کد خبر: ۳۳۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 09
در جریان دومین سفر دولت سیزدهم به استان البرز از داروی تزریقی ضد سرطان ایرانی سیکلوفسفاماید که نیاز سالانه کشور به آن ۴۰۰ هزار دوز بوده و تا پیش از این جزو اقلام دارویی تحریمی بود، رونمایی و نیاز کامل کشور برطرف شد.
شفا آنلاین>سلامت>امروز در جریان دومین سفر دولت سیزدهم به استان البرز، یک شرکت دانش بنیان البرز برای نخستین بار در کشور از تولید داروی تزریقی ضد سرطان سیکلوفسفاماید با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور رونمایی کرد.

 به گزارش شفا آنلاین:داروی ضد سرطان سیکلوفسفاماید با عنوان تجاری اندوکسینا در ۲ دوز ۵۰۰ و ۱۰۰۰ میلی‌گرم تولید شده است و پس از دریافت مجوزهای مربوطه از سازمان غذا و دارو در چند ماه آینده در داروخانه‌های کشور پخش خواهد شد.

 

به گفته رییس پارک علم و فناوری استان البرز، این داروی تزریقی ضد سرطان بیشتر در معالجه و درمان بیماران مبتلا به بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان‌های خون، تخمدان، پستان و چشم کاربرد دارد.

این دارو تحریمی بوده و سالیانه حدود پنج میلیون دلار ارزبری دارد که با داخلی سازی آن مسیر ارزبری مسدود و در اینده زمینه صادرات ان فراهم خواهد شد.

میانگین نیاز سالانه حوزه درمان کشور به این دارو ۴۰۰ هزار دوز  است که با تولید صد درصد داخلی این فرآورده، نیاز کشور به واردات نمونه‌های خارجی برطرف خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: