارنامه بخش اعظمی از محصولات موجود در بازار شاهد ثبات قیمت و تنها برخی از محصولات با نوسان قیمت مواجه هستند، از جمله دلایل ثبات قیمتی در بازار خودرو می‌توان به غیبت خریداران در بازار، ثبات نرخ ارز، ثبت نام خودروهای وارداتی و داخلی در چند هفته اخیر اشاره کرد.

قیمت خودروهای داخلی

نکته جالب توجه در بازار خودرو امروز آن است که محصولات تولیدی گروه خودروسازی سایپا، هیچ‌گونه افزایش یا کاهش قیمت نداشتند و بدون تغییر قیمت نسبت به روزهای گذشته در بازار آزاد در بین خریداران و فروشندگان معامله شدند؛ اما در محصولات تولیدی گروه خودروسازی ایران خودرو ماجرا به گونه دیگری رقم خورد، در گروه خانواده پژو، پژو 207 دنده‌ای با 5 میلیون تومان کاهش قیمت نهایتا با قیمت 617 میلیون تومان در بازار معامله شد تا تنها محصول از این خانواده باشد که دچار نوسان قیمت در بازار آزاد خودرو شده است، همچنین در گروه خانواده رانا این خودرو رانا پلاس سقف پانارومیک است که با کاهش قیمت 4 میلیون تومانی نسبت به روزگذشته با قیمت 522 میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود. در ادامه تنها سورن پلاس دوگانه سوز از خانواده سورن با افزایش قیمت 4 میلیون تومانی با قیمت 618 میلیون تومان در بازار ارزش گذاری شد و سرانجام خودروی تارار اتوماتیک V2 از خانواده تارا با 5 میلیون تومان افزایش رقم 763 میلیون تومانی را در بازار آزاد به نام خود به ثبت رساند.

داخلی

قیمت خودروهای مونتاژی

در این بخش از بازار خودرو تنها خودروی مونتاژی که در بازار با کاهش قیمت مواجه شده است خودروی نیست جز کی ام سی T8 کرمان موتور که پای ثابت کاهش قیمت خودرو در این یک ماه اخیر بوده است، این خودرو با کاهش 5 میلیون تومانی در بازار آزاد در نهایت 1.335 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. در ادامه روند بررسی نوسانات قیمت خودرو در بازار باید به سراغ افزایش قیمت‌ها برویم که در این میان تنها نماینده شرکت مدیران خودرو، خودرو تیگو 7 پرو است که به دلیل کمبود موجودی در بازار با افزایش قیمت 6 میلیون تومانی در بازار روبرو گشته و با قیمت 1.675 میلیون تومان در بازار ارزش گذاری می‌شود. خودروی دیگری که از مونتاژ کنندگان بخش خصوصی با افزایش قیمت مواجه شده است خودرو کی ام سی K7 است که با 5 میلیون تومان افزایش قیمت در نهایت 1.615 میلیون تومان در بین مصرف کنندگان اعلام قیمت می‌شود، با توجه به توقف تولید این خودرو از سوی شرکت مونتاژ کننده در روزهای اخیر به راحتی می‌توان انتظار افزایش قیمت این خودرو را طی روزهای آینده در بازار آزاد شاهد بود. اما در انتها برای پایان این بخش از گزارش باید به سراغ محصولات مونتاژی شرکت ایران خودرو برویم زیرا تمامی محصولات برند هایما که در این شرکت مونتاژ می‌شوند در بازار با افزایش قیمت مواجه هستند، نوبرانه این شرکت هایما S8 با 6 میلیون تومان افزایش با قیمت 1.685 میلیون تومان همچنین هایما S7 نیز با همین میزان افزایش قیمت در نهایت با 1.295 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. آخرین محصول نیز خودرو هایما S5 است که با 10 میلیون تومان افزایش قیمت، در بازار به مبلغ 1.270 میلیون تومان در بین خریداران و فروشندگان معامله شده است.

خارحی

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به تمدید مهلت بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو همچنین اعلام نتایج قرعه کشی مرحله پنجم عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه در صورت ثبات نرخ ارز و عدم تغییر سیاست‌های خودرویی نظام اعمم از واردات و تولید خودرو می‌توان انتظار ثبات یا کاهش قیمت خودروها را در این هفته داشت و کماکان شاهد عدم حضور گسترده مردم در کف بازار خودرو بود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: