کد خبر: ۳۳۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 15
فاطمه حجتی بیان کرد: دردهای گردن شایع‌ترین دردهای اسکلتی عضلانی هستند. علت بروز این دردها در جوانان خستگی و مشکلات عضلانی است، اما با افزایش سن، مشکلات استخوانی، آرتروز و دیسک مطرح می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: بی اختیاری ادرار و مدفوع از عوامل خطر فشار به اعصاب نخاع است که باید جدی گرفته شود.

به گزارش شفا آنلاین:فاطمه حجتی بیان کرد: دردهای گردن شایع‌ترین دردهای اسکلتی عضلانی هستند. علت بروز این دردها در جوانان خستگی و مشکلات عضلانی است، اما با افزایش سن، مشکلات استخوانی، آرتروز و دیسک مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی مشاغل طوری است که افراد مدت طولانی پشت میز می‌نشینند بدون آنکه حرکتی بکنند، ادامه داد: به ویژه اگر این افراد در وضعیت نامناسبی هم باشند، دچار گرفتگی عضلات مخصوصاً عضلات گردن و شانه می‌شوند.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود: افراد باید نحوه نشستن خود را اصلاح و حتماً از بی‌حرکتی طولانی خودداری کنند. اگر ۴۰ الی ۴۵ دقیقه بی‌حرکت بودیم. دو الی سه دقیقه از جا بلند شویم و حرکات کششی دست را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اسکلتی عضلانی در کسانی که عضلات قوی‌تری دارند کمتر است، گفت: اگر ورزش، نامناسب باشد عامل آسیب می‌شود. برنامه ورزشی مناسب و منظم نه از نوع آسیب رسان، سبب پیشگیری از اختلالات اسکلتی عضلانی می‌شود.

حجتی در خصوص پیشگیری از آرتروز گردن و بیرون زدگی دیسک با افزایش سن، تصریح کرد: افزایش سن امری اجتناب ناپذیر است. با ورزش منظم و رعایت فعالیت‌های روزمره، پرهیز بیش از حد از خم نگه داشتن سر به جلو، و پرهیز از چرخش بیش از حد سر می‌توان از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کرد.

وی به کسانی که سابقه گردن درد و بیرون زدگی دیسک دارند، توصیه کرد: اگر دچار ضعف شدید عضلات دست و پا هستید، حتماً به پزشک مراجع کنید. همچنین بی‌اختیاری ادرار و مدفوع، از عوامل خطر فشار به اعصاب نخاع است که باید جدی گرفته شود. / مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: