کد خبر: ۳۳۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 07
حالت تهوع پس از مصرف شیرینی‌های چرب یک اتفاق رایج است، با این حال نباید زیاد نگران بود طبیعت برای ما درمان‌هایی به شکل نوشیدنی‌های آرام‌بخش فراهم کرده است.

شفا آنلاین>سلامت>خوردن غذاهای چرب می‌تواند احساس رضایت در ما ایجاد کند، اما گاهی اوقات این احساس رضایت دائمی نیست و با ناراحتی بعد از لذت خوردن غذای چرب همراه است.

به گزارش شفا آنلاین:چربی ترانس و چربی اشباع موجود در غذاهای چرب و فست فودها نه تنها باعث افزایش وزن می شود، بلکه باعث افزایش سطح کلسترول در بدن و سطوح قند خون می‌شود. حالت تهوع پس از مصرف شیرینی‌های چرب یک اتفاق رایج است، با این حال نباید زیاد نگران بود طبیعت برای ما درمان‌هایی به شکل نوشیدنی‌های آرام‌بخش فراهم کرده است. در این مطلب، پنج نوشیدنی سالم را بررسی می‌کنیم که می‌توانند حالت تهوع را کاهش داده و تعادل را پس از یک وعده غذایی مقوی و چرب به بدن بازگردانند.

آب گرم


آب گرم قدیمی‌ترین، ساده‌ترین و در عین حال موثرترین درمان پس از مصرف غذاهای چرب است. آب گرم با تقویت تجزیه چربی‌ها به هضم غذا کمک می کند و باعث می‌شود بدن غذای سنگین را به طور موثرتری پردازش کند. گرمای آب داغ همچنین ماهیچه‌های دستگاه گوارش را شل می‌کند و هر گونه ناراحتی یا نفخ ناشی از زیاده روی‌های در خوردن غذاهای چرب را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، آب داغ گردش خون را بهبود می‌بخشد و به دفع سموم کمک می‌کند. نوشیدن آب داغ بعد از غذا یک عمل تسکین دهنده است که به سلامت کلی گوارش نیز کمک می‌کند.

نوشیدنی و سوپ‌های سم زدا


نوشیدنی‌ها و سوپ‌ها غنی از مواد مغذی مانند سبزیجات و گیاهان از فرآیند سم زدایی طبیعی بدن پشتیبانی می‌کنند. این نوشیدنی‌ها به هضم غذا کمک می‌کنند، نفخ را کاهش می‌دهند و ویتامین‌های ضروری را فراهم می‌کنند و در تقویت حس جوانی و شادابی موثر هستند. گنجاندن نوشیدنی‌ها یا سوپ‌های سم‌زدا در برنامه غذایی پس از مصرف چربی می‌تواند یک راه سالم برای تنظیم مجدد سیستم شما باشد.

نوشیدنی‌های پروبیوتیک


این نوشیدنی‌ها که سرشار از باکتری‌های مفید هستند، میکروبیوم روده سالم را تقویت می‌کنند و در هضم بهتر غذا موءثر هستند، پروبیوتیک‌ها همچنین به بدن کمک می‌کنند تا چربی‌ها را تجزیه کند و ناراحتی‌هایی که اغلب با وعده‌های غذایی چرب همراه است را کاهش می‌دهند.

آب یا چای رازیانه


آب رازیانه پس از مصرف غذاهای چرب یک انتخاب فوق العاده است. آب رازیانه که به داشتن خواص گوارشی شناخته شده است به کاهش نفخ و ناراحتی پس از خوردن غذای چرب کمک می‌کند. نوشیدن این گیاه معطر به صرت چای باعث هضم بهتر غذا می‌شود و یک داروی تسکین دهنده برای مقابله با سنگینی وعده‌های غذایی چرب است. طریقه درست کردن چای رازیانه بسیار ساده است؛ می‌توانید به سادگی مقداری دانه رازیانه یا رازیانه تازه را در آب بجوشانید و میل کنید.

چای سبز


چای سبز حاوی کاتچین‌ها و آنتی اکسیدان‌های قوی است که به هضم غذا کمک می‌کند و باعث کاهش تاثیر وعده‌های غذایی چرب بر سیستم گوارش می‌شود. چای سبز تولید آنزیم‌های گوارشی را تحریک می‌کند و باعث تجزیه چربی‌ها و کاهش ناراحتی می‌شود. علاوه بر این، پلی فنول‌های موجود در چای سبز به سلامت کلی کمک می‌کند و خواص ضد التهابی ارائه می‌دهد. نوشیدن چای سبز پس از خوردن چربی نه تنها به هضم غذا کمک می‌کند، بلکه حس طراوت بخشی به روز شما می‌بخشد و به سلامتی بعد از صرف غذا کمک می‌کند. / همشهری آنلاین


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: