کد خبر: ۳۳۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 07
به گفته رئیس سازمان اورژانس کشور، زنان باردار بهتر است در زمان مشخص برای زایمان به مراکز درمانی و بیمارستان مراجعه کنند تا کار به اوژرانس و آمبولانس نکشد.
شفا آنلاین>سلامت>معمولا مادران باردار از زمان تولد فرزند خود اطلاع دارند تا در زمان مشخص به مراکز درمانی مراجعه کنند. در برخی از استان‌های کشور اما پیش می‌آید که مادر باردار به‌دلیل زایمان زودرس یا بی‌اطلاعی از زمان تولد فرزندش کارش اورژانسی می‌شود.

 به گزارش شفا آنلاین:به گفته رئیس سازمان اورژانس کشور، زنان باردار بهتر است در زمان مشخص برای زایمان به مراکز درمانی و بیمارستان مراجعه کنند تا کار به اوژرانس و آمبولانس نکشد. جعفر میعادفر در این باره می‌گوید: «در کشور روزانه ۸ مورد زایمان اورژانسی اتفاق می‌افتد. حالا به ندرت پیش می‌آید، اما مواردی هست که زایمان در بالگرد اتفاق افتاده است.»

او ادامه می دهد: «معمولا تولدهای اورژانسی در مناطق صعب‌العبور صورت می‌گیرد و گاه فقط ۴ ساعت زمان می‌برد تا آمبولانس به یک جایی برسد و از آنجا نیز تکنسین باید ۲ ساعت پیاده‌روی کند و خود را به زن باردار برساند.»

به گفته میعادفر، در کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و... که مناطق صعب‌العبور دارند، اغلب قابله‌هایی هستند که مرحله زایمان را انجام می‌دهند. رئیس اورژانس کشور تاکید می‌کند: «با این حال، در مواردی که زایمان غیرطبیعی است و نیاز به پزشک دارد که به صورت اورژانسی این کار انجام شود. به همین دلیل، با اورژانس تماس تلفنی برقرار می‌کنند تا جان مادر و نوزاد به خطر نیفتد.»

میعادفر اضافه می‌کند: «در شرایط جوی نامساعد حتی آمبولانس و هلی کوپتر به مشکل بر می‌خورد. مثلا در روزهای برفی آمبولانس یا بالگرد مسیری را طی می‌کنند و بعد یک ساعت با پای پیاده خود را به مقصد می‌رسانند تا با برانکارد زن باردار را به آمبولانس یا بالگرد برسانند.» / همشهری آنلاین


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: