کد خبر: ۳۳۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۴ - ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 05
آتوسا حجتی-کارشناس ارشد تربیت بدنی و آسیب شناسی ورزشی
کاهش وزن زمانی اتفاق می افتد که منبع مورد اعتماد شما کالری بیشتری نسبت به مصرف خود می سوزانید. بنابراین، کمبود کالری برای کاهش وزن ضروری است
شفا آنلاین>سلامت> مهم است که به یاد داشته باشید که کاهش وزن یک فرآیند خطی نیست، و معمول است که در ابتدا با سرعت بیشتری وزن کم کنید.
 
اینکه چقدر می توانید از ورزش انتظار کاهش وزن داشته باشید به موارد زیر بستگی دارد:
 
وزن اولیه: افراد با وزن اولیه بالاتر معمولاً BMR بالاتری دارند. BMR یا متابولیسم پایه میزان کالری است که بدن نیاز دارد تا برای انجام فعالیت‌های پایه‌ای خود مانند راه رفتن یا حتی نفس کشیدن، گردش خون، تولید سلول‌های خونی، جذب و هضم غذا، سنتز پروتئین و انتقال خون بسوزاند. شما می‌توانید میزان متابولیسم پایه را با استفاده از یک فرمول ریاضی محاسبه کنی
این تعداد کالری است که بدن شما هنگام انجام وظایف اصلی حفظ حیات می سوزاند. BMR بالا به این معنی است که در طول فعالیت و استراحت کالری بیشتری می سوزانید.
سن: افراد مسن تمایل به حمل چربی بیشتر و توده عضلانی کمتری دارند که باعث کاهش BMR آنها می شود. BMR کمتر می تواند کاهش وزن را دشوارتر کند.
جنسیت: افرادی که در بدو تولد به آنها زن اختصاص داده شده است(AFAB) نسبت چربی به عضله بیشتری نسبت به مردان ( AMAB) اختصاص داده شده دارند که می تواند بر BMR تأثیر بگذارد. در نتیجه، ا مردان تمایل دارند سریعتر از افراد AFAB وزن کم کنند، حتی اگر هر گروه کالری مشابهی مصرف کند.
رژیم غذایی: کاهش وزن زمانی اتفاق می افتد که منبع مورد اعتماد شما کالری بیشتری نسبت به مصرف خود می سوزانید. بنابراین، کمبود کالری برای کاهش وزن ضروری است.
خواب: مطالعات نشان داده اند که کمبود خواب ممکن است سرعت کاهش وزن را کاهش دهد و حتی میل شما به غذاهای پرکالری را افزایش دهد.
شرایط پزشکی: افراد مبتلا به شرایط پزشکی مانند افسردگی و کم کاری تیروئید ممکن است با سرعت کمتری وزن کم کنند منبع مورد اعتماد.
ژنتیک: مطالعات نشان داده است که کاهش وزن دارای یک مؤلفه ژنتیکی است که ممکن است بر برخی افراد مبتلا به چاقی تأثیر بگذارد.
اگرچه اکثر مردم می خواهند به سرعت وزن کم کنند، کارشناسان اغلب توصیه می کنند که در هفته بیش از 1 تا 2 پوند (0.5 تا 1.36 کیلوگرم) یا تقریباً 1 درصد وزن بدن خود را از دست ندهید.
 
کاهش وزن خیلی سریع می تواند عواقب منفی برای سلامتی داشته باشد. می تواند منجر به از دست دادن عضله منبع مطمئن شود و خطر ابتلا به موارد زیر را افزایش دهد:
 
سنگ کیسه صفرا
کم آبی بدن
خستگی
سوء تغذیه
سردرد
تحریک پذیری
یبوست
ریزش مو
قاعدگی نامنظم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: