کد خبر: ۳۳۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 11
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که رژیم گیاهخواری می‌گیرند ۲۴ درصد کمتر از افرادی که از رژیم غذایی غیرگیاهخواری پیروی می‌کنند، به بیماری قلبی مبتلا می‌شوند. البته این به‌معنای پیروی دائم از رژیم گیاهخواری نیست.
شفا آنلاین>سلامت>متخصصان تغذیه به‌منظور پیشگیری از چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی و انواع سرطان‌ها توصیه می‌کنند تعدادی از روزهای هفته را از رژیم گیاهی پیروی کنیم؛ گیاهخواری یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی است. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که رژیم گیاهخواری می‌گیرند ۲۴ درصد کمتر از افرادی که از رژیم غذایی غیرگیاهخواری پیروی می‌کنند، به بیماری قلبی مبتلا می‌شوند. البته این به‌معنای پیروی دائم از رژیم گیاهخواری نیست.
به گزارش شفا آنلاین:به‌طور مثال، اگر قصد لاغری دارید با پیروی از رژیم گیاهخواری می‌توانید به‌طور موثر‌تری وزن کم کنید و بعد از کاهش وزن دوباره می‌توانید از یک رژیم غذایی عادی پیروی کنید.
اگر شما هنوز در مورد فواید رژیم گیاهخواری مطمئن نیستید، در این مطلب به چند مزیت آن اشاره می‌کنیم.

کمک به مدیریت وزن
اگر می‌خواهید وزن کم کنید، رژیم گیاهخواری بسیار مفید خواهد بود. این نوع رژیم غذایی کم کالری و سرشار از فیبر است و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد که این امر به کنترل وزن کمک می‌کند.

مؤثر در پیشگیری از سرطان
طبق برخی تحقیقات، رژیم گیاهخواری دارای خواصی است که خطر ابتلا به بعضی از سرطان‌ها به‌ویژه سرطان روده بزرگ، سینه و پروستات را کاهش می‌دهد. مصرف بیش از حد میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان داشته باشد.

مؤثر در سلامت قلب
افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می‌کنند، در معرض خطر بسیار کمتر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند. این رژیم به‌طور معمول شامل مواد غذایی می‌شود که سرشار از مواد مغذی مفید برای قلب مانند فیبر، آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های سالم هستند که می‌توانند به کاهش سطح کلسترول و فشار خون کمک کنند.

بهبود عملکرد کلیه
خوردن یک رژیم غذایی گیاهی نیز برای کلیه‌ها مفید است. در واقع، رژیم گیاهخواری می‌تواند به بهبود عملکرد کلیه شما کمک کند. علاوه بر این، خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهد و به حفظ سلامت این عضو حیاتی بدن کمک می‌کند.

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲
تحقیقات نشان می‌دهد، پیروی از یک رژیم گیاهخواری می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را نیز کاهش دهد. غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات و حبوبات موجود در رژیم گیاهخواری به کنترل سطح قند خون کمک می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: